פורום בדיוק בשבילי!

פורום בדיוק בשבילי!

תודה רבה על פתיחת הפורום הנפלא... לפעמים צריך הדרכה יותר גדולה! אני רוצה לצבוע את השולחן פתיבה שלי, ויש עליו פורמייקה מה עושים?
 

T r i l i a n

New member
הרגע מישהי סיפרה שצבעה פורמייקה

באקרילי מעורבב עם דבק נגרים ביחס 2(צבע):1(דבק) וזה לא מתקלף. נראה לי זאת השיטה הכי קלה.
 
זאת אני ../images/Emo8.gif

אבל ביחס של 1:3. זה חתיכת פורמייקה לבנה ודקה שמולבשת על סיבית. שמתי צבע אקרילי לבן + דבק נגרים לפי היחס הנ"ל, צבעתי, ונתפס. השאלה הגדולה - אם אני אצייר עם אקריל לא יהיו פיצוצים ? אני אעדכן. בינתים אני מחפשת תמונה.
 

Elizab3th

New member
../images/Emo12.gif ולא יוצאים לך פיצוצים אח"כ

כשאת צובעת באקרילי? למדתי שככל שנוכחותו של דבק הנגרים במינון גבוה יותר כך הסיכוי לפיצוצים אח"כ מאד גבוה, לכן, אני שמה ממש מעט דבק נגרים ולומר את האמת, או שסתם אני אוהבת להתחכם, כשאני מגרדת עם הציפורן אח"כ את שכבת הדבק והצבע האקרילי נשאר פס גירוד, גם אתן ניסיתן?
 

T r i l i a n

New member
נשאר פס ../images/Emo3.gif

אבל אם לא ממש מגרדים עם הציפורן אחרי ששמים לכה זה בסדר.
 

Elizab3th

New member
../images/Emo45.gif נכון, טוב נו, צריך להסיק מזה

משהו... אני צריכה להפסיק להתחכם
 
כשאני מגרדת ונשאר פס . . .

אני יודעת שצריך לשייף. יש לי שתי תיבות שמחכות לשיוף . . . במקרה של הפורמייקה הספציפית שמחוברת לי לסיבית לא ניתן לגרד, נדבק טוב. לגבי הפיצוצים - נראה לי שיש אפשרות כזו אבל אני אחכה לראות. מבטיחה לעדכן.
 

nush1

New member
מוסיפה עוד שאלה

בפורום אומנות שימושית שמתי תמונה של שולחן מצופה פורמייקה שאני רוצה לחדש והמליצו לי לעבוד עם שיטת הנר לפי מה שהבנתי שם אני צריכה לצבוע שכבה ראשונה, אח"כ לגרד נר על השולחן ואז לצבוע עוד שכבה ולשייף לפי הטעם לגילוי השעווה. השאלה היא אם את השכבה הראשונה שאני צובעת אני צריכה גם עם דבק נגרים? או שמספיק צביעה רגילה בלי דבק? ועוד שאלה, אם בסוף כל התהליך אני אוכל להדביק איזו מפית על זה? ושאלה אחרונה, איזה לכה צריך לשים בסוף?
 

Elizab3th

New member
תשובות...

כל משטח עם ציפוי פורמייקה שברצונך לצבוע עם אקרילי מאד מומלץ לצבוע את השכבה הראשונה בתוספת דבק הנגרים, משום שמה שיכול לקרות אם השכבה הראשונה אינה חזקה, כשאת תשפשפי אח"כ את הנר תרד גם השכבה הראשונה, או שכשתמרחי את הנר על שכבת הצבע, המריחה יכולה להסיר את הצבע מפני שהוא לא ייתפס טוב. אם אינך רוצה למרוח דבק נגרים, נסי לשייף את הפורמייקה קודם בכדי לחספס אותה, כך הצבע ייתפס טוב יותר ותמיד מומלץ לעשות ניסוי במקום נסתר לפני העבודה ואז אם הכל מצליח להמשיך הלאה. לדעתי, אם תדביקי מפית אז אפקט הנר יילך לאיבוד מתחת למפית. לגבי לכה, אני תמיד ממליצה על הלכה של יעקובי, רונסילק על בסיס פוליאוריטן, היא נפלאה, אמנם מעט צהבהבה, אבל זה גם תלוי בגוון הצבע שאת מתכוונת ליישם על השולחן, אם הגוון לא בהיר אז צהבהבות הלכה לא תבלוט, הלכה הזאת מאד עמידה וחזקה, לכן היא מומלצת ביותר, היא אף עמידה בתנאי חוץ שזה כבר אומר הכל.
 

nush1

New member
תודה, איזה זריזות

אני כנראה אצבע בצבע חום ככה שהצהבהבות של הלכה לא תפריע בקשר למפית, חשבתי על איזו חמניה יפה באמצע אבל אני אראה קודם איך יצא ואז נחליט שוב תודה!
 

Elizab3th

New member
דבק נגרים עם צבע אקרילי?

לא ניתן לרכוש ביחד, מאחר והאינטרס של החנויות הוא למכור חומר מקשר שהוא חומר מאד לא זול. אל תחששי לערבב את 2 החומרים יחד, אנחנו נעזור לך, את כמובן תמיד יכולה לנסות על משהו שאת לא צריכה וכאשר הכל עובר בסדר את יכולה ליישם את המשטח שעליו תעבדי.
 
למעלה