קנסות מינהליים על המפעילות

מוישי67

Active member
אני מגיש לא מעט תלונות על איחורים, אי ביצוע נסיעה, ועוד, ובכל פעם התשובה שאני מקבל היא שהתלונה הועברה להתייחסות המפעיל במסגרת הליך האכיפה המינהלי.
כשאני מנסה לעודד נוסעים נוספים להגיש תלונות, טוענים כולם שזה לא עוזר, ומפקפקים בכך שהחברות אכן נקנסות, ואולי משרד התחבורה מוותר להן.
יש מאגר מידע כמה כל חברה נקנסה, ועל איזה תלונות היא קיבלה את הקנסות?
וכן, האם יש תלונות שנמצאו נכונות אך החברה לא נקנסה עליהן בפועל?
 

מנכל אחד

Active member
אני מגיש לא מעט תלונות על איחורים, אי ביצוע נסיעה, ועוד, ובכל פעם התשובה שאני מקבל היא שהתלונה הועברה להתייחסות המפעיל במסגרת הליך האכיפה המינהלי.
כשאני מנסה לעודד נוסעים נוספים להגיש תלונות, טוענים כולם שזה לא עוזר, ומפקפקים בכך שהחברות אכן נקנסות, ואולי משרד התחבורה מוותר להן.
יש מאגר מידע כמה כל חברה נקנסה, ועל איזה תלונות היא קיבלה את הקנסות?
וכן, האם יש תלונות שנמצאו נכונות אך החברה לא נקנסה עליהן בפועל?
החברות נקנסות, ויש במאגרי התשובות של חופש המידע גם מידע על הסכומים שהחברות נקנסו.
אבל זה לא יעיל, כי בדרך כלל עדיף לחברות להקנס מאשר לפעול לשפר את השירות.
כלומר, עם חברה אמורה להוציא 5 נסיעות בשעת שיא, עדיף לה להקנס על אי ביצוע של נסיעה אחת, מאשר לרכוש אוטובוס ולהכשיר נהג שיבצע את הנסיעה הבודדת הזאת.
ועדיף לחברה להיקנס על אי עצירה בתחנה, מאשר לשלם לנהגים בונוס אם הם נוהגים כראוי.
בלונדון יש מלבד הקנסות גם בונוסים על ביצועים טובים, וכך החברה יודעת שאם היא תשקיע יותר, היא גם תרוויח יותר ויהיו לה מקורות כספיים לכסות את ההוצאה העודפת.
לעומת זאת, בארץ יש רק מנגנון קנסות, כך שאין לחברה יכולת להשקיע כספים מעבר לתכנון הראשוני.
 
אני מגיש לא מעט תלונות על איחורים, אי ביצוע נסיעה, ועוד, ובכל פעם התשובה שאני מקבל היא שהתלונה הועברה להתייחסות המפעיל במסגרת הליך האכיפה המינהלי.
כשאני מנסה לעודד נוסעים נוספים להגיש תלונות, טוענים כולם שזה לא עוזר, ומפקפקים בכך שהחברות אכן נקנסות, ואולי משרד התחבורה מוותר להן.
יש מאגר מידע כמה כל חברה נקנסה, ועל איזה תלונות היא קיבלה את הקנסות?
וכן, האם יש תלונות שנמצאו נכונות אך החברה לא נקנסה עליהן בפועל?
לדעתי השפעת התלונה תלויה בסיבת העבירה. אם מדובר בעבירה כתוצאה מבעיה מערכתית כמו איחור או אי ביצוע נסיעה עקב מחסור בנהגים/סידור עבודה צפוף מדיי/פקקים וכו' יתכן ולמפעיל באמת יותר משתלם לספוג את הקנס מאשר לטפל בשורש הבעיה. מצד שני עבירה שנובעת מזלזול של נהג, כגון אי עצירה בתחנה או סטייה ממסלול יתכן מאוד שכן תטופל משמעתית.

אתן דוגמא מניסיון אישי. לפני תקופה הגשתי תלונה על חברת סופרבוס בחיפה (שאגב בעיני סטנדרט השירות שלה בעייתי מאוד) על סטייה חוזרת ומכוונת ממסלול הקו, הנהג פשוט לוקח שמאלה בצומת במקום לפנות ימינה ואז לעשות פרסה, ובכך מדלג על תחנה בזמן שהוא רואה שיש נוסעים בתחנה. הדבר חזר על עצמו פעמיים באותו שבוע ועוד בנסיעות לילה, והיו גם מקרים קודמים. הגשתי במקביל תלונות למפעיל ולמשרד התחבורה.

המפעיל ענה שעקב חסימות GPS בצפון לא ניתן לאמת את הטענה שלי. משרד התחבורה ענה שהתלונה הועברה להליך אכיפה מול המפעיל. שלחתי פנייה נוספת לפניות הציבור של סופרבוס והפעם רשמתי שאם המצב ימשך אני מתכוון להגיש תלונה נפרדת על כל מקרה.....מאז הסטיות מהמסלול הפסיקו....
 

Ccyclist

Well-known member
אני מגיש לא מעט תלונות על איחורים, אי ביצוע נסיעה, ועוד, ובכל פעם התשובה שאני מקבל היא שהתלונה הועברה להתייחסות המפעיל במסגרת הליך האכיפה המינהלי.
כשאני מנסה לעודד נוסעים נוספים להגיש תלונות, טוענים כולם שזה לא עוזר, ומפקפקים בכך שהחברות אכן נקנסות, ואולי משרד התחבורה מוותר להן.
יש מאגר מידע כמה כל חברה נקנסה, ועל איזה תלונות היא קיבלה את הקנסות?
וכן, האם יש תלונות שנמצאו נכונות אך החברה לא נקנסה עליהן בפועל?

בסופו של דבר יד ימין מעבירה את הכסף ליד שמאל וחזרה. מערכות הרב קו והאפליקציות נפרדות מהחברות, שמקבלות תשלום מהמדינה לפי קילומטר. אם הן נקנסות הכסף חוזר למדינה שמעבירה אותו לכל הדברים שהמדינה מממנת - כולל התח"צ.

עונש אמיתי יותר יהיה בהורדת דירוג או - במקרים שזה ריאלי - העברת קווים ממפעילות כושלות למפעילות מוצלחות.
 

חעחעחע11

Active member
בתור אחד שעבד עד לא מזמן באחת מחברות התח״צ, אני יכול לומר לך שיש קנסות והם נאמדים במיליוני שקלים מדי חודש.
 

luisluis

Active member
בתור אחד שעבד עד לא מזמן באחת מחברות התח״צ, אני יכול לומר לך שיש קנסות והם נאמדים במיליוני שקלים מדי חודש.
הבעיה שהקנסות לא גוררים שינוי במצב.
הבעיה כאן היא בעיקר בנושא של הנגשת מידע אמין.

כשמפעיל יודע שנסיעה לא תצא כי אין לו נהג, או כי הנהג תקוע בנסיעה אחרת אז אין לו דרך להעביר את המידע הזה מראש לAPI של משרד התחבורה כדי שאפליקציות ישאבו את המידע הזה ויציעו לנוסעים אלטרנטיבות. הדבר קשה במיוחד לנוסעים שנמצאים בתחנות הראשונות של מסלול הנסיעה.

יותר מזה, אין היום גם דרך לנהג לסמן שהאוטובוס מפוצץ בנוסעים ולכן מדלג על תחנות
 

laRio

Member
זו דוגמה מצוינת איך אפשר להביא לשיפור ענק תמורת גרוש וחצי על API פשוט ביותר.
אבל האנשים שאחראים על התחצ חסרי כישורים עד כדי כך שיפספסו כל פתרון פשוט.
 

מוישי67

Active member
יותר מזה, אין היום גם דרך לנהג לסמן שהאוטובוס מפוצץ בנוסעים ולכן מדלג על תחנות
בכל המכרזים מופיעה דרישה למערכת ספירת נוסעים, הבעיה שהנתונים מועברים פעם ביום למשרד התחבורה, בקובץ txt, ולא נראה שעושים משהו עם המידע הזה.
צריך ליצור תבנית נורמלית לנתונים האלו, ולהכניס למערכת siri, שיהיה מידע בזמן אמת לנוסעים כמה צפוף האוטובוס.
גם סדרנים יוכלו להשתמש בנתונים האלו בזמן אמת
 
למעלה