פרק חדש ב"שלהבת הגבירה"

Envinyatar

New member
פרק חדש ב"שלהבת הגבירה" ../images/Emo47.gif

הושלם הפרק העשירי. והפעם, כולל ´מלחמת שירים´ ארוכה, המכילה גם עיבוד חופשי לחלק מתוך המיתופואיה הטולקינית מ"עץ ועלה", בהתבסס על תרגומו של י´ ווליס. אשמח לקבל את חוות דעתכם.
 

ארו

New member
תגיד

שאלה ראשונה - עם כשרון כזה, לא משפטים ? שאלה שניה - חשבת על פרסום ? הווה אומר - הוצאה לאור ? ארו.
 

Envinyatar

New member
תשובות

א. לגבי שאלה ראשונה - אני די מרוצה מהמקצוע שלי, ודי מצליח בו. לאחר בחינות הלשכה (עוד שבוע מהיום), אני מתחיל לעבוד בעוזר משפטי בבית המשפט המחוזי, ואני די אוהב את העבודה הזו. כתיבה יוצרת ופנטזיה היו תמיד התחביב העיקרי - אבל גם פרנסה צריכים. ב. לעניין פרסום - קודם נגמור, ואז נראה. תהיה בעיה של זכויות יוצרים, אני מניח, ואני צריך להעתמק בתחום. אגב, שמעתי שעומד להפתח בארץ משפט תקדימי ומעניין מאד בתחום זכויות היוצרים, אם כבר במשפטים עסקינן.
 

ארו

New member
עוד שאלות

ראשית - בהצלחה בבחינות ובעבודה. שנית - כתיבה בהחלט יכולה להיות פרנסה. למה תהיה בעיה של זכויות יוצרים ? האם אתה כותב עם עוד אנשים ? או שהשאלה היא לגבי השימוש בעולמו של טולקין ? אם כן, אתה יכול לפנות לבעלי הזכויות בעניין, ולשאול אותם ישירות (יש לי את הכתובת שלהם, איפהשהוא). מה המשפט שנפתח ?
 

ארו

New member
הוספתח קישור

3 כרכים . וואו. כמה זמן אתה מעריך ? תן לי שנתיים-שלוש, ואני (כך תקוותי) אוכל להיות המוציא לאור שלך. ארו
 

Envinyatar

New member
למה לא? נשמע רעיון טוב.

אמנם, גמירות דעת ומסויימות עדיין אין כאן - אבל שלב טרום-חוזי, יתכן, יתכן מאד. בכל מקרה, יקח לי שנתיים-שלוש לסיים (אל תשכח - גם הגרסה שמפורסמת לאור עוד תעבור שכתוב נוסף, וכמו כן בדרך יש תואר שני שרק התחלתי, ובסופו גם תזה לעשות, מה שלא יועיל לכמות המדוללת של זמן חופשי שברשותי).
 

Envinyatar

New member
תשובות

1. לעניין כתיבה - יש לי תוכניות בנידון, וספר פנטזיה רציני מאד שאני עובד עליו (די הפסקתי בחודשים האחרונים, אבל נחזור אחרי הבחינות). 2. לעניין זכויות יוצרים - הבעיה היא, אכן, הזכויות על העולם הטולקינאי. אכן, יתכן ואפנה אליהם, אבל זה ידרוש, סביר להניח, גם תרגום של הספר לאנגלית. 3. לעניין המשפט שנפתח: שמעתי שסופרת פוסט-מודרניסטית כתבה ספר המשך ל"חסמבה" - ואיזה המשך! הרפתקאתם האחרונה של הגיבורים בגיל 70. ירון ואהוד השמן נהפכו לזוג הומוסקסואלים, שולמית החובשת - רוצחת סדרתית, מנשה התימני - סופר עדתי מקופח, ועוד כהנה וכהנה. כאן, הבעיה היא לא של זכאות לתמלוגים. כאן טענת התביעה (אלמנתו של מוסנזון) תהיה לדעתי, במובהק, פגיעה בזכות המוסרית של הסופר על יצירתו. הנתבעת תעלה בוודאי טענה של חופש הביטוי, אולם לדעתי, סיכוייה ממש לא מזהירים. זה יהיה, אאל"ט, תקדים ראשון בארץ בעניין ´המשכים´ של ספר קיים שלא על דעת היוצר (עד עכשיו התקדים הרציני היחיד שיש זה אולפני דיסני נ´ גבע, והוא לא ממש עוזר בנידון). אני, אישית, מהמר על הצלחת התביעה ועל צו מניעה קבוע. רק שאף שופט עצלן לא יכפה פשרה וישלול מאיתנו את התקדים.
 

ארו

New member
אכן, קראתי על המשפט הלז,

הא אמנם מעניין , וסופו כנראה ידוע מראש, אך הוא לא נוגע לעניינך. בכל מקרה - אני ממשיך לעקוב אחריך, עד לסיום .
 

Envinyatar

New member
תודה. יש לך אולי מראה מקום?

בית משפט שדן בתיק (וודאי מחוזי, השאלה איזה), שופט, מספר הליך וכ"ו? אני קיבלתי את המידע מכלי שני, ואין לי פרטים.
 

ארו

New member
לצערי לא - זה היה בעיתון.

תריץ חיפוש ב"הארץ, או מעריב , אני מניח שבידיעה עצמה מצויינים הפרטים. אגב, היה בשבוע שעבר דיון מאד ארוך (מתיש וללא תוצאות) בפורום העמותה לקידום מ"ת , על הנושא של זכויות יוצרים. ארו.
 

Envinyatar

New member
לא נותר אלא לקוות

שיהיה שופט חרוץ שינצל את ההזדמנות לתקדים חשוב בתחום. אין הרבה חומר על זה בארץ.
 

Envinyatar

New member
תודה רבה. האוכל לקבל תשובה בדוא"ל?

פרמיר, מאחר וזה פרק מאד-מאד חשוב לי, הייתי מעוניין בתגובה מצדך לדוא"ל. בעיקר, הייתי רוצה שתכתוב לי אלו תובנות עוררה אצלך השיחה בין אנטרל לנארוון. זה חשוב לי, משום שכך אני בודר את עצמי - האם חשפתי יותר מדי או פחות מדי, האם זה השלב המתאים, וכ"ו. בתודה מראש, גדעון אורבך.
 
למעלה