מישהו/י מכיר מכתב

מישהו/י מכיר מכתב

כזה? - המכתב הודפס ב 8 לאפריל הריני להביא לידעתך כי נקבעה לך דרגת אי כושר עבודה בשעור 75% לתקופה מ 20.07.01 עד 30.9.03 דרגה זאת מזכה אותך מזכה אותך בקיצבת נכות מלאה, היינו בשיעור 100% על מועד תחילת הזכאות לקיצבה, מרכיביה ומועד ביצוע התשלום תקבל הודעה נוספת תחילת הזכאות לקיצבת נכות היא בתום 90 יום לפחות מתאריך תחילת דרגת דרגת אי הכושר מה עושים עם זה בעבודה ובכלל?
 
פשיטא

מקבל המכתב נפגע מתי שהוא בשנת 2001. ועדה רפואית של הביטוח לאומי הכירה בנכותו הזמנית מיולי 2001 ועד ספטמבר 2003. בשל כך הוא זכאי לגמלת נכות (כללית או עבודה). נכה זה יקבל הפרשי גמלה רטרואקטיבית מיולי 2001 עד אפריל 2003 ותשולם לו גמלה חודשית עד ספטמבר 2003, עת יוזמן לועדה רפואית לבחינת מצב הנכות. על הנכה להמתין להודעת הפקדת הגמלה לחשבונו בבנק ואז, לרוץ, למשוך ולשלם חובות בריאות וכיוב'. בעניין עבודה? מעניין. האם הנכה עבד במשך כל התקופה? סכנה! הביטוח לאומי עשוי לקזז ולטעון כי בדעתו לבטל החלטת הועדה. בעניין טענות למעביד? לא הבנתי. הסבר בבקשה. החלמה מהירה משה
 
קיצבה

אורי ערב טוב. אם אתה עובד עלייך להודיע לביטוח לאומי.הקיצבה המלאה נכון ליום לרווק היא 2048 ש"ח לחודש.מותר לך לעבוד מעבר לזה בסכום של עוד 1700 ש"ח לערך. אם אין לך בעיה לעבוד ואתה מרוויח יותר מהקצבה פשוט תותר עליה לעתה.תבדוק כמה מתוך זה קיבלת עבור נכות רפואית.מ 80% יש לך אפשרות לקבל הנחות במס מוסדות.
 
אני חולה כרוני סופני

ביטוח לאומי יודע את זה וכמו כן הייתי שם עם תלושי המשכורת שלי 2300 ברוטו משהו כזה כל חודש אני מעביר להם תלוש והם יודעים מה המצב הרפואי שלי בדיוק.
 
טרשת?! יש פורומי סיוע לתחום.

מעבר לזה, 1700.... כן, זה מה יש. המוסד לביטוח לאומי אינו עוד מוסד הגיוני. זה מה יש. לכן אנו הנכים חיים משביתה לשביתה וממיטה למיתה. משה
 
רגע אם אני מרוויח 2300

שזה גם גרושים אני לא יקבל גרוש? זה לא הגיוני ומי שעובד במשרה מלאה ומרוייח שכר ממוצע גם לא יקבל כלום? ואם מציעים לי קורס הכשרה מה זה אומר?
 
אז אני אוכל לקבל אותה כשאני אסיים

את עבודתי? ויצהיר על סוף עבודה ותחילת שיקום בתל השומר? ועד אז לקבל קיצבת השלמת הכנסה, שהיא יותר גבוהה? זה מה שאתה מציע, ככה אני מבין. אני צודק
 
יופי, ככה אני לא אצא מופסד

ולפחות מ 2048 שקל אפשר להסתדר, אין לי רכב. ואני לא מעשן. תודה על ההסבר.
 
../images/Emo11.gif

אורי,כנראה לא הבנת. מעבר לקיצבה שמשולמת ע"י הביטוח לאומי 2047 ש"ח,יש לך אפשרות לעבוד בעוד סכום של 1700 ש"ח.
 
הבנתי מצויין

נכון לעכשיו אני מקבל "השלמת הכנסה" בהשלמה ל2300 שאני מרוויח ל 5000 עוד מעט אפסיק לעבוד ואז נבקש את קיצבת הנכות וכמו כן מציעים לי שיקום שגם בתוקפת השיקום אני לא יעבוד.
 
למעלה