רק בג"צ

רומי 007

New member
רק בג"צ../images/Emo88.gif

רבותי אני חוזרת על משהו שכתבתי בפורום הורים אחרי טיפולים שנבלע אי שם בתוך שרשור ענק. סליחה על פתיחת ההודעה אבל חשוב לי לומר את דעתי ספציפית לעניין זה ורוצה לשמוע מה דעתכם: יש צורך בהליכים חוקיים בבית המשפט. אני לא חושבת שמגיע לנו להאבק נוסח האמהות החד הוריות, דהיינו, להפציע פה ושם בתקשורת ולהמחק מסדר היום הציבורי יחד עם הפיגוע הבא. שביתות רעב והליכות ברגל לכנסת יכולות לעזור בהשלת כמה ק"ג אבל לא להמיס את לב האבן של הממשל. בממשל צריך להלחם רק בכלים שהוא עצמו מכיר. היינו: בחוק גרוע נלחמים באמצעות כלים חוקיים דרך בית המשפט. אני סבורה שהדרך היחידה לסכל את העניין היא דרך בית המשפט. כל דרך אחרת היא בזבוז זמן משאבים ואנרגיה נפשית. בימים האחרונים שוררת מבוכה רבה ובלבול אצל כולנו. גם התקשורת לא ממש יודעת מה קורה וזורעת תקוות בלבנו. אולי תקוות שוא. אנחנו נפגעים פעמיים: גם מעצם הסיטואציה וגם פגיעה רגשית מהטלטלה ומחוסר הידיעה. חשוב לי לומר משהו בשלב הזה של הקמת מטה המאבק: הפגיעה אינה בזכותנו להיות הורים. הפגיעה היא בזכותנו לעשות זאת במימון המדינה. הטענה המשפטית אינה נשענת על חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו אלא מבוססת על טענת אפליה וטענות אחרות של צדק חברתי ומוסרי. לטענות כאלה יש רק מקום אחד - בג"צ.
 
אולי לא רק בג"צ אבל בג"צ חשוב מאוד

אני לא בטוחה שהפגיעה אינה בזכות להורות. ברגע שמקצצים בתקציב והעלות הופכת לבלתי אפשרית לאדם מן היישוב-זו פגיעה בזכותו להרות. לא שוללים את הזכות אבל פוגעים בה! הרי גם עני מרוד יכול להיות הורה במדינת ישראל כי הוא לא זקוק למימון המדינה, אבל אם יש למישהו בעיית פוריות-כאן המדינה מפלה אותו לעומת חולה או נכה הזקוק למימון המדינה. יש כאן חשיבות לעלות האסטרונומית של טיפול (ודרושים נתונים מדוייקים). בקיצור-גם חוק היסוד וגם אפליה ושאר ירקות. מישהו יודע אם משה מטפל בעניין הבג"צ או שצריך להזיז כאן דברים?
 

פרח שדה

New member
נכון, אבל זה לוקח זמן. לעומת זאת...

נכון שתמיד כדאי קודם כל לנסות ללכת בטוב, רק שהנסיון במדינה הזאת מלמד שזה לא עובד ככה. על כן אני חושבת ש"ברומא התנהג כרומאי". מי שמקבל תקציבים במדינה הזאת זה מי שיכול להפעיל לחץ (קבוצות אינטרסים) ולסחוט. צריך ללמוד מהמפד"ל. הם הצליחו לבטל את הקיצוץ המיועד במועצות הדתיות, בניגוד למה שהובטח למפלגת שינוי. תרשו לי לנחש שזה לא בגלל שמישהו חשב שהם נחמדים. מאחר והסוגייה הזו היא בנפשנו ולא NICE TO HAVE אני מציעה במקביל להתחיל לחפש קבוצת אינטרסים (זה לא חייב להיות בתוך הממשלה, יש גם קבוצות חיצוניות) שתדע על מי ללחוץ (משרד הבריאות הוא לא הכתובת, לדעתי). אני אחשוב את מי אפשר לגייס, כשהכיוון הוא לחפש אנשים ששייכים לקבוצות אינטרסים חזקות שעברו בעצמם טיפולים בעבר או שעדיין עוברים אותם היום.
 

רומי 007

New member
את צודקת זה צריך להיות במקביל

צריך לובי בכנסת (חרדים? תאמיני לי שלמרות דעותי הפוליטיות אני אצביע לש"ס אם הם יתמכו בנו) אבל במקביל לכך צריך לאסוף כספים למימון עתירה. יש לי מס' שמות - אם נראה שזה הולך לכיוון הזה אני אציע.
 

רומי 007

New member
ואגב - האגודה לזכויות האזרח

לא נראה לכם שיש טעם לפנות אליה? ככלות הכל כולנו אנשים תורמים לחברה, אזרחים למופת, משלמי מיסים ומשרתי צבא. מדוע לא נוכל לדרוש זכותנו קודם כל כאזרחים שקופחה זכותם?
 

אנישו

New member
מה עם ארגון "בזכות"?

יש להם עו"ד טובים שמוכנים לסייע במחיר ממש מצחיק. אם יש צורך אני מוכנה לחפש את הטלפון שלהם ולדבר איתם.
 
חברים וחברות אני זקוקה בדחיפות

לייעוץ משפטי לא מסובך, אז אנא מכן עורכות הדין שבינינו - צרו איתי קשר במייל או במסר. כמו כן אנחנו זקוקים למנה"ח או רואה חשבון שיהיה מוכן לסייע בנושא כספים.
 

ig האחת

New member
הצטרפות למאבק בגזרות

אני בת 33 ובן זוגי בן 32. 3 שנים ניסנו להרות. לבן-זוגי בעיית זרע קלה. הנסיונות כללו 7 מחזורים של איקקלומין והזרעות, ולאחר מכן 6 מחזורי הפריה, כשהאחרון שבהם בוצע בבית חולים בירושלים, המרוחק ממקום מגורינו במרכז. הנסיון האחרון צלח וכעת אני בשבוע השמיני. אני מוכנה שישתמשו בסיפור שלי. אני עורכת דין מקצועי (מזה מספר שנים אני לא עוסקת במקצוע, אך הרישיון שלי בתוקף. יש לי נסיון מועט בהגשת בגצ"ים. איני משוכנעת בסיכויי ההצלחה, אך אני מוכנה להצטרף לצוות משפטי, כדי לבדוק את האפשרות להגשת בג"צ.
 
למעלה