מזל טוב על הפורום החדש (קצת באיחור)

מזל טוב על הפורום החדש (קצת באיחור)

ושאלה קצרה האם הפורום הוא לחוזרים בתשובה לדת היהודית בלבד ? או גם לאיסלם, נצרות וכו´.
 

giingiit

New member
הכוונה למומרים, או נוצרים שמתחזקים

ואיסלמים שחוזרים לדת אבותיהם?
 
ברוך הבא לפורום ../images/Emo24.gif

קודם כל תודה רבה על המזל טוב
הפורום מיועד לחוזרים בתשובה לדת היהודית בלבד לבני משפחותיהם
 

nirdagan

New member
האם תגישו סיוע למי שרוצה למנוע

חזרה בתשובה של קרובי משפחה שלו?
 

יאמי 10

New member
דעתי

אינני מתימר לענות לך בשם הפורום , רק דעתי : קרובי משפחה אינם צריכים למנוע מאדם לממש את החלטתו שלו צריך להיות ליברלים ולתת לאדם לכוון את חייו ולא משנה אם הוא החליט : לחזור בתשובה , לצאת בשאלה , לנסוע להודו , או לעבור לחו"ל . אפשר כן לחוות דעה , להסביר , לנסות לשכנע אבל לא למנוע עם לחצים וכדומה כל המומחים בתחום יאמרו שקרובי משפחה פעמים רבות אינם אוביקטיביים ובענינים של החיים האישיים טוב פעמים רבות עצה של מי שמחוץ למשפחה
 
יאמי, ברוך הבא לפורום../images/Emo24.gif

כאחת שעברה את התהליך של חזרה בשאלה בגיל 16 ואח"כ חזרה בתשובה בגיל 28 - אני בהחלט מסכימה עם דעתך. היה לי קל מאוד לחזור בשאלה. במיוחד מאחר וחוץ מאח אחד שנשאר דתי - כמעט כל משפחתי חזרה בשאלה בשלב זה או אחר. כשהתחלתי את התהליך של התקרבות לבורא עולם, הדבר לווה בקשיים רבים מצד בני משפחתי. הרבה ויכוחים עם אחים שלי והרבה מריבות עם אמא שלי ז"ל וזה חבל. אני רוצה להגיד דבר אחד למשפחות של אנשים שעוברים תהליך של שינוי בחיים שלהם ולא משנה מה זה. אתם חושבים שהילד טועה? עושה טעות חמורה? מותר ורצוי להסביר. אבל, לא להתחיל עם ויכוחים לשם הקנטות ועם מריבות מכיוון שבסופו של דבר זה מקלקל את היחסים בין האדם שרוצה את השינוי לבין בני משפחתו.
 

nirdagan

New member
ואם הנער החליט להשתמש בסמים?

או להידרדר לפשע? האם גם אז ההורים וקרובי המשפחה צריכים לכבד את החלטתו ולהיות ליברלים? שימוש בסמים וחזרה בתשובה הם על פי רוב בריחה מהמציאות ונובעים ממצוקה נפשית קשה. השימוש בסמים או החזרה בתשובה אינם פותרים את המצוקה הנפשית ולכן אין להשלים עימם, אלא להפך, לאתר את הסיבה להידרדרות ולעצור את ההידרדרות. אני מסכים שההורים וקרובי המשפחה אינם אובייקטיבים וצריכים סיוע חיצוני. יחד עם זאת בנושא הסמים הסיוע החיצוני לא צריך לבוא מצד ספק הסמים של הנער, אלא מגורמים אחרים.
 

יאמי 10

New member
>>>>>>>>>>>>>

שבוע טוב ! שמע , אתה משווה סמים לאמונה וקיום מצוות זה או קיצוני או לא רציני . מזכיר לי שהייתי בחו"ל ודיברתי עם ישראלי (לא דתי) וגוי נוצרי השיחה התגלגלה על התנ"ך ואמונה בהשם הישראלי הגיב דיי ספונטאנית הכל קשקוש לא מאמין בכלום הגוי אמר כן בטח התנ"ך ספר קדוש ... אמונה בהשם ? זה ברור ! צריך לעשות מחקר על התופעה הזו שאמונה ובטחון בהשם שזה דבר ברור ובסיסי אצל רוב רובה של האנושות (על המטבע החזק בעולם כתוב : "בהשם אנו בוטחים") אצלינו כאן צריך לפעמים לדון בזה ... איך הגענו לכך ?! ומהי תרומתם של הפוליטיקאים והמפלגות למצב המביש הזה החל מבן גוריון ועד ימינו , ואני מדבר על כל כל המפלגות בלי יוצאת מן הכלל !
 
ניר, ברוך הבא לפורום ../images/Emo24.gif

אין לי בעיה שתכניס לכאן לינק להתמכרות כללית, למרות שלדעתי זה לא קשור לכאן. יש לי כן בעיה עם ההודעה שלך שבה כתבת שחב"ד היא כת. הודעה כזאת פוגעת ולא מקומה בפורום.
 
ניר, מה שכתבת כאן זאת סטיגמה

ולחלוטין אינו נכון. אני חוזרת בתשובה ולבד ללא עזרה משום גוף. החזרה בתשובה שלי לא נבעה ממצוקה. אין לי שום בעיות נפשית ולא היה לי. למדתי, עד שהתחתנתי, במדרשייה של חוזרות בתשובה שיש בה 98 בנות חוזרות בתשובה. הרוב גם חזרו לבד. כמעט כולם אין שום בעיה נפשית. והם לא חזרו ממצוקה כלשהי. הדיעה שלך מזכירה לי את הדיעה של אחי. הוא אמר לאימי ז"ל: זה זמני. היא בטח צריכה משהו ולכן זה קורה. אבל מה, הוא בעצמו אח"כ הודה שזה לא נכון.
 

nirdagan

New member
יש ויש.

חלק מהחוזרים בתשובה חזרו בתשובה כתוצאה של פעילות של כתות. מדובר בחלק די גדול.
 
קודם כל, ברוך הבא לפורום ../images/Emo24.gif

דבר שני, אנחנו ננסה להיות אוזן קשבת גם להם למרות שפורום "יוצאים בשאלה" יתאים להם יותר מכיוון שהוא הוקם לשם כך. אנחנו לא יכולים כאן בפורום לעזור להם ממש מלבד להיות אוזן קשבת. גם דעתי האישית בנושא היא שאי אפשר למנוע ממי לעשות משהו שהוא רוצה לעשות. אפשר לנסות ולדבר על ליבו אבל זה הכל. גם ב"לדבר על ליבו" צריך לדעת מתי להפסיק. זכותו של כל אדם לעשות כרצונו בין אם זה לחזור בתשובה ובין אם זה לחזור בשאלה. בין אם זה לנסוע להודו ובין אם זה לנסוע לאמזונס ולחיות בג´ונגלים בין הקאניבלים. לשם כך נתן ה´ לאדם את זכות הבחירה (עם שכר ועונש בצידה אבל זה כבר נושא אחר).
 
דבר נוסף ששכחתי לציון הוא

ראוי לזכור שהפורום לא נועד להחזיר בתשובה אנשים. לא לדת היהודית וגם לא לאף דת אחרת. הפורום נועד למטרה אחת: מתן עזרה נפשית / רוחנית לאנשים שעוברים שינוי בחיים ושמו: חזרה בתשובה לדת של אברהם יצחק ויעקב. ומתן עזרה נפשית / רוחנית מבני משפחותיהם של החוזרים בתשובה מתוך כוונה לאחד / לקרב בין הצדדים.
 
למעלה