עוד שאלה: הסרת עין הרע ביציקת עופרת מעל הראש

עוד שאלה: הסרת עין הרע ביציקת עופרת מעל הראש

מה דעת היהדות והקבלה בנידון, האם יש איזכור לכך בכתבי הקבלה ?
 

מוטילו6

New member
נראה לי שיש איזכור

פעם שמעתי על הוצאת לשון הרע על ידי יציקת עופרת (לא זוכר אם רותחת או קרה) לתוך הפה. ויציקת העופרת (כנראה רותחת) לתוך הפה גם מונעת דיבורי שטות והבלים. אז אולי גם מוזכר יציקת עופרת מעל הראש להוצאת עין הרע...
 

בני33

New member
מוטילו,,,הגזמת וגם נסחפת,,,

עופרת רותכת לתוך הפה? במילים שלך כאן אומר,,,שטות והבלים. אתה יודע מה קורה בעשייה שכזו? במילם שלך,,,לא רק דברי שטות והבלים. אלא,,,,,,,,,,גם דברי חוכמה. וכל זאת במידה ונשאר משהו מאיזור הפה{והבן אדם עוד בחיים}. נו,,,,מעניין מהיכן לקחת זאת.
 

בני33

New member
מיכלי,,,את מבזבזת את זמנך,,,

במעון לגיל הרך. עליך להיות שופטת במעון לגיל הקשה.
 

אורלנה

New member
יש סיפור מימי האר"י ז"ל

על עשיר מקושטא, שרצה לנסות את האר"י ז"ל אם הוא אמנם מכיר בפנין של האדם את חטאיו,הוא הגיע לארץ והלך לצפת לפגוש את האר"י . בינתיים אמר האר"י ז"ל לתלמידיו: שעשיר רשע עומד להגיע אליו לנסות אותו,והסיבה שהוא לא ישיבו ריקם כי אותו רשע הוא ניצוץ מנשמת אחאב שהיה מלך ישראל, וכך הגיע העשיר לבית האר"י ואמר לו שיגיד לו את עוונותיו ואם הוא יגיד לו כל עוונותיו בדיוק הוא יעשה תשובה,ואם לא הוא יגיד שח"ו אין דין ואין דיין. האר"י ז"ל לא נבהל מעזות העשיר וביקש מכל הנוכחים שייצאו מהחדר ואז אמר לו האר"י את כל מעשיו הרעים שעשה כל ימי חייו, העשיר נבהל, נפל לרגלי האר"י וביקש שייסיע לו לחזור בתשובה שלמה, אפילו אם יצטרך לעבור 4 מיתות בית דין, האר"י ענה לו כדי לבחון אותו שדרך תיקונו יותר קשה מהמיתה , והעשיר ענה שהוא מוכן גם 4 מיתות דין אז מה יותר קשה מהמיתה? אז האר"י אמר לו שתיקונו בשריפה, והעשיר ענה אם כך הוא יקנה עצים וישרף. ענה לו האר"י :אנחנו לא דנים כאומות העולם בשריפה על ידי עצים אלא על ידי שמשליכים בגרונו של הנידון חפץ חם ולוהט, הסכים העשיר לכך, והאר"י שלח שיביאו עופרת ויכניסוה לתוך התנור שתתחמם ובינתיים אמר לעשיר להגיד ווידוי כדרך המומתים, העשיר אמר את הווידוי בבכי גדול ובדמעות שליש, והתחרט באמת ובתמים על כל עוונותיו,וכשסיים אמר לו האר"י שישכב על הארץ יפתח פיו ויעצום עיניו,וכך עשה העשיר, ואז שפך האר"י לתוך פיו מים מתוקים והעשיר שכבר התכונן למות, כמעט פרחה נשמתו, השם העביר חטאתך ולא תמות,אמר לו האר"י ז"ל, הוא נתן לו תיקונים שונים ובנוסף אמר לו לקרא כל יום חמשה דפים מספר הזוהר. קיים העשיר את דברי האר"י ז"ל ונעשה בעל תשובה גמור.את אחרית ימיו חי בצפת בקדושה ובטהרה ונפטר בתשובה שלמה. הסיפור (לא בדיוק מילה במילה )מתוך מהספר של סיפור חיי האר"י.
 
וואו ,סיפור חזק.

קראתי את הסיפור והרגשתי שמספרים אותו עלי. אוי צדיקים, שנים אחרי פטירתו והאר"י מעורר לתשובה רק מקריאת סיפור עליו. לא מבינים כלום אנחנו לא מבינים כלום. קטנים ,קטנים.
 

לבלב

New member
יש גירסה יותר מדוייקת לסיפור הזה

האר"י ז"ל אמר לאותו אחד לעצום את העיניים ושהוא ישים גחלים בפה שלו, וכך יתכפר לו, ואמר לו את הפסוק (בדיוק כמו עם ישעיהו בתחילת הספר) "וסר עוונך וחטאתך תכופר" וכאשר הוא פתח את הפה והיה בטוח שישימו לו גחל, הוא שם לו מיני מתיקה, ואמר שיצא ידי חובה וכו'.
 

מוטילו6

New member
אשאל אותך כמה שאלות

מה הקבלה אומרת על שתיית מי רגליים כדי למנוע את המחלה הידועה? מה הקבלה אומרת על משיחת שמן חזיר כדי למנוע פשיטת רגל? ויש לי עוד כמה שאלות וד"ל.
 

בני33

New member
מוטילו,,,איני מעוניין כלל וכלל,,,

להכנס עימך לויכוח. אתה העלת את דעתך. אני העלתי את דעתי. וזה לגיטימי בתוך הפורומים. יום טוב.
 

מוטילו6

New member
העניין הוא שעדיין לא העליתי את דעתי

בסך הכל רציתי להבין את דעת השואל. אבל אם לא הבנת את כוונתי אז בסדר, דבר מצוי הרבה בפורומים.
 

בני33

New member
מוטילו,,,

נכון,,זה מצוי הרבה בפורומים, הסברים מעניינים כמו שאה מעלה. לגיטימי,זה פורום. ולאחר שכן הבנתי את הרעיונות שלך ועניתי לך. הסתפקתי בכך. שבת שלום.
 

מוטילו6

New member
מתוכן תגובתך נראה שממש לא הבנת אותי

דבר מצוי ולגיטימי. שבוע טוב.
 

ינוקא1

New member
זה סוג של "סגולה"

כפי שכתבנו בשרשור הקודם , כל שהוא משום רפואה אין בו דרכי האמורי ולכן מותר לעשות זאת. לא ידוע לי על אזכורים לזה , אבל אני מניח שזה קשור לקבלה מעשית שאיתה אינני מתעסק ולא ממליץ להתעסק. באופן כללי שורש עין הרע הוא הקנאה , ומי שאינו מקנא ולא חומד את מה שאינו שלו - עין הרע לא יכולה לפגוע בו. ואני ממליץ תמיד לשנן את המשפט הבא שמועיל לזה מאוד : "מכאן אמר בן עזאי : בשמך יקראוך , ובמקומך יושיבוך , ומשלך יתנו לך. אין אדם נוגע במוכן לחבירו ואין מלכות נוגעת בחברתה אפי' כמלא נימא"
 

אורלנה

New member
יש גבול בדרכי האמורי למשל ברפואה

כמו שכתב הרב יוסף קארו זצ"ל בשם ספר הזוהר שאיסור גדול הוא לדרוש במכשפים אפילו לרפואה!
 

גל סופר

New member
הגבול הזה מאוד רחוק

כי ללחוש, לדוגמה, בהחלט מותר. הגבולות בעניין לא תמיד ברורים ונחלקו על כך גדולי הפוסקים.
 
למעלה