קו 540 בירושלים: פסגת זאב-מלחה - שיפור של הביוקר

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
ביתי עובדת בקרית הממשלה בגבעת רם ועד עתה היתה נוסעת בקו 66 הידוע לשמצה שאמנם לוקח אותה מהבית עד לעבודה,
אבל המסלול שלו דרך כל הפקקים של ירושלים (גשר הגבעה הצרפתית, ציר בר לב, מרכז העיר, ואזור תחנה מרכזית) גורמים לו למסלול של בין שעה לשעה וחצי.

לפני כחודש פרץ קו חדש לחייה, קו 540 של סופרבוס שעושה שֶֹכֵל למי שלא צריך לעבור במרכז ירושלים.
הקו הזה נוסע בדרך הכי הגיונית למי שצריך לנסוע בין מצפון-מזרח העיר לדרום-מערב העיר: דרך ציר בגין !
וכך נסיעה של שעה (בלי עומס) או שעה וחצי בזמני הפקקים הופכת לנסיעה של 15-25 דקות כולל החלפה של אוטובוס !!

איך לא חשבו על זה קודם ?
 

קבצים מצורפים

  • 420089732_1313954789488474_8223389791951222013_n.jpg
    420089732_1313954789488474_8223389791951222013_n.jpg
    KB 160.2 · צפיות: 13

Ccyclist

Well-known member
ביתי עובדת בקרית הממשלה בגבעת רם ועד עתה היתה נוסעת בקו 66 הידוע לשמצה שאמנם לוקח אותה מהבית עד לעבודה,
אבל המסלול שלו דרך כל הפקקים של ירושלים (גשר הגבעה הצרפתית, ציר בר לב, מרכז העיר, ואזור תחנה מרכזית) גורמים לו למסלול של בין שעה לשעה וחצי.

לפני כחודש פרץ קו חדש לחייה, קו 540 של סופרבוס שעושה שֶֹכֵל למי שלא צריך לעבור במרכז ירושלים.
הקו הזה נוסע בדרך הכי הגיונית למי שצריך לנסוע בין מצפון-מזרח העיר לדרום-מערב העיר: דרך ציר בגין !
וכך נסיעה של שעה (בלי עומס) או שעה וחצי בזמני הפקקים הופכת לנסיעה של 15-25 דקות כולל החלפה של אוטובוס !!

איך לא חשבו על זה קודם ?

מערכת קווי ה 5xx הירושלמית משתמשת בכבישים מהירים כמו בגין, ידין, מקטעים ממנהרות שרון וכו'.

מצד אחד זה טוב כי זה דומה למסלולים שרכב פרטי היה לוקח לפי הניווט, אבל מצד שני זה רע כי רבות מתחנות הביניים בקווים כאלו נמצאות על כל מני מחלפים שהגישה אליהם אינה נוחה במיוחד.

זו מערכת שמנסה למלא תפקיד של רכבת פרברית היקפית, אבל על הכבישים הראשיים. תחנות רכבת פרברית נוטות להיות במרכזי שכונות ונגישות ברגל. זה הבדל גדול מבחינת הקישוריות של תחנות הביניים השונות ונוחות ההחלפה מהקו.

לשם המחשת ההבדל: באדום - קו SL10 , קו אוטובוס לונדוני בקונספט בינפרברי חדש שנקרא בשם Superloop. בחלק ניכר ממסלולו הקו עובר ברצועה המקבילה בערך קילומטר צפונית לכביש טבעת הביניים הלונדוני - הכביש הצפון מעגלי ( A406). הקו לא נוסע על הכביש הראשי עצמו אלא ברחובות הראשיים של הפרברים השונים, ובמפה עם קווי הרכבת התחתית בצבעיהם השונים רואים שהסיבה לכך היא שהמסלול מתחבר בעיקר לתחנות הרכבת השונות בלב השכונות ויוצר חיבור פרברי רוחבי בין שלל המסילות המובילות למרכז העיר. את קיצור זמן הנסיעה הקו משיג באמצעות מיעוט תחנות - 14 תחנות במסלול בן כ 13 ק"מ, בהשקה לתחנות ראשיות ליד תחנות רכבת ומסופי אוטובוסים בלבד.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240305-004912_Maps.jpg
    Screenshot_20240305-004912_Maps.jpg
    KB 973.1 · צפיות: 2
  • Screenshot_20240305-004833_Maps.jpg
    Screenshot_20240305-004833_Maps.jpg
    KB 898.5 · צפיות: 2

em28

Well-known member
מערכת קווי ה 5xx הירושלמית משתמשת בכבישים מהירים כמו בגין, ידין, מקטעים ממנהרות שרון וכו'.

מצד אחד זה טוב כי זה דומה למסלולים שרכב פרטי היה לוקח לפי הניווט, אבל מצד שני זה רע כי רבות מתחנות הביניים בקווים כאלו נמצאות על כל מני מחלפים שהגישה אליהם אינה נוחה במיוחד.

זו מערכת שמנסה למלא תפקיד של רכבת פרברית היקפית, אבל על הכבישים הראשיים. תחנות רכבת פרברית נוטות להיות במרכזי שכונות ונגישות ברגל. זה הבדל גדול מבחינת הקישוריות של תחנות הביניים השונות ונוחות ההחלפה מהקו.

לשם המחשת ההבדל: באדום - קו SL10 , קו אוטובוס לונדוני בקונספט בינפרברי חדש שנקרא בשם Superloop. בחלק ניכר ממסלולו הקו עובר ברצועה המקבילה בערך קילומטר צפונית לכביש טבעת הביניים הלונדוני - הכביש הצפון מעגלי ( A406). הקו לא נוסע על הכביש הראשי עצמו אלא ברחובות הראשיים של הפרברים השונים, ובמפה עם קווי הרכבת התחתית בצבעיהם השונים רואים שהסיבה לכך היא שהמסלול מתחבר בעיקר לתחנות הרכבת השונות בלב השכונות ויוצר חיבור פרברי רוחבי בין שלל המסילות המובילות למרכז העיר. את קיצור זמן הנסיעה הקו משיג באמצעות מיעוט תחנות - 14 תחנות במסלול בן כ 13 ק"מ, בהשקה לתחנות ראשיות ליד תחנות רכבת ומסופי אוטובוסים בלבד.
לא מכיר את כל הקווים הללו, בעוונותי נוסע ברכב פרטי.
לקו הספציפי הזה תחנות רבות בשני קצוותיו, ומעט תחנות (בסה"כ 3) לאורך הכבישים המהירים לטובת תושבי שכונות הקצה.
 

Ccyclist

Well-known member
לא מכיר את כל הקווים הללו, בעוונותי נוסע ברכב פרטי.
לקו הספציפי הזה תחנות רבות בשני קצוותיו, ומעט תחנות (בסה"כ 3) לאורך הכבישים המהירים לטובת תושבי שכונות הקצה.

במידה ואתה נוהג בירושלים - תראה אותם על בגין, ידין ושאר הכבישים המהירים בעיר.

כפי שאמרתי - קונספט חדש יחסית ממתי שסופרבוס הוכנסו כמפעילה נוספת בעיר. אם אינני טועה בסיס הקווים הוא במסוף תלפיות. הם משתמשים בקידומת 5 כי זה מספר שלא הגיע לירושלים בעבר כי הוא משמש אוטובוסים פרבריים על כבישים מהירים במרכז.
 
במידה ואתה נוהג בירושלים - תראה אותם על בגין, ידין ושאר הכבישים המהירים בעיר.

כפי שאמרתי - קונספט חדש יחסית ממתי שסופרבוס הוכנסו כמפעילה נוספת בעיר. אם אינני טועה בסיס הקווים הוא במסוף תלפיות. הם משתמשים בקידומת 5 כי זה מספר שלא הגיע לירושלים בעבר כי הוא משמש אוטובוסים פרבריים על כבישים מהירים במרכז.
ירושלים אינה בנויה כמו לונדון.
קו 540 לצורך העניין מגיע למלחה ולא לתלפיות.
קווי 5xx עם כל הביקורת שלי עליהם, מיועדים לחבר שכונות בלון- שירושלים עשירה בהם, לנקודות עניין ומעבר מרכזיים- דרך צירים מהירים. הקווים בנויים תוך תכנון של קווי הרק"ל כקווים מהירים ותדירים על הצירים העירונים הראשיים ואילו הקווים הללו על צירי האספלט המהירים בפחות עירונים במהותם במטרה לחבר נקודות מרכזיות מרוחקות יחסית באופן מהיר .
שאר קווי סופרבוס החדשים נוסעים על צירים מקבילים שאין בהם מספיק ביקוש לרק"ל או שפחות רלוונטי לבנות לארוכן רק"ל.

בסופו של יום קו 540 "יתחרה" מול הרק"ל ויצור איזון כנראה בריא בין סוגי הנסיעות בירושלים.
 

em28

Well-known member
ירושלים אינה בנויה כמו לונדון.
קו 540 לצורך העניין מגיע למלחה ולא לתלפיות.
קווי 5xx עם כל הביקורת שלי עליהם, מיועדים לחבר שכונות בלון- שירושלים עשירה בהם, לנקודות עניין ומעבר מרכזיים- דרך צירים מהירים. הקווים בנויים תוך תכנון של קווי הרק"ל כקווים מהירים ותדירים על הצירים העירונים הראשיים ואילו הקווים הללו על צירי האספלט המהירים בפחות עירונים במהותם במטרה לחבר נקודות מרכזיות מרוחקות יחסית באופן מהיר .
שאר קווי סופרבוס החדשים נוסעים על צירים מקבילים שאין בהם מספיק ביקוש לרק"ל או שפחות רלוונטי לבנות לארוכן רק"ל.

בסופו של יום קו 540 "יתחרה" מול הרק"ל ויצור איזון כנראה בריא בין סוגי הנסיעות בירושלים.
אם קו 540 יתחרה ברכבתקלה אין לתקלה סיכוי - גם לקו הקמפוסים (בסה"כ שלוחות של הקו הקיים) יש הבעיה העיקרי של התקלה: יותר מדי תחנות במע"ר הצפוף.
 

Ccyclist

Well-known member
ירושלים אינה בנויה כמו לונדון.
קו 540 לצורך העניין מגיע למלחה ולא לתלפיות.
קווי 5xx עם כל הביקורת שלי עליהם, מיועדים לחבר שכונות בלון- שירושלים עשירה בהם, לנקודות עניין ומעבר מרכזיים- דרך צירים מהירים. הקווים בנויים תוך תכנון של קווי הרק"ל כקווים מהירים ותדירים על הצירים העירונים הראשיים ואילו הקווים הללו על צירי האספלט המהירים בפחות עירונים במהותם במטרה לחבר נקודות מרכזיות מרוחקות יחסית באופן מהיר .
שאר קווי סופרבוס החדשים נוסעים על צירים מקבילים שאין בהם מספיק ביקוש לרק"ל או שפחות רלוונטי לבנות לארוכן רק"ל.

בסופו של יום קו 540 "יתחרה" מול הרק"ל ויצור איזון כנראה בריא בין סוגי הנסיעות בירושלים.

נהגתי על כל הצירים האלו. אני מכיר. מה שאני אומר הוא שבהשוואה לרכבת פרברית טיפוסית לאירופה מיקומי התחנות על הצירים האלו לא אידאליים להולכי רגל. אני מבין את האילוץ, אבל חבל לי על המצב. הקו הירוק בגבעת רם יהיה במיקום יותר הליכתי ועירוני מאשר קווי ה 5xx על בגין, תחנת גבעת מורדכי מזכירה מאד תחנות באזורי גבעות בלונדון שהמסילה עוברת בעמק מתחת לשכונות.

לגבי ריבוי תחנות האיסוף בשכונות - זו תופעה שלילית שמונעת מהקווים האלו להידמות לרכבת פרברית על אספלט. התיכנון לתחנות הקו הכחול ברמות - 3 בתוך השכונה ורביעית על מחלף צומת רמות - היא פרישה נכונה יותר לקו אקספרס. את האיסוף בתוך השכונה עדיף שיעשו קווים מקומיים יותר. 9 תחנות בתוך שכונה אחת ו 7 תחנות בשאר העיר זה מצב קצת מוזר לקו אקספרס. לרק"ל יש 4 תחנות בפסגת זאב וזה הכיוון אליו קו אקספרס כמו 540 צריך לשאוף.

גם ברעננה מוגזם בעיניי שקווים לתל אביב עוצרים ב 12 תחנות על ציר אחוזה בעיר במקום 3-4.
 
למעלה