ערפד העיר וערפד הכפר

Boojie

New member
ערפד העיר וערפד הכפר

קרניjack שאלה על מה שהיה במפגש על ערפדים בישראל בסינמטק ת"א שהשתתפתי בו, ואחת השאלות שעלתה הייתה לגבי ערפדים עירוניים וערפדים כפריים. ב"לילה אדום" של גל אמיר, הערפדים חיים בישוב כפרי קטנטן שהם הפכו את כולו לערפדי. ב"דם כחול" שלי, לעומת זאת, הערפדים הם עירוניים, תל אביביים. המנחה, נועה מנהיים, שאלה אותנו איפה נראה לנו שמתאים לערפדים להיות.
גל אמיר אמר, למעשה, שהסיבה שהוא כותב על חיים בכפר זה כי זה מה שהוא מכיר ומה שנכון לו.
לי יש דעה קצת יותר מוצקה בעניין, והיא שהכפר הוא מקום נוראי לערפדים. ערפד שרוצה להסתתר לא יכול לגור בישוב קטן - בישוב קטן כולם מכירים את כולם ושמים לב למוזרויות אחד של השני. זה עובד רק בזמנים שבהם באמת היו כפרים קטנים ששכנו ליד טירות נישאות, ואז הערפד יכול היה להיות האריסטוקרט שגר לו בטירה ונשנש מדי פעם להנאתו מבני הכפר. או, להבדיל, באזורים כפריים מהסוג שמתואר בסיפורי שרלוק הולמס (שגם התייחס לזה במפורש) - שבהם יש בתים במרכז אחוזה שמרוחקים זה מזה ולכן אפשר לחיות בהם בצורה מבודדת. בארץ הכל צפוף מדי, אין ממש בתי אחוזה עם שטח גדול של כרי עשב שבהם רועות כבשים, וכשהשכן שלך נמצא במרחק של גדר חיה אחת ממך, הוא יראה ממש בקלות שכל החלונות בבית שלך צבועים בשחור, נניח.
יש דרך כלשהי שבה ערפדים היו יכולים להסתתר בישוב כפרי ישראלי? כי אני לא מצליחה לחשוב על אחת.

אגב, הקטע הרלוונטי בדיון נמצא בערך בדקה 16, למי שמתעניין.
http://www.youtube.com/watch?v=4TxvPY_OYS0
 

קרניjack

New member
מאוד מעניין

אני חושבת שנושא המגורים זה באמת דבר מורכב,
השאלה היא אם מדובר בכפר, או מושבה, כמה זה קטן וכמה אפשר להטעמ טוב. וכמובן איזה סוג ערפד אתה...


הייתי כותבת תגובה יותר הוגנת אבל אני קצרה בזמן,
לכן גם את הסירטון אראה , אבל לא היום!


אני אישית חושבת שבעיר, כמו בעיר, תמיד יש אקשן ועניין יותר מבכפר...
 

Bartal j

New member
לדעתי בטבריה זה אחלה מקום לערפדים חח

העיר הזאת גם ככה מתה ויש לנו בעיר 4 בתי קברות לדעתי ערפד בהחלט יכול להתגורר שם בסבבה על ההר או משהו כזה לא חסר מוזרים בעיר הזאת חח
 
למעלה