ערפדית ומורפאזה

קרניjack

New member
ערפדית ומורפאזה../images/Emo191.gif

(וחברי קומונה לשעבר, נא לא להתמרמר אם הדיונים הולכים קצת לחזור על עצמם עם פתיחת הפורום
)
בסרטים וסדרות מציגים את הערפדים כעוברים מטאמורפאזה (שינוי) מצורת אדם, לצורתם האמיתית- החייתית- התגלמותם האמיתית כערפד (או סתם תפלצות מעוררות אימה
). בבאפי ואנג'ל הערפדים עוברים שינויי חיצוני בפנים , בואן הלסינג הסרט- דרקולה וכלותיו עוברים שינוי מכף רגל עד ראש. לעומת זאת בסרטים אחרים מסתפקים בזוג ניבים, שנשארים קבועים לכל אורך הסרט כחלק מצורתו של הערפד. אין מורפאזה בין צורתו האנושית של הערפד לצורתו החייתית. כך הוא פשוט נראה (למשל בראיון עם הערפד הסרט). בחלק מהמקרים השינוי החיצוני הוא רק הניבים ושינויי גוון האישון. מה אתם חושבים על השינויי הזה? האם אתם אוהבים יותר את הערפדים במורפאזה- כשמראים אותם בצורה החייתית שלהם? האם זה אמין לדעתכם? או שפשוט זוג ניבים מספיק לערפד המצוי? אל תשכחו שמדובר בסרטים הולוודיים, שבהם חייבים להיעשות כמה אפקטים טובים כדי להרשים - אבל השאלה מה אתם מעדיפים. מהי צורת הערפד האידיאלי שלכם? איך ערפד אמור להיראות? צירפתי כמה תמונות של שינויים..
 
אוי, איך שאני שונאת אותן

בתחילת הסרט: "אנחנו נרצח אותך ונשתה לך את הדם אנה!" באמצע הסרט:" אנחנו נרצח אותך ונשתה את דמך אנה!" לקראת סוף הסרט:"אני ארצח אותך ואשתה את ה- אה!!!!!!!!!!!!!!!!!" X_X (מתה)
 
כמו שאמר אדם חכם:

"if you have to shoot shoot, don't talk"
(עכשיו תחליפו את ה"לירות" ב"לנשוך"/"להרוג") שקל למי שידע להגיד מאיפה הציטוט (בלי ויקפדיה ושטויות)
 

קרניjack

New member
האם ערפדים עתיקים חייבם להיראות

לא אנושיים ומכוערים? המאסטר מבאפי-
 
הערפדים שאני מעדיפה הם בעלי ניבים בלבד.

בסך הכל, עם כל הדרמה שבסרטים וכל הרצון של היוצרים להכניס דברים "מגניבים" לסרטים או לסדרות, הם רק הופכים את הערפדים למגוחכים לפי דעתי. זה שהם ערפדים לא הופך אותם לשונים בהרבה מבני האדם (חוץ מהעובדה שהם בני אלמוות, בעלי ניבים מחודדים עם תאווה לדם ורצח ששעות הפעילות שלהם בלילה
), גם הם אנושיים (זאת אומרת, בעלי רגשות וכו'). כשהופכים אותם לחייתיים ומפלצתיים הם מאבדים מהאנושיות שלהם, וחבל. כשהם תוקפים, לעומת זאת, כן צריך להיות להם איזה סוג של מראה "חייתי", כי הם בכל זאת רוצחים. הם לא חייבים להיראות כמו חיה, אבל בהחלט "מפחידים". וערפדים עתיקים כלל לא חייבים להיראות לא אנושיים ומכוערים לדעתי. זה סתם הורס אותם. הם יכולים להיות מקומטים, אבל מכוערים? מה ערפדי בזה?
 

Blade Of Fire

New member
כעיקרון?

באמת תלוי כמה הסרט\סידרה מתוקצבים... ככל שהתיקצוב יותר גבוה כך השינוי יהיה יותר קיצוני. מדד שני הוא כמה הערפד והציד הוא דמות מרכזית. אני אסביר. אם ניקח את אחד מסרטי הערפדים היותר מפורסמים בימיננו- "ראיון עם ערפד"- הצורה נותרת קבועה מפני שהסרט (ואני חושב שגם הספר) לא מתמקדים בערפד הציד שרודף אחרי הטרף שלו, אלא במחשבות של לואי, בסבל וביגון שלו, בעובדה שגם הוא וגם לסטאט יכולים למשוך את הטרף שלהם באמצעות איך שהם נראים ולכן הם לא יכולים להפוך את צורתם למן יצור עם ניבים ארוכים. לעומת זאת יש לנו באפי ואנג'ל שכמו שהם משתנים רק במעט-כך תשומת לב בין הצייד לעומק הדמות מתחלק בהתאם כי יש לנו את אנג'ל שאנחנו יודעים שהוא הנשמה הטובה (כפרע עליו) שמתייסרת אבל מצד שני הוא צייד שעוזר לעולם להפטר משדים. בקצה השני של הסקאלה יש לנו את דרקולה וכלותיו מואן הלסינג או את ויקטור ממלחמות האופל שפחות אפכת לנו מהדמויות שלהם (כי תכל'ס-הן דמויות משנה בסה"כ) אלא אכפת לנו מהצייד הפנימי שנמצא בתוכן. בהתאם לכל החפירה הזאת-ככה אני מעדיף את הערפדים שלי- שיהיו אציליים ולא ישתנו או ישתנו במקצת אם הם הדמויות הראשיות, מצד שני אם הם הערפדים האכזריים המטורפים שמוצגים כרעים-שיהיו עם כמה שיותר אפקטים ורצוי עם כנפיים.
 

קרניjack

New member
מאוד מסכימה עם רעיון הצייד הפנימי

והדגמה ב"סקלה" מצוינת. בחלק מהפעמים דווקא משתמשים בניגוד שבין האופי לבין המראה כדי להעצים את הסצנה או אופי הדמות. לא צפיתי באנג'ל (לא מאפשרותי כמובן) אבל צפיתי בבאפי והפרקים שבהם באפי מגלה שאנג'ל ערפד הם הדגמה לכך... הערפדים שמוצגים כשד שטני ולא אנושי, נראים כך בכיעורם- לעומתם- אנג'ל הוא הנשמה הטובה והמיוסרת. כווי מבחוץ אבל לא שרוף מבפנים, פרצופו האמיתי הוא הערפד המכוער, הוא מביא המוות, אבל הוא רק נראה כך. הכוונות שלו טובות...והניגוד הזה בעצם משחק את העיקר.
 

Super Alonit

New member
../images/Emo45.gif מסכימה בהחלט:]

ובמקרה דיברת על סרטים וכאלה שאני מכירה אז אני בכלל מבסוטה שאני מבינה במה מדובר.
 

קרניjack

New member
פשוט

הייתי מצפה מערפד ממוצע להיות חיוור, בעל זוג ניבים ואישונים מיוחדים, לא יותר מזה. סיגנון הערפדים של ראיון עם הערפד, מונלייט ובלייד. אבל(!)- חייב להיות לו war face, פנים של "טבעו האמיתי" שמתפרצות במצבים קיצוניים, למשל שעם, תוקפניות, חולשה וכו'. פני המלחמה האלה לא צריכות להיות איזה לסת מטורפת של ניבים אלא הדגשה של חיותו וחוסר האנושיות שבו. הערפד הלא ממוצע לעומת זאת, הם כל הערפדים העתיקים, מלכי הדם, המאסטרים והמלכים, יוצרים השושלות וכו'. מהם הייתי מצפה להבלטה מוגמת של הערפדיות וחוסר האנושיות שלהם...לא כי הם ברוב המקרים משחקים את הרעים החמדניים אלא משום משך הזמן שבה הם חיו, מה שחוו. ככל שהזמן עובר לדעתי, הערפד מאבד את הקשר האנושי בליבו וכך גם במראהו שנהפך למנותק מהעולם, מפלצתי. אני לא ראיתי אף סרט ערפדים שהציג זאת ויזואלית, לכן אני אשתמש בדוגמא של גולום משר הטבעות. ממה שאני זוכרת הראו אותו כיבכול בשלשה שלבים שונים- הראשון בו הוא היה "אנושי" (הוביט, אבל זה לא משנה עכשיו
), - לאחר מכן שלב שני שבה הראו אותו בהרים עם הפרשס שלו- שער ראשו דליל , עיניו גדולות והוא כפוף- והשלישי הוא כגולום הנוכחי. אל תתפסו אותי במילה. זה היה ממש נחמד אם היה סרט שמציג את השלבים הללו אצל ערפד :)
 
בוומפיירס כרוניקלס, למשל מלכת הארורים,

כל הערפדים הוותיקים מתוארים כמאבדים מאנושיותם לאורך השנים, דיברנו על זה בקומונה את לא זוכרת? :] בהתחלה הם נראים בדיוק כמו בני אדם רק יותר חיוורים, ובהמשך העור שלהם נעשה יותר ויותר שקוף וקשיח, ולבסוף ממש כמו חרסינה (כמו שאקשה מתוארת ואחר כך גם פנדורה). הציפורניים גם הן נעשות שקופות ונוצצות כמו זכוכית (פנדורה שמה עליהן נפט או לא זוכרת מה זה היה כדי שיבלטו פחות בקרב בני האדם) ועיניהם נעשות חייתיות (כמו שלואיס מתאר בראיון עם הערפד).
 
למעלה