משהו שאולי יעניין אתכם, אם אתם לא מכירים כבר

לגוטל

New member
משהו שאולי יעניין אתכם, אם אתם לא מכירים כבר

נתקלתי לא מזמן במושג fylgja שהוא שייך לעולם הנורדי (יכול להיות שרק לאיסלנד שם נתקלתי בו, אבל אני בספק), ומופיע בסאגות רבות. הכוונה של המילה היא למין יישות רוחנית השנייה שיש לכל בן-אדם, וברוב המקרים היא בצורת חיה. היא מופיעה וניתנת לראייה במקרים מיוחדים או לאנשים בעלי תכונה מיוחדת שמאפשרת להם לראות אותה, מין Second sight. לפי האמונה הכללית כאשר אחת כזו מופיעה אז הבן אדם נהיה עייף. דוגמא לזה בפועל, ב- Njal's Saga יש קטע בו שני אנשים מדברים מחוץ לבית, ולפתע אחד מהם אומר שהוא רואה משהו מוזר, עז שוכבת שכולה מכוסה דם, אך האדם השני לא רואה אותה בכלל. אז הוא אומר לאחד שרואה את העז, שהוא בעצם רואה את ה-fylgja שלו, ולפי התיאור של העז גורלו נחתם. קיצר זה מזכיר את הדמונים קצת... זו הפואנטה.
 
כן. והאמת שזה עוד יותר מזכיר

את המוות שמלווה את האנשים ונראה לאנשים שחיים קרוב לעולם המתים, למרות שמתואר שלכל בן אדם יש אותו. או אולי שילוב בין שני אלה. בכל מקרה אשמח לעוד פרטים, אני מכיר דמויות של נשים שמופיעות לפני מי שעומדים למות בקרב (ואלקירות ויש להן מקבילה במיתולוגיה האירית למיטב זכרוני) אבל על חיות לא שמעתי, מצד שני ההיכרות שלי עם מיתולוגיה נורדית מוגבלת למדי.
 

לגוטל

New member
הממ אין לי עוד פרטים... תנסה לגגל את זה

נתקלתי בהם גם שאיזה לוחם רואה קבוצת לוחמים מתקרבת, הוא לא אומר שהוא רואה לוחמים, אלא הוא רואה את ה-Fylgja של כל אחד מהם מתקרבים אליו, לא את שלו דווקא למרות שקצת לאחר מכן הוא נהרג בקרב. אכן יש את המוריגאן במיתולוגיה האירית שנהנת מבשר הלוחמים המתים ובעלת תפקיד דומה עם התראה על מוות וקרבות וצפויים, הואלקירות לוקחות את הלוחמים לואלהאלה כדי לעשות שם חיים עד ראגנרוק.
 

לגוטל

New member
לא משחקים אתם...

השאלה היא אם מה שמו שכתב את חומריו אישר את הטענה הזו או שזה סתם דמיון מעניין.
 
למעלה