פרק 13 - פרק סיום עונה. מה אתם אומרים?

פרק 13 - פרק סיום עונה. מה אתם אומרים?

לפי פרק הסיום, נדמה שאחת ההתרות שהתסריטאים רצו להגיע אליהן, היא חיסול הסיכויים להסתיר את זה שעומרי הוא אוטיסט. זה לא היה הנושא המרכזי לאורך הסדרה, אבל זה עמד שם כל הזמן. אפשר היה לראות את זה בתקציר שבתחילת הפרק, סצינות שהתרחשו לאורך כל הסדרה שיש בהן או נסיונות של איילת להסתיר, או רמיזות של גיבורים מסויימים שהם כבר מבינים במה מדובר. לא ראינו בפרק של השבוע מישהו מבין בני המושב כשהוא מופתע כשמתברר שעומרי אוטיסט, אבל החווייה של לשמוע שהבן של אוטיסט בכריזה של ביה"ס וברמקולים של המשטרה, היא עוצמתית במיוחד ומדגישה שדווקא מה שאיילת פחדה ממנו, מקבל עוצמות גרוטסקיות גם בגלל הניסיונות שלה עד עתה להסתיר. הייתי אפילו מתמצת את זה - מי שמנסה להסתיר במושב קטן שבנו אוטיסט, שלא יתפלא שהוא שומע את זה בכריזה. חסר לי פתרון לסוגיית יונתן - הניסיון הלא מובן שלו להתחיל עם יעלי, רק מעצים את סימני השאלה לגביו ולא ברור לאן זה חותר. אם מישהו בסביבתו היה חושד שיונתן הוא גם על הספקטרון האוטיסטי, או שהוא עצמו היה מתחיל לבדוק את עצמו, זה היה טריגר לקראת העונה הבאה. וכמובן - פרשת הדרכים של המשפחה לקראת הבאת עוד ילד. כנראה שזה יהיה נושא עוד יותר מרכזי בעונה הבאה.
 

NmNl

New member
כולם ראו שאבשי לבש חולצה עם ציור של יעל,נכון?

חייבת לציין קודם כל שהפרק היה מקסים מקסים ובחירת השירים הנהדרת שכולם שרו (הכל לכדי תמונה אמפרסיוניסטית, ברי סחרוף ועוד ועוד) כשחיפשו את עמרי צימררה אותי! והשוטרים בניידת שרו שיר של אייל גולן D: כמו כן ריגש אותי דווקא העניין של העמדת דמות שולית (בנג'י) בתפקיד מרכזי בפרק (מציאת עמרי), פשוט הרגשתי טוב שנותנים לו סוף סוף קצת כבוד.. וגם לזה כנראה יש מסר-לא לשפוט אנשים לפי הקנקן. דווקא הוא לא התייאש והמשיך לחפש את עמרי, במקום לגיטימי שאף אחד אחר לא טרח לחפש בו. ואחרי שאיילת ממש זלזלה בו כל העונה.. לגבי יונתן, לא יודעת אם אפשר לחשוד שהוא על הספקטרום האוטיסטי, לצערי הוא התנהג כזכר ממוצע למדיי בייחוד בגיל ההתבגרות..ונראה לי שה"סיפור" עם יעלי היה כדי להדגיש את היחסים בין יעלי לנתנאלה. אבל היי-גם העניין של הספקטרום יכול להיות כיוון מעניין. לגבי חיסול הסיכויים להסתיר את זה שעומרי הוא אוטיסט-לגמרי, הקצנה של הפחדים של איילת והעובדה שהיא הייתה צריכה להתמודד איתם בלי יכולת להתנגד. המילה שהכי שבתה אותי בפרק היא- "עממי" כמה זה היה חמוד!!!!
 
אני דווקא לא שמתי לב לזה

לא הסתכלתי על הציור בנג'יו השטור זהו אובייקט מעניין בסדרה, לא ממש שמתי לב שאיילת זלזלה דווקא בו במהלך הסדרה ולפי דעתי זה היה זלזול בכל מה שמייצג את החוק, אבל עכשיו ראינו אותו כמישהו שיש לו יחס מיוחד לילדים. אולי גם זה טריגר לעונה הבאה.
 

לחלוטין

New member
כמי שעקבה באדיקות אחר הסידרה....

יש לי הרבה מה לומר: קודם כל, הסידרה טובה מאד. סידרה מעולה. היו בהחלט כמה סיפורים נלווים מיותרים והתעסקויות שהייתי מוותרת עליהן (כמו התיאורים המגעילים של ד"ר דניאל כשחשק ביעל) אבל בסך הכל היה יפה לאורך כל הפרקים. הפרק לדעתי היה הכי יפה שאפשר. פשוט ככה. אי אפשר היה לסיים טוב יותר. לראות את הכאב הגדול של אילת כשיניב מספר שעומרי אוטיסט ואיך כל הדמויות פתאום מתחברות , נוצר מעין פאזל סיום. לא יוצאת לי מהראש התמונה הזו של הארבעה ישנים ביחד: יניב, עומרי, אילת ונתי. כולם נרדמים ופתאום עומרי פוקח עיניים. קודם כל הוא דומה כל כך למלאכית שלי.....ומעבר לכך כאילו שנשארו שאלות באוויר כמו- האם הוא הבין את מה שאמרו. הוא פתח שתי עיניים חכמות. זה פשוט גמר אותי, כשברקע השיר "ברוש". עם כל האהבה הגדולה שלי לסידרה הזו, אני חושבת שאין טעם להמשיך אותה. כל עוד היה מדובר בשלבי האבחון, האבל, הרצון "להוציא את הילד מהאוטיזם", ההסתרה והקבלה, אפשר היה למצוא קווים דומים לכל המשפחות ולהתרגש ביחד. משלב זה ואילך אי אפשר יהיה להביא לקהל דרמה ברמות הזדהות שכאלה וזה הופך את הנושא לעוד נושא, עוד התמודדות, אבל זה כבר לא זה. לא יודעת איך להסביר את זה. לא חייבים עונה נוספת לכל סידרה. יש דברים שיכולים להישאר בשיא.
 
סדרה מעניינת בהחלט

הייתי מורידה חלק מסצינות המיניות.. כדי שיהיה נעים ליותר אנשים לצפות בסדרה נראה לי שיש הרבה מקום לפתח בעונה שניה חוץ מיזה, סתם שאלה, מי זו רחלי?
 
עוד היבטים שרק עכשיו חשבתי עליהם

קודם כל - עומרי פתאום רוצה להיות כמו כולם. הוא רוצה ללכת למסיבת הסיום בגן - עד היום לא ראינו בכלל אם הוא רוצה לחזור לגן, וכשהוא היה בגן לא ראינו אם הוא רוצה להמשיך שם או לא - וכשהוא הולך לאיבוד, מוצאים אותו בגן. ויש לזה משמעות. הוא רוצה להיות במקום שבו כל הילדים גדלים. הוא לא רוצה להיות שונה. ואיילת, שמנסה לגונן עליו (ועל הכבוד של עצמה), מפחדת פחד מוות לשלוח אותו לגן מיוחד, אבל לא מהססת להציג אותו כ"ילד מיוחד" ש"אין לו חברים", וכאחד שלא צריך ללכת לגן. מוקד אחר שלא שמנו לב אליו - אריאלה כבר לא בסכנת חיים! אחרי הפרק הקודם זה כבר היה מתבקש להספיד אותה, אחרי שהיא השאירה הוראות מדויקות למאיר מה לעשות עם גברי.
 
רוצה ללכת למסיבת הסיום בגן ? ../images/Emo141.gif

אני דווקא הבנתי את זה אחרת: מה שעמרי קלט מהמריבה בין הוריו היא ש"הולכים למסיבה בגן", ולכן הלך לשם.
 
פרק סיום מצויין לסדרה מצויינת ../images/Emo141.gif

לדעתי, לעונה שניה אין לאן ללכת, אלא אם עמרי הולך לגן טיפולי. הניסיון לגדל אותו בבית נחל כישלון, ואי אפשר למתוח אותו על עוד עונה. עלילות המשנה מספקות די חומר לעונה נוספת. אם תהיה כזו? לאלוהי הרייטינג פתרונים.
 

ל י ל ך פ

New member
וואו של פרק

בכיתי ברובו. החיפושים החזירו אותי בסטירה מצלצלת לתקופות האלו. דווקא ההתנהגות של עומרי היום יותר דומה להתנהגות של עומר. אני רוצה ללכת למסיבה גרם לי לגל דמעות חדש. שמחה לשמוע שתהיה עוד עונה. עומרי פותח עיניים בסצנה האחרונה - מסר מצמרר לכולנו - הם מבינים ושומעים הכל. וכשאנחנו ישנים הם עושים מה שהם רוצים.
 
למעלה