מתבקש שנשאל את עצמנו, מדוע האלוהים טרח לומר

שוב אני שואל כאן, וגם את החסיד היקר, האם

כחילוני מוחלט ברוב ימי חיי, עכשיו כשהבנתי שיש אלוהים, ואני בא לדבר ולשמוע אחרים מבני "עם האלוהים" על התנ"ך ומה שעוד כתוב בו, התגובה כלפיי צריכה להיות גינוי, גירוש, סתימת הפה, העלבה? זה מה שתמצית היהדות בכם הדתיים בישראל של ימנו? פחדנות תוקפנות ועצימת עיניים? (אז נראה כי ישעיה קלע בול בהגדרה שלו אתכם בימנו) איזו אכזבה זו. יג וַיֹּאמֶר אֲדֹנָי, יַעַן כִּי נִגַּשׁ הָעָם הַזֶּה, בְּפִיו וּבִשְׂפָתָיו כִּבְּדוּנִי, וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי--וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי, מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה. יד לָכֵן, הִנְנִי יוֹסִף לְהַפְלִיא אֶת-הָעָם-הַזֶּה--הַפְלֵא וָפֶלֶא; וְאָבְדָה חָכְמַת חֲכָמָיו, וּבִינַת נְבֹנָיו תִּסְתַּתָּר
 
מתבקש שנשאל את עצמנו, מדוע האלוהים טרח לומר

לנו בתנ"ך כי המשיח שיגאל את האנושות, יגיע מבית דוד ומשבט יהודה. לא לחינם הוא מוציא דברים. כלומר אנו שעל הארץ מחוייבים לראות את שושלתו המשפחתית כאינדיקציה בסיסית הכרחית, ובכדי לקבוע שאדם ספציפי הוא הוא המשיח בן דוד. אבל, ראו איזה פלא, האלוהים מחק לנו כל יכולת לדעת שושלת משפחתית מאיזה שבט ומאיזה בית. עם חורבן בית שני, נשרף גם הגנזך, ולא יודעים עוד מי מבית דוד. למה? מה הסיבה? אולי יש כאלו שחושבים כי המצב הנוכחי לא בא משליטת האלוהים?? אם משליטת האלוהים, למה עשה זאת? ובייחוד לאור הכוונתו בתנ"ך דרך הנביאים, שמזהים את האדם על פי השבט, ובית אביו?
 
סיבה ומסובב

ב"ה אדם שנחשף ללימוד אותנטי של פנימיות התורה וחכמת הקבלה יודע שאחד הכללים הבסיסיים והידועים לסיבת הגלות היא לפי דברי רבנו האר"י הקדוש שבכדי שתתקיים הגאולה השלימה, הרי אנו, עם ישראל צריך לרדת למטה לעולם של אומות העולם וללמוד ממעשיהם דהיינו, על-דרך הסוד זה נקרא להתכלל עם התחתון בכדי לברר את הניצוצות* שנפלו לתחתון, לאומות העולם הנקראים "גוף האדם" ולהעלות, את אותם הניצוצות לרוחניות חזרה בסוד "גן עדן", דהיינו, לחבר את הגוף לראש הפרצוף הרוחני הנקרא "אדם". --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- * לברר את הניצוצות - אותם הנקודות שהם הרצונות והכיסופים המכוונים לבורא, לרוחניות הנקראים "ישראל" אשר נמצאים בתוך הרצונות המכוונים כלפי מטה בלבד דהיינו לגשמיות ותו לא הנקראים "אומות העולם" ואז להעלות את בחינת "ישראל" למעלה בחשיבות כפי שבגשמיות הראש הוא מפעיל את הגוף כך גם הסדר הנכון בגאולה השלימה יהיה, כאשר ה"ראש" הרוחני הוא בסוד "ישראל" הנכתב גם באותיות "לי ראש" ו"גוף" הגשמי הוא בסוד "אומות העולם" הנקראים גם "גוים" לשון "גווי'ה", דהיינו, שאומות העולם נקראים כך בבחינת "עולם" מלשון "העלם" על האור הרוחני. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- לכן, ישראל צריכים להשתלם תחילה הן בביאה פיסית ארצה, וכאן להקים בתי מדרשות, שהם קבוצות העוסקות בפנימיות התורה ובנגלה של התורה ואשר דורשות את גילוי הבורא בעולמנו ע"י משיח צדקנו, שע"י אהבת חברים אשר נקנה גם נזכה לדרגת חיבור גדולה יותר בסוד "אהבת ישראל" עד שנתעלה ונזכה לגילוי הבורא ממש בחושינו השלמים, למטה מעשרה טפחים שזה עניין מקום עולמנו שהוא למטה מכל העולמות הרוחניים שהם ונזכה לאהבת השם. אם-כן, הכל מכוון מהשמיים בהשגחה פרטית ונפלאה עד שנזכה ל"אהבת השם" דרך אהבת הזולת באמת, כי בכך זאת העדות שהאדם קונה את הטבע האלוקי את טבע ההשפעה וההטבה לזולת. לאחר-מכן, לאחר ככל שישראל ישתלמו בכך יותר גם גם יתחילו להשפיע לשמש כעם הנבחר למשימה העליונה שהיא "אור לגויים".
 
אז זהו, שלא באת לכאן לדבר ולשמוע אלא להטיף

על אותו האיש ימך שמו וזכרו. והתפרצת לפורום יהדות וקבלה בצורה הכי מיסיונרית, שאין לה מקום בפורום יהדות. אם יש לך שאלות בנושאי יהדות וקבלה על מנת באמת ללמוד ולדעת, נשמח לענות לך בטוב טעם על פי היהדות והקבלה, כמו שעשה מנהל הפורום עד שכנראה הבין עם מי יש לו עסק, לאור התגובות שלך לדבריו ובכלל.
 
למעלה