צפו באירועים הדרמטיים ל 2014 בביומד

aviadbio

New member
צפו באירועים הדרמטיים ל 2014 בביומד

תמונת המצב בשוק הביומד במקומי

ד"ר אופיר אמר כי "בישראל היה טוב, אבל היה גם רע. בצד הטוב ראינו עלייה מרשימה של מדד ביומד כיוון שהתעשייה הזו מבשילה, יותר חברות נמצאות בשלבים מתקדמים של ניסויים ואחרות כבר נמצאות בשוק ומוכרות, כמו מזור ובריינסוויי. מה לא היה טוב? יש לנו בעיה בבורסה של חוסר בהנפקות חדשות ובעיית חוסר השקעה של חברות פרטיות בתחום".

בפירוט על התפתחויות החיובית אמר כי "איך רואים את ההבשלה? יש 4 פרמטרים שבאים לידי ביטוי - הצלחות רגולטוריות כמו הצלחות בעסקת מחסור בינ"ל כמו זו שראינו בקומפיוג'ן, התקדמות בתחום המו"פ, וגם יותר ויותר חברות שנמצאות בשלבים מתקדמים של ניסויים קליניים ובנוסף ראינו חברות ישראליות שרשמו הנפקות טובות עד טובות מאוד דווקא בוול סטריט חלקן במסגרת הנפקת ADR, אחרות בהנפקת מניות. מנגד, אפשר לציין חברות כמו אנזימוטק ואלקוברה שויתרו על הבורסה בת"א וזה סממן פחות טוב לבורסה בארץ."

אומנם ראינו גם כשלונות בניסויים קליניים השנה כמו במקרה של כן פייט, ביוליין ואפוסנס, אבל זו ממש לא הבעיה. הבעיה של שוק הביומד כאן היא במימון חברות פרטיות שנאלצות לצאת לבורסה בשלבים מוקדמים מדי מכיוון שהן מתקשות לגייס בשוק הפרטי. הן מגיעות לבורסה בשלב צעיר מדי וזה בעוכריהן. התוצאה של זה הייתה שראינו בשנתיים האחרונות רק הנפקה אחת. בנוסף יש בת"א בעיות תמחור נמוך מדי של חברות, דבר שמקשה על גיוסים וגורר חברות מטה."

אופיר הזכיר כי "הסיבה לעלייה המרשימה במדד ת"א ביומד נבעה ממעט חברות שמהוות את רב המשקל במדד וההשגים שלהן בסקטור משכו אותו למעלה. זה גרם לריבוי של הנפקות ADR בארה"ב. כמו שציינתי, חברות פרטיות מעדיפות להנפיק בארה"ב והבורסה בת"א מאבדת את התוכן שלה. יהיה מעניין לראות אם הרוח מארה"ב תאפשר פתיחת חלון הזדמנויות. אנחנו צפויים לראות הרבה גיוסים משניים אצל החברות המבוססותכאן והרבה חברות ישראליות יפזלו לארה"ב".
 
למעלה