עזרה קלה לצורך שכתוב סיפור

g l o r y

New member
עזרה קלה לצורך שכתוב סיפור

למי שמתעניין, לצורך שכתוב הרעיון של הסיפור "פקטורי סטייט"
חשבתי על טוויסט מעניין לעלילה אבל לצורך דיוק מדעי כלשהו אני צריכה לדעת האם אנשים על הספקטרום האוטיסטי (לצורך העניין בתפקוד גבוה עד גבוה מאוד) מתקשרים טוב יותר עם העולם דרך מחשב (צ'טים ופורומים וכדומה). למישהו יש היסיון או ידע בנושא ויכול לתת לי תשובה? (כרגע אין לי זמן למחקר רקע ולכן אני מנסה ככה קודם)
תודה!!
 
מניסיון שלי

לי יש אספרגר ובבמדיה האינטרנטית אני מרגיש יותר בנוח, אפילו שגם פה היו לי הרבה בעיות חברתיות לא פעם...
 

g l o r y

New member
תודה
למעשה זה נראה לי טבעי

כי באינטרנט אין הבעות פנים או שפת גוף שצריך לפרש. רק כוונות שצריך לקרוא מהטקסט בין המילים. תמיד היה לי קל יותר להיפתח לאנשים לא פנים אל פנים והעומס הסנסורי יותר קטן ככה.
 

ויימס

New member
התגובה הראשונית שלי הייתה 'כן' אינסטינקטיבי,

אבל גיגלתי קצת, ואני לא בטוחה שזו תפיסה שמבוססת על המציאות ולא על כמה אנקדוטות שהובילו לכך שעכשיו כולם חושבים שזה ככה ברוב המקרים.


השאלה היא האם את צריכה להוכיח שרוב האנשים כאלה, או שמספיק לך להניח שיכול להיות אחד כזה? כי כן היו מקרים של אוטיסטים שלא דיברו אבל כתבו ספרים/ שירים.
 

g l o r y

New member
אני רוצה לבסס על זה

פתולוגיה של אירוע אפוקליפטי.
הרעיון הוא שוירוס או איזה חולירע אחר פוגע בעולם והופך את רוב האנשים לblank pages. קראתי לזה (ולסיפור עצמו) FACTORY STATE, כמו החזרה של מחשב למצב יציאה מהמפעל. במקור זה היה קצרצר שהשתמש בתיאור של חוויה שקרתה לי במציאות כבסיס לרעיון על אירוע אפוקליפטי. העליתי את זה לפורום והתגובות שקיבלתי אמרו שזה רעיון דחוס מדי לקצרצר ואני צריכה לדבוק בגיבורה ולכתוב עליה. אז התחלתי לחשוב איך לעשות את זה ושלשום זה הכה בי- שהמחלה הזאת מוחקת אנשים אבל היא לא תפגע באנשים על הספקטרום כי זה כמו להריץ תכנה על חמרה לא תואמת. וזה התאים לי בדיוק! אבל בניתי את הקצרצר כך שהגיבורה כותבת ברשת כדי לתקשר עם העולם ומדברת עם ניצולים אחרים ואני רוצה להיות בטוחה שזה עובד.
&nbsp
מה גם שיצא לי לשמוע על מחקר שמסווג אנשים על הספקטרום גם אם הם לא נופלים בקריטריונים של תסמונת מסויימת על סמך התנהגות- למשל קושי ביצירת קשר עין וקושי בדיבור פנים אל פנים וSOCIAL AWKWARDNESS. לפי זה יש המון אנשים שהם על הספקטרום ולא מודעים (או מודעים ולא ידעו לתת לזה שם) ואלה לפחות בהחלט ירגישו טוב יותר אונליין. יהיה מעניין לבנות עולם כזה
 

ויימס

New member
זה נשמע כמו מחקר מאוד redundant,

אם הוא לקח אנשים שיש להם קושי בדיבור פנים אל פנים ומצא שקל להם יותר לדבר עם אנשים באופן שאינו פנים אל פנים. well... duh?
&nbsp
למה הוירוס הזה שמוחק אישיות של אנשים לא פועל על אוטיסטים, שוב?
 

g l o r y

New member
המחקר לא עשה את זה

המחקר קבע שיש אנשים שיש להם כל מיני תסמינים ששמים אותם על הספקטרום למרות שעד עכשיו לא נחשבו על הספקטרום משום שהתסמינים קלים. למשל חוסר יכולת להישיר מבט לאנשים, spacing out חוסר רצון לדבר עם אנשי שררה ועד חרדה חברתית קלה. המחקר קבע כי למרות שלא ניתן "לתייג" אותם לשום תסמונת, הם נחשבים על הספקטרום. הייתה כתבה מצולמת שבה הראו כמה אנשים כאלה וכולם אמרו שכשאמרו להם הם הבינו המון דברים על עצמם. בזמנו התעניינתי בכתבה כי גם אני תמיד לא מישירה מבט לאנשים ולפעמים אני מאבדת ריכוז ואפשר לדבר אלי אבל המוח שלי יעשה tuning out למה שאנשים אומרים סביבי בעוד אני חושבת על משהו אחר. מעולם לא התעמקתי יותר מזה כי אין לי רצון לבדוק אם אני "מתוייגת" או לא, אבל עצם האפשרות מעניין.
&nbsp
הוירוס (לא באמת החלטתי אם זה באמת וירוס. אני אצטרך לחשוב על זה) למעשה "מוחק" את ה"אני" של האדם. את הזיכרון, החוויות, הידע. איך שחשבתי על זה לעצמי, יותר משהוא הורס את הזיכרון, הוא הורס את הנתיבים הנוירולוגיים אליו. (כאן יכול להיות שאני מדברת שטויות כי אין לי את הידע ועוד לא עשיתי עבודת רקע בנושא) כלומר אני מקבילה את זה לpath אל זיכרון שמאוחסן במחשב. עכשיו חיפשתי סיבה למה הכיבורה לי לא תושפע. את הקצרצר ההתחלתי כתבתי ככה שבסוף היא כן מושפעת אבל אם אני רוצה לכתוב סיפור באורך מלא אני חייבת לשמור אותה במצב פעיל. לשבתי איך אפשר לעשות את זה והגעתי למסקנה שהיא צריכה להיות שונה איכשהו. כלומר המוח שלה חייב להיות שונה איכשהו. משם המוח שלי לקח אותי לאוטיזם במיוחד משום שיש אנשים על הספקטרום שהתתפקוד שלהם גבוה מאוד ויש מספיק מהם כדי שתהיה אוכלוסיה לא מושפעת. מעבר לזה יש savants שהם סוג של super minds. זה תמיד נחמד כמעין מקום ללכת אליו כדי לפתור את הקונפליקט בעולם. הטיעון שבניתי הוא שמשום שאוטיזם וכו הוא שוני נוירולוגי התפתחותי הpaths שלהם פשוט מחווטים אחרת אז הווירוס-וואטאבר לא מבצע את הפעולה שהוא אמור לבצע.
 

ויימס

New member
אז יש לי פתרון יותר טוב,

ואני חשה חוסר רצון לתת לך אותו כי גם אני רציתי לכתוב סיפור שמשתמש בו. אבל זה לא כאילו אני אסיים אותו אי פעם, אז למי אכפת?

זה מאוד בעייתי להגיד שהוירוס לא מזהה אוטיסטים כבעלי אישיות, ואם אין לך את הידע על מה שונה במוח של אוטיסטי, אז את גם לא יכולה להסביר למה.
מה אם נעשה כזה דבר: הוירוס הורס את היכולת של אנשים לתקשר בע"פ עם אנשים אחרים, אבל אוטיסטים שלא יכולים לעשות את זה ממילא, לא מושפעים?
 

g l o r y

New member
הממ

האמת שהכוונה הייתה משהו באיזור. כלומר ניתוק ערוצים. לא חשבתי על זה במילים הללו אבל זה עובד מצויין
נראה לי שאני בכל זאת אצטרך לעשות תחקיר עומק על זה אבל. זה רעיון מאוד מעניין אבל כמו שאת אומרת, זה בעייתי ואני לא מעוניינת לפגוע באנשים. עכשיו שיש לי כיוון זה הזמן להשקיע במחקר.
&nbsp
תודה רבה!!
 

shccer

New member
נשמע לי הגיוני

(הסיפור עם תקשורת כתובה ואנשים שעל הספקטרום)
לגבי הרעיון של הסיפור- מה המודל של הוירוס לבן אדם נורמאלי וכמה הוא רחב? אנשים עם הפרעות התנהגותיות מושפעים או לא? אנשים עם מחלות נפשיות מושפעים או לא? נשמע לי מצד אחד שזה לא ריאלי שזה ישפיע על כולם אבל רק על חריגה מהסוג הזה זה לא ישפיע, מצד שני, אם זה מתייחסים לכל סוג של חריגה מהנורמא אז יוצא שאחוז מאוד גבוהה מהאוכלוסיה לא מושפע בסוף (תוך כדי הפוליטיקלי קורקט שבי צועק עלי להפסיק לדבר) בכללי נשמע ממש מעניין
 
למעלה