עןסק מורשה או חברה בע``מ ?

pizzaman

New member
עןסק מורשה או חברה בע``מ ?

שלום, אני מעוניין לפתוח עסק עצמאי בייעוץ בתחום מסויים (יש כבר לקוחות ממתינים בקנה). עבודתי תהיה מהבית, ללא הוצאות משמעותיות למעט ההוצאות הרגילות של הדירה בה אני גר, ציוד משרדי והוצאות קטנות נוספות. שאלתי היא באיזה תצורה עדיף להרשם: כעוסק מורשה או כחברה בע``מ ? מה היתרונות והחסרונות של כל יישות ? מה הבדלי המיסוי בין 2 האופציות ? מה מומלץ ליועץ פרילאנסר דוגמתי ? תודה.
 

PINIZ

New member
עצמאי

מבלי לדעת פרטים רבים ומתוך הנחה שאינך זקוק עניינית לחברה אלא לצורך מסוי בלבד. הייתי בוחר להרשם כעוסק מואשה ולא כחברה, כך בודאי תחסוך הוצאות.
 

אייל*

New member
עוסק

חברה הינה יישות משפטית נפרדת . הקמת חברה מחייבת רישומה אצל רשם החברות (שכ``ט עו``ד...) תשלום אגרה שנתית לרשם , חובת מינוי רו``ח - הוצאות אשר ביכולתך לחסוך בפעילות כעוסק. מבחינת מיסוי - מס חברות הינו 36% על הרווח הלא מחולק. בעבודתך בצורת חברה - הכנסתך תהיה ממשכורת שתמשוך באופן שוטף וכן מחלוקת רווחים בסוף השנה (אם יהיו כאלו - ומיסויים ב 25% מס על דיבידנד) הכנסתך כעוסק רגיל תחוייב לפי שעור המס השולי לפי גובה הכנסתך. על - פניו נראה כי בתחילת הדרך ובהיקף כמו שתארת - רישום כעוסק יספיק ואף יחסוך עלויות.
 
למעלה