קו 921 של אגד יקוצר לרכבת ק.אריה בפ"ת

צריך יותר פיצולים:
קו ישיר מצומת רעננה לירושלים דרך 531 וכביש 6
קו מנתניה לירושלים דרך כבישים 57 ו-6. עם עצירות בכל התחנות בכביש 57.
קו מנתניה לחיפה, עם אותם תחנות של 947.
קו מירושלים למסוף ארנס בפתח תקווה, דרך כביש 6, עלייה במחלף נחשונים, משם עצירה במחלף שעריה. הורדה בצומת סירקין וצומת גנים, ומצומת גנים המשך למסוף ארנס.
צריך שכולם יפעלו בתדירות דומה לזאת של קו 431 (ראשון-ירושלים) בכדי שיצליח.
בעקרון חלוקה נכונה, למרות שצורכת עוד אוטובוסים ונהגים.
פספסת את המקטע של ירושלים-צומת אל על, תעשייה אווירית וצומת טייסים. זה מקטע חזק מאד של הקו.
 

Ccyclist

Active member
בעקרון חלוקה נכונה, למרות שצורכת עוד אוטובוסים ונהגים.
פספסת את המקטע של ירושלים-צומת אל על, תעשייה אווירית וצומת טייסים. זה מקטע חזק מאד של הקו.

947 הוא למעשה המסילה המזרחית. אפשר ליצור לו אלטרנטיבות, אבל בין ירושלים לנתניה הוא ממלא תפקיד שאי אפשר לבטל עד חידוש הרכבת בתוואי. (אני מניח שזה אומר חיבור מסילתי בין תחנות נתב"ג ותעופה דרך טרמינל 1 כמקובל בשדות תעופה בעולם).

באשר לקו ישיר מירושלים לצומת רעננה בלי תחנה בתעופה: עם חישמול לולאת השרון קו ירושלים יכול להמשיך לתוך לולאת השרון ואף להפוך לקו השרון-חולון. במצב כזה יהיה אפשר להגיע מרעננה לירושלים ב 1:10 חסיני פקקים לעומת כ 0:55 שעלולים לתפוח ל 1:20 פלוס בפקקי כבישים 6 ו 1.
 

846

Active member
נוסעים מבוגרים מאיפה? מהוד השרון? יש את 565. ממושבי השרון? ממילא ממרכז היישובים למסעפים בכביש 4, זה לא מרחק הליכה לאנשים מבוגרים.
ובכל זאת יש נוסעים רבים מבוגרים מכל הישובים בדרך שהרבה מהם מעדיפים לנסוע בדרך הארוכה ולא להחליף אוטובוס / רכבת
יש גם נוסעים שנוסעים את כל הדרך מתחנה מרכזית חיפה ועד ר"ג , גם הם נוסעים מבוגרים מאד שמעדיפים נסיעה באוטובוס אחד, בלי החלפות
 

EHP12

Member
ובכל זאת יש נוסעים רבים מבוגרים מכל הישובים בדרך שהרבה מהם מעדיפים לנסוע בדרך הארוכה ולא להחליף אוטובוס / רכבת
יש גם נוסעים שנוסעים את כל הדרך מתחנה מרכזית חיפה ועד ר"ג , גם הם נוסעים מבוגרים מאד שמעדיפים נסיעה באוטובוס אחד, בלי החלפות
אי אפשר להצדיק מסלולי קווים מפותלים הן עירוניים והן בינעירוניים. בגלל שזה נוח לקשישים. אני בכלל טוען שצריך להפוך את 921 לקו צומת רעננה-חדרה. וליצור עוד קו חדרה-חוף הכרמל עם תדירות דומה לזאת שיש היום ל-921.
 

846

Active member
אי אפשר להצדיק מסלולי קווים מפותלים הן עירוניים והן בינעירוניים. בגלל שזה נוח לקשישים. אני בכלל טוען שצריך להפוך את 921 לקו צומת רעננה-חדרה. וליצור עוד קו חדרה-חוף הכרמל עם תדירות דומה לזאת שיש היום ל-921.
תחבורה ציבורית היא שרות לאזרח. הצעיר והקשיש, לא כל קו צריך להמדד בכסף. אם הוא נותן שירות חיוני, צריך להשאיר אותו
 

Dor Markuse

New member
בעידן הרכבות ובקרוב המטרו יהיו חייבים להוריד קווי אוטובוס מסויימים. אני באמת מקווה שכשיפתחו את הקו האדום של הרכבת הקלה יורידו הרבה קווי אוטובוס שנוסעים בציר ז'בוטינסקי-בגין
 

846

Active member
בעידן הרכבות ובקרוב המטרו יהיו חייבים להוריד קווי אוטובוס מסויימים. אני באמת מקווה שכשיפתחו את הקו האדום של הרכבת הקלה יורידו הרבה קווי אוטובוס שנוסעים בציר ז'בוטינסקי-בגין
הבעיה היא שאתה פוגע באזרחים ותיקים שמתקשים לבצע את ההחלפות שלך ולי ניראות טבעיות.
 

Ccyclist

Active member
הבעיה היא שאתה פוגע באזרחים ותיקים שמתקשים לבצע את ההחלפות שלך ולי ניראות טבעיות.

עד כמה זה קושי בביצוע ההחלפה ועד כמה זה עניין של חוסר מידע על קווים אחרים / חדשים ? הפעלת הרק"ל בירושלים קטעה את כל קווי רחוב יפו של המערכת הקודמת, עירוניים ואזוריים כאחד. אין סיבה לחשוב שלא תהיה רפורמה דומה לגבי קווי ז'בוטינסקי.

בדקתי את המסלול ומדובר בעוד קו שעושה את כל ז'בוטינסקי והמסגר. נוסעים מתלוננים שלוקח שעה להגיע לתל אביב מפתח תקווה בתחבורה עירונית, אז קצת קשה להצדיק קו בינעירוני ועוד מחיפה שנתקע באותו הפקק. אני בהחלט רואה מדוע אפשר להצדיק קו אזורי כזה מחדרה דרומה.

כמו כן אוכלוסייה וותיקה אוהבת גישה לשירותים במהלך הנסיעה, דבר שקל יותר ברכבת הארצית כך שאני בספק אם הם באמת רוצים לשבת שעתיים שלושה באוטובוס מאסף דרך כל כביש 4.
 

Dor Markuse

New member
הבעיה היא שאתה פוגע באזרחים ותיקים שמתקשים לבצע את ההחלפות שלך ולי ניראות טבעיות.
בסופו של דבר מישהו יהיה חייב להפגע מהעניין אבל הפגיעה במקרה הזה היא מינורית מכיוון שהיא מייעלת את ההבנה של מערכת התחבורה הציבורית למשתמש הפשוט ובסופו של דבר גם לאזרח הותיק. ברגע שתהיה הסברה טובה שמסבירה שאוטובוסים/רק"ל תפקידם ליסוע את הכמה מיילים האחרונים בתוך העיר ורכבת כבדה מובילה אותך למרחקים גדולים יותר אז ההבנה שקו אוטובוס מפ"ת לחיפה מורד מהכביש תהיה ברורה יותר.
כמו שסבתא שלי בת 96 יש לה טלפון נייד והיא למדה להפעיל אותו ככה גם אזרחים ותיקים יוכלו ללמוד את השינויים בתחבורה הציבורית.

אני גם חושב שההבנה הזאת עדיין לא נתמאה במשרד התחבורה עצמו אבל זה ייקח עוד כמה שנים וברגע שתהיה רשת רק"ל ומטרו (הלוואי) אז הכל יהיה פשוט יותר.
 
עדיף שיהיו בין כל 2 נקודות בארץ קו אוטובוס בתדירות של פעם ב10 דקות :)-
עדיף שיהיו כמה שפחות קווים, מסבך את כל הנסיעות לנוסעים לא קבועים, בנוסף אין תשומות של אוטובוסים ונהגים לכל המסלולים, וגם נוח ללא מעט להגיע לתוך הוד השרון ופתח תקווה בלי ההחלפות שאתה מציע.
 

Ccyclist

Active member
עדיף שיהיו בין כל 2 נקודות בארץ קו אוטובוס בתדירות של פעם ב10 דקות :)-
עדיף שיהיו כמה שפחות קווים, מסבך את כל הנסיעות לנוסעים לא קבועים, בנוסף אין תשומות של אוטובוסים ונהגים לכל המסלולים, וגם נוח ללא מעט להגיע לתוך הוד השרון ופתח תקווה בלי ההחלפות שאתה מציע.
כמה שפחות קווים עם כמה שיותר תדירות, מה שמאפשר רשת היררכית מבוססת החלפות.

חייבים חלוקה מחדש של הרשת האוטובוסית: ארצי, אזורי, עירוני (כולל ערים רציפות בגוש עירוני ואזורי תעשייה הגובלים בעיר מבחוץ). קווים 821, 921 ו 947 בכביש 4 הם קטגוריה מעורבת ומייגעת המכליאה בין הארצי לאזורי, קווי נתניה מחברים את כביש 4 בשרון לרכבת בנתניה וצומת רעננה. אפשר להחליף את הקווים המאספים הארוכים על כביש 4 בקווים אזוריים קצרים יותר מפ"ת לחדרה מערב, ומחדרה מערב לחוף הכרמל ולעפולה. ברשת הארצית יש לשמור על קו אקספרס כלשהו לעפולה דרך כביש 70, קו שלא יהיו בו יותר מ 2-3 תחנות ביניים, אולי יוקנעם, זיכרון, חדרה מערב.
 
קו מעט מוזר במסלולו, אבל אני אוהבת אותו כי מביא לכמה מסלולי טיול יפים (כמובן שלא נוסעת את כל ה 3 שעות שלו).
 

Ccyclist

Active member
קו מעט מוזר במסלולו, אבל אני אוהבת אותו כי מביא לכמה מסלולי טיול יפים (כמובן שלא נוסעת את כל ה 3 שעות שלו).

מעיון במפה עיקר המסלול שלו הוא כביש 4. הבחירה להביא אותו לתל אביב דרך ז'בוטינסקי במקום כביש 5 היא כנראה שימור של מסלול ותיק. כנראה שמדובר בעוד מצב שרשת הכבישים המהירים התפתחה אבל האוטובוסים הושארו על הצירים העירוניים כפי שקרה בנמיר ביחס לאיילון או באחוזה ביחס ל 531. אני מניח שבחיפה המסלול קוצץ מהתחנה המרכזית ההיסטורית בבת גלים לתחנת חוף הכרמל עם פיצול המערכת הבינעירונית לחיפה.
 
הבוקר עברתי במרכזית חוף הכרמל ועוד לא החליפו שם את השלט, עדיין רשום ש 921 נוסע לתל אביב דרך פתח תקווה... מקווה שיתעוררו בקרוב לטובת מי שלא מודע לשינוי.
 
למעלה