מזל טוב על הפורום החדש וכבר שאלה...

פילפפלת

New member
מזל טוב על הפורום החדש וכבר שאלה...

אם יש מים בברך (ובשפה קצת יותר מקצועית: כנראה שיצא נוזל סינוביאלי אחת הבורסות בברך- ניסיתי "לנחש" מה היא אבל לא הגעתי להחלטה- הנפיחות נתבטאת באזור מעל הפטלה ומעט לטרלית חשבתי שזו - suprapatelar bursa אבל נראה לי שאני טועה היות וזו אחת מהבורסות: one of the communicate with joint cavity bursa והיות והנפיחות היא מקומית בלבד האופציה נשללה) איזו עוד בורסה יכולה להיות במקום זה? כנראה שהיא צריכה להיות אחת מהnon communicating 2 האינפראפטלר נשללות- כי זה ממש לא האזור נשארות Pes anserine &prepatellar bursa שאף אחת מהן היא לא בדיוק במקום המדוייק- יש לכם אולי השערה מאיפה יכולה לנבוע הנפיחות?
 
בורסות

חן חן על האיחולים ובנוגע לבורסות: ריבוי הבורסות סביב הברך לא אומר בוודאות שהנוזל נמצא בבורסה. סרומה, המטומה, מורסה, התנזלות של שומן וגידול ציסטי, כולם יכולים לגרום להופעת כיס של נוזל בכל מקום אפשרי. בכל אופן, תפליט פרקי בדרך כלל פורץ לבורסה הסופרה-פטלרית וכאשר יש כמות גדולה יבלוט גם מדיאלית וגם לטרלית. כך שהבורסה המנצחת היא זאת. אפשר לוודא את העניין בקלות ע"י הכנסת מחט לבורסה והוצאת נוזל סינוביאלי.
 

פילפפלת

New member
תודה על תשובה כה מהירה- וברשותך עוד

מס' שאלות: אז זו באמת סופרהפטלר בורסה העם בעת כיפוף הברך (flexion) הנוזל לא אמור "לטייל" בין כל 4 הבורסות המחוברות??? במקרה הנ"ל בשום שינוי תנוחה או פעילות הנוזל לא זז ממקומו (אלא אף עולה מעט פרוקסימלית = לכיוון הירך). שאלה נוספת- האם נוזל סינוביאלי שיצא חייבים לנקז או שיש עוד אפשרויות, האם מומלצת פעילות גופנית (ריצה , הליכה) או שעדיף לתת לרגל מנוחה - חשוב לציין שהנפיחות לא קטנה ולא גדלה מאז שהופיעה לפני כחצי שנה, המקום מעט חם יותר מאשר ברגל השניה, אך איננו כואב כלל אלא בישיבה שפופה שאז הנוזל מגביל את התנועה (ואולי אף מומלצת הרמת הרגל על מנת שיהיה ניקוז לימפטי)? בוצעו בדיקות דם וצילום- תקינים תודה ענקית על תשובותיך... (ומצטערת אם הגזמתי בכמות השאלות...)
 
נוזל בבורסה

אם יש הרבה נוזל אז הוא לא מטייל כי אין לו לאן. אם יש מעט אז זה סימן שזה כיס סגור. ניקוז בד"כ מתבצע למטרות אבחנה, כי אם הסיבה להצטברות הנוזל קיימת אז הוא יצטבר שוב. אם זה תפליט מפרקי אז פעילות גופנית בד"כ תחמיר את המצב. בכל מקרה כדאי להבדק ע"י אורתופד.
 
למעלה