מחזור רכיב צמוד במשכנתא

עמירקו

New member
אהלן, אשמח לעצה טובה בנוגע למחזור של רכיב במשכנתא שהוא צמוד מדד, לאור האינפלציה והצפי שתימשך.
יש לנו מזה 4 שנים דירת מגורים בשווי היום של כ-4 מילין שקל.
המשכנתא הכוללת עליה שנלקחה בשנת 2018 כיום היא כ-1.1 מיליון שקל (אחרי החזרים חודשיים של 4 שנים "גילחנו" רק כ-100 אלף שקל מהמשכנתא, כאשר הרכיב הצמוד בגלל האינפלציה הקרן קטנה ממש בקטנה, כמעט ולא ירד), כאשר החלוקה היא בערך שליש-שליש-שליש כזו:
ריבית קבועה לא צמודה ל-24 שנה - 3.3% - שזו ריבית מצוייינת נכון לימים אלה
ריבית פריים מינוס 0.6 (היום אחרי עליית הריבית 2.9% והצפי שהריבית עוד תעלה בחודשים הקרובים, כידוע לכולם) ל-30 שנה
ריבית משתנה כל 5 שנים צמודה למדד ל-30 שנה - 2.6% - כאן הקרן הכי גדולה, כ-400 אלף שקל, היות וההצמדה של הקרן הביאו לכך שהקרן כמעט ולא קטנה, והחשש שלי שבגלל האינפלציה זה רק ילך ויימשך.
לכן המחשבה שלי כעת היא למחזר את הרכיב הזה ובהזדמנות זו יש לנו כנראה אפשרות גם להביא מחיסכון עוד כ-60-70 אלף שקל ולסגור קצת יותר מהחוב וכך להקטין את ההחזר החודשי.
כשלקחנו את המשכנתא היתה עדיין מגבלת בנק ישראל של שלישי בלבד בריבית פריים, וכיום ניתן עד שני שליש, כידוע.
ההחזר האחרון על המשכנתא אחרי עליית הריבית כ-5,400 שקל (היה כ-5,000 לפני העלאות הריבית האחרונות). שכר נטו למשק הבית כ-20 אלף שקל ביחד, חיים במינוס תמידי...
ממי שמכיר כיום את הריביות שהבנקים מציעים (המשכנתא שלנו בדיסקונט) ובמיוחד במחזורים - איזה ריבית אפשר לקבל במסלולים השונים:
פריים, קבועה לא צמודה, משתנה לא צמודה? אגב, אין לי בעיה לפרוס את הרכיב הזה מחדש ל-30 שנה בחלק של הפריים למשל כדי להקטין ההחזר החודשי. מאוד מפריע לי הקרן שלא קטנה. וכן, אני מעריך ויודע שהריבית במשק וכתוצאה מכל מסלול הפריים עוד יתייקר. אשמח להמלצות ותובנות בתגובות לשאלה.
 
למעלה