מה עבר לי בראש כשבתי הודיעה על

תחיה

New member
תיראי...

הרי כמו שכבר אמרתי כל יום בשבילנו זה חזרה בתשובה, וכל יום אפשר ללמוד דברים חדשים, אני כמעט כל יום לומדת משהו חדש. ולמה עכשיו בשנייה הזאתי ללכת ללמוד מקצוע? היא רק עכשיו סיימה י"ב, קצת חופש מלימודים לא יזיק! אפשר בהחלט ללמוד גם שנה אחר כך. למשל אני עשיתי שנתיים שירות לאומי והשנה אני עובדת ושנה הבאה בעזר"ה מתחילה ללמוד! למה לרוץ?
 

madona sh

New member
כנראה שאין לך תכניות להתחתן על בעל

כנראה שאין לך תכניות להתחתן על בעל שיושב ולומד כל היום. אבל היא - כן, לפחות לפי ההצהרות של החודש האחרון.
 

תמר ת ת

New member
יש לי רעיון ../images/Emo101.gif

בס"ד לגבי הרצון שלה להמשיך בלימוד תורה במדרשה (דרך אגב, למדרשה שהיא רוצה ללכת אליה יש, לפי מה שאני מכירה, שם מאוד טוב.) אולי באמת תציעי לה ללכת לשירות לאומי ובערבים היא יכולה ללמוד שלוש פעמים בשבוע בשיעורים לנשים. וכאשר תסיים את שירותה למדינה, אם תרצה, תוכל ללכת למדרשה שזה דבר נפוץ אצל יוצאות בנות שירות לאומי. זה חלק מדרך האמצע. אפילו אציע יותר מכך. תשאלי אותה: האם אין זו דרכה של היהדות הציונית לתרום בשירות מסויים למדינה ? ושירות לאומי זה לבטח שירות הכרחי לזה. ועוד דבר, הדרך שהצעתי היא דרך האמצע אשר אינה פוגעת באף אחד מן הצדדים. תשאלי אותה: האם אין זו דרכו של הרב קוק זצ"ל, דרך האמצע כאשר אינה פוגעת בדרכה של תורה והלכותיה ? אני כמעט בטוחה שזה יגרום לה לעצור רגע, ולכל הפחות לחשוב על הדברים יותר לעומק או לכל הפחות מחשבה חוזרת. נדמה לי שהיא גם תעריך את זה שאת מנסה ללכת לקראתה ו"מדברת בשפתה". בהצלחה שוב, ושוב, תמר.
 

madona sh

New member
הצעתי לה את זה. אבל

הצעתי לה את זה. אבל היא אומרת שיש לה פיגור, והיא צריכה להשלים הרבה. גם היא אומרת שהמשפחה שהיא תגדל בעתיד תיראה אחרת אם היא תלמד במדרשה או לא, ולפי דעתה, אם היא תצליח לגדל משפחה ערכית, זה שווה יותר מ 5 שנות שרות, כי זה לכל החיים. פעם כשהייתי קטנה, היה ספר שמאוד אהבתי לקרוא, קראו לו "על כל שאלה - תשובה". לפעמים נדמה לי שהיא בלעה את הספר הזה.
 

תמר ת

New member
זה אפשרי../images/Emo104.gif

שלום. אני חוזרת בתשובה כבר יותר משלוש שנים. חזרתי בתשובה אחרי הצבא. אם הבנתי נכון הבת שלך היא עדיין בגיל התיכון וההבדל הוא לא קטן כפי שציינה מישהי לפני...גיל ההתבגרות. הפחדים שציינת הם פחדים שאמי גם עברה, לפעמים עדיין עוברת והם מובנים בהחלט. מה שחשוב לי לציין, הפחדים הם טבעיים. לגבי הפחד הראשון שאת מציינת, אלו דברים טכניים, לא קל להתרגל אליהם, אבל שווה ללכת לקראת הילדה ולא להתנגד כי הקשר עם הבת שלך חשוב יותר מכל דבר אחר. אם זאת, הבת שלכם נדרשת להבין שההחלטה שהיא קיבלה על חייה - שלה היא ולא שלכם. אסור לה לנסות לכפות עליכם לאכול מהיום כשר גם. גם אני, כאשר חזרתי בתשובה, ביקשתי מהוריי להכשיר את המטבח והסברתי לאמא שלי שאני אוהבת את האוכל שלה ומעוניינת להמשיך לאכול מהאוכל הטעים שלה אך לא אכריח או אכפה עליה להפריד בין בשר לחלב וכו´. לגבי הפחד השני שלך. את חינכת ורוב הסיכויים שגם חונכת את עצמך בצורה שונה, ולכן לא מפליא שההסתכלות שלך על החיים עם בעל בכולל ובניית משפחה גדולה מרתיעה אותך. קודם כל, הבת שלך עדיין צעירה לפי מה שהבנתי. בנוסף, ביהדות ישנם הרבה זרמים והבת שלך עדיין עשויה לעור הרבה שינויים ותהפוכות גם אם זה במסגרת היהדות הדתית. ישנן היום המון נשים עובדות, לומדות, בונות קריירה ו...עדיין דתיות לגמרי. לגבי הנקודה השלישית יש מה להרחיב. ה"בושה" הזו, כפי שאת מציינת, על כך שאתם, הוריה, פחות טובים, היא כן מובנת, אבל גם זו שאלה של גישה והסתכלות. בתור בת יחידה, אני יכולה לספר לך שאמא שלי הרגישה שהיא חטפה ממני סטירת לחי. "גידלתי אותך בצורה מסויימת והנה, את אומרת לי שטעיתי בהכל ואת יודעת יותר טוב בהכל". כך אמי אמרה לי. מה שעניתי לה היה : ההיפך. את גידלת אותי לעצמאיות, לבחירה חופשית, למחשבה עצמאית. ואני בטוחה שגם את גידלת את בתך כך. אם כך, זוהי בחירתה החופשית. מה שכן, אסור לילד חוזר בתשובה לתת להורים את התחושה שהם טעו, שהם לא טובים. אלה שהם עושים שינוי. חשוב שתביני מס´ דברים נוספים. תהליך של תשובה הוא סבוך וקשה. אל תצפי שהיא תדע תמיד מה בדיוק קורה איתה. יש עליות וירידות. היא עצמה תעבור שינויים רבים. אם היא תתרחק קצת, לא צריך להבהל, היא תחזור. את יכולה לעזור לה בתמיכה. לא תמיכה בתשובה עצמה. אלא פשוט תמיכה נפשית לילדה שלך, כמו שכל ילד צריך מהוריו. הדבר אולי החשוב ביותר שעליך לזגור בתור אמא הוא שהיא צריכה אותך !! גם אם היא לא אומרת את זה כרגע, היא זקוקה לך מאוד. אל תרגישי דחויה בתור אם או לא רצויה כי אין זו האמת. לפעמים יש גם מה ללמוד מהילדים, אבל תמיד הילדים זקוקים להורים. כל אחד מהצדדים צריך לעשות מאמץ. גם אמא שלי ואני עדיין עובדות על הקשר בינינו לאחר יותר משלוש שנים של תשובה. היום היא פחות מבוהלת, יותר מקבלת והקשר בינינו ב"ה הולך ונבנה לכיוון מחודש של כבוד הדדי, קבלה והמון המון אהבה. אף חברה, רבנית או אישה אחרת לא תוכל לעולם להחליף אמא. בהצלחה, והשם יהי´ עימכם. תמר.
 

madona sh

New member
תמר, את ממש נהדרת

תמר, את ממש נהדרת. הייתי לוקחת אותך על ידי כיועצת. הדברים שכתבת ממש מרגיעים. תשארי צמודה לפורום הזה, כי אני בטוח שתוכלי לשפוך אור על כל חושך, שלא נדע מצרות. אז אולי ארחיב קצת. הבת התחילה בתהליך הזה לפני 5 שנים , היא עברה אז לבי"ס דתי, על פי בקשתה. אחרי שנה היא הלכה עם חברות מהכתה לאולפנא לבנות, עכשיו היא מסיימת י"ב, ובשנה הבאה היא תלך לשירות לאומי, או למדרשה ללמודי יהדות. בשנתיים האחרונות, היא נוטלת יותר על עצמה את ה"מיטרד" הכרוך בחזרתה בתשובה, אבל אמא תמיד דואגת. וכל "בשורה" שהיא מביאה הביתה, מקפיץ אותי. "לי יהיו 15 ילדים", "אני רוצה שהבעל שלי ילמד כל היום בישיבה", ועוד ועוד. דרך אגב, היא לומדת במוסד ציוני דתי, אבל לא מוותרת על שום פרט שקשור לחוקים של הדתיים. ממש היה לי תענוג לקרוא את התגובה שלך. אם הפורום קם בגללך - היה כדאי.
 

תמר ת ת

New member
תודה, ממש הסמקתי ../images/Emo13.gif

בס"ד וואוו, תודה רבה. שמחה מאוד שהרגעתי קצת.. סתם, בשביל שתדעי, ובלי כל התנגדות, חס וחלילה, למשפחה הגדולה שהבת שלך רוצה, כשהייתי מאוד צעירה וחילונית לגמרי אמרתי לאמא שלי, שלי יהיו 21 !! ילדים. היא הודיעה שאם תהיה לי אחת ! כמוני אני אפול מהרגליים. אז הכל בערבון מוגבל
הפורום בטח שלא קם בגללי וגיליתי עליו רק עכשיו (ואולי כאן המקום לברך את אריאלה על הפורום הזה שנראה מצויין ועל הברכות הנעימות ויישר כוח גדול, השם יברך אתכם.) בכל אופן, בטח שאשמח לדבר איתך יותר. האימייל שלי מופיע בכרטיס שלי. ברכות ובשורות טובות, תמר.
 
למעלה