מה הייתם קונים אם היה לכם הרבה כסף?

מה הייתם קונים אם היה לכם הרבה כסף?../images/Emo130.gif

כסף הוא אמנם אמצעי ולא מטרה, אך מי מאיתנו לא חלם פעם על זכייה כספית אדירה שתאפשר לו לרכוש כל מה שהוא רוצה? פורום "נוער חרדי" מזמין אתכם לספר מה הייתם קונים בעזרת הכסף שלכם ואולי לקבל ספר נפלא!
אז מה צריך לעשות?
בין התאריכים 27/01-03/02 בשעה 12:00, עליכם לספר, כתגובה להודעה זו, מה הייתם עושים אם היה ברשותכם הרבה כסף וכיצד הייתם מבזבזים אותו.
שלושה גולשים שייבחרו על ידינו, יקבלו מאיתנו את הספר "גאות אפלה" מאת אנדרו גרוס ובהוצאת "כנרת".
קצת פרטים על הספר
צ'רלס פרידמן, מנהל מצליח של קרן גידור, נוסע ברכבת מביתו שבגריניץ', קונטיקט. כשהרכבת מגיעה לתחנת גרנד סנטרל בניו יורק, היא נקרעת לגזרים בפיצוץ אדיר. גופתו של צ'רלס מזוהה לפי הידית של תיק המסמכים שלו, שראשי התיבות של שמו מוטבעים בה. באותו יום נדרס גבר צעיר בגריניץ'. חוקר המשטרה, טיי הוק, המופקד על חקירת התאונה, מוצא את השם צ'רלס פרידמן ואת מספר הטלפון שלו בכיס הנדרס. חודשים אחדים לאחר מכן פוקדים את קארן, אלמנתו של פרידמן, רואי חשבון שמייצגים משקיעים בחברה של בעלה המנוח, הטוענים שמאתיים וחמישים מיליון דולר חסרים. כשמאיימים עליה, היא פונה להוק, ויחד הם פוצחים במסע אל העולם החשאי של שוק הכספים הבינלאומי, שבו התמורה על רווח יכולה להרקיע שחקים, אך השלכותיו של הפסד הן קטלניות.
אנא עיינו בתקנון התחרות המלא:
http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1888698
 

aint mindless

New member
האם

הוועדה לביקורת ספרים שע"י הגאון, הרב נסים קרליץ, בדקה את הספר הנ"ל? היאך אוכל לסכן את נשמתי בקריאת ספר שלא עבר תחת ידיי הוועדה הקדושה? אבקש להגיש את הספר לבדיקה, כדי שציבור יראי ה' יוכלו גם הם להשתתף בתחרות שעל מנת לזכות בה. בתודה מוקדשת מראש, א'.
 

המשlטט

New member
את לא צריכה להתבייש

תגידי לו כבר.. "אביאל אני אוהבת אותך.." זה יוריד לך הרבה כאבי ראש. :p
 

Silly Wisdom

New member
כאלו דהההה.........

Bruno Mars I wanna be a billionaire so facking bad Buy all of the things I never had Uh, I wanna be on the cover of Forbes magazine Smiling next to Oprah and the Queen Oh every time I close my eyes I see my name in shining lights A different city every night oh I swear the world better prepare For when I'm a billionaire [Travis "Travie" McCoy] Yeah I would have a show like Oprah I would be the host of, everyday Christmas Give Travie a wish list I'd probably pull an Angelina and Brad Pitt And adopt a bunch of babies that ain't never had sh-t Give away a few Mercedes like here lady have this And last but not least grant somebody their last wish Its been a couple months since I've single so You can call me Travie Claus minus the Ho Ho Get it, hehe, I'd probably visit where Katrina hit And damn sure do a lot more than FEMA did Yeah can't forget about me stupid Everywhere I go Imma have my own theme music Oh every time I close my eyes I see my name in shining lights A different city every night oh I swear the world better prepare For when I'm a billionaire Oh oooh oh oooh for when I'm a Billionaire Oh oooh oh oooh for when I'm a Billionaire [Travis "Travie" McCoy] I'll be playing basketball with the President Dunking on his delegates Then I'll compliment him on his political etiquette Toss a couple milli in the air just for the heck of it But keep the fives, twentys (?) completely separate And yeah I'll be in a whole new tax bracket We in recession but let me take a crack at it I'll probably take whatevers left and just split it up So everybody that I love can have a couple bucks And not a single tummy around me would know what hungry was Eating good sleeping soundly I know we all have a similar dream Go in your pocket pull out your wallet And put it in the air and sing [Bruno Mars] I wanna be a billionaire so facking bad Buy all of the things I never had Uh, I wanna be on the cover of Forbes magazine Smiling next to Oprah and the Queen Oh every time I close my eyes I see my name in shining lights A different city every night oh I swear the world better prepare For when I'm a billionaire Oh oooh oh oooh for when I'm a Billionaire Oh oooh oh oooh for when I'm a Billionaire I wanna be a billionaire so facking bad
 
היתי קונה דירה גדולה בתל אביב

מחלק אותה ל2 או 3 יחידות(ברשיון כמובן), משכיר אותם /tapuzforum/images/Emo13.gif אם היה נשאר עוד היתי מארגן לי טיול בכמה יעדים בעולם, ואת השאר היתי חוסך + ריבית, רוצים עוד?
 

Hollywood 210

New member
הייתי

קונה בתים, נכסים, משקיעה את הכסף כדי שיהיה בכפולות, כי אני תאוותנית ולדעתי כסף זה כמעט הכל בחיים.
 
בתור חרדי מובחר...

לא הייתי מבזבז אותו, הייתי מקים רשת של חנויות תכשיטים, בנקים ומגייס פוליטיקאים שישרתו את האינטרסים שלי... כמו כן הייתי מקים עמותות שרשומות כארגונים ללא כוונות רווח, ותורם את הכסף שלי לשם כי ככה לא משלמים מיסים ובעזרת הכסף הזה אני קונה בתים בלי לשלם מיסים כדי שאח"כ למכור אותם לחרדים "עניים" בקצת פחות זול, ככה אני גם עושה לעצמי יחסי ציבור.. בכסף אני גם אקים רבנות משלי שתרוויח ממתן הכשרים ושירותי דת אחרים כמו קבורה ואת זק"א אני אקנה.. אין שום דבר שאי אפשר לקנות, אפילו הקיבוצים מכרו את עצמם. כדי שיהיה לי יותר כסף וכוח וכדי שיום אחד אהיה שליט מדינת היהודים ההלכתית, אגרום למשברי משכנתאות בחו"ל (בנקים) וזה יגרום למחירי הסחורות כמו זהב ויהלומים לעלות וככה אני אמקסם את הרווחים מעסקי הצורפות שאני מחזיק בבעלותי. אנצל את מעמדי כחרדי ובעל השפעה בקהילה... אתן קצת לאלה שלא מבינים כלום כדי שאח"כ יבחרו אותי לכנסת, ככל שיש יותר עניים, חסרי השכלה (חרדים ויהודים גויים שלומדים פחות ופחות בבית ספר בגלל שהממשלה דואגת קודם כל ליהודים המובחרים ואח"כ לכל אלה שמשרתים בצבא ועובדים בשבילנו) ככה יותר קל לשחד אותם... והכי חשוב, להפיץ שקרים נגד החילוניים ולהכחיש כל מקרה של אונס, התעללות, עשיקה, שוחד, טרור לקהילה ולטעון שהרב שעשה כך וכך הוא בכלל לא רב.
 
אלה שאבא שלהם צדיק כביכול, רב חשוב

או אחד כמו לב לבייב, אלי ישי, כהניסטים למיניהם קיצור.. אלה שהולכים ללמוד בישיבות היוקרתיות שביוקרתיות ושיש להם פטור גם משירות לאומי.. נו, אלה שמצפצפים על העולם והולכים להתמסטל מבאנגים או באיזה פאב ירושלמי :)
 

Hollywood 210

New member
א. אתה חפרן

ב. עדיף לקרוא את הכתוב (אם כבר טרחתי לקרוא) בלשון צינית.
 
את חולקת על כך?

בעולם החרדי מי שיש לו כסף = אדם מכובד משכמו ומעלה. ואין זה משנה באילו דרכים הוא הרוויח אותו, העיקר שהוא משחד את העניים והרבנים ורואים אותו בתור נשמה חסרת אינטרסים אישיים וללא כוונות רווח. "קח 100,000,ש"ח "זו תרומה" ותגיד להם לקנות אצלי" אמר לרב או "קח 100,000 ש"ח, מזה תקח 10% עמלה, רק תעביר את זה דרך העמותה שלך לעמותה שלי בחו"ל" אני מכיר מקרוב איך כל הקרטל הזה עובד. ואיך שזה אופייני לכם לדבר על כסף.. זה מה שמעסיק אותכם רוב הזמן. אני גם לא מופתע שהגניבה של חפצי היודאיקה היקרים מאיטליה והניסיון למכור אותם בארץ באה מהצד שלכם (אם מישהו מכם מכיר את זה בכלל, מי שקורא עיתונים) שלא לדבר על סוחרי אופציות ומט"ח חרדים שחרדים תמימים ותועבתניים אחרים הפקידו את כספם אצלהם ואלה הפסידו את כספם או ברחו איתם למדינה זרה... ועוד הרבה פרשיות כאלו ואחרות. אני מופלא איך אתם יכולים להרשות לעצמם להשניאה את עצמכם על כל העולם ובאותה עת לתהות למה שונאים אותכם ולהתבטא בצורה לא הולמת נגד "גויים" ו"חילוניים" ש"הורסים את החברה" או את המדינה (ובלי להתבייש בכלל מפני אלו שבנו אותה, הכוונה היא ל"גויים" האלה והחילוניים שבזכותם יש לכם האפשרות להתקיים בלי שיטבחו בכם) יום נפלא.
 
אתה אומר "אתכם" "שלכם"

ז"א היית ציני? אתה בעצם לא חרדי? מבלי להיכנס יותר מידי לדיון הזה - מכיוון שכל בנאדם באשר הוא, כמו שיש חילונים שהם לא בסדר בלשון המעטה אז גם חרדים / דתיים / מסורתיים וכיוצא בזה... למה אתה חושב שהחרדים הם רודפי בצע? למה אתה לא רואה את החרדים שהם חושקי אמת ותורה, למה רק לראות את הרע?
 
אני רואה גם את הטוב

אבל הרע מנצל את הטוב בשם ה'.. מאיפה באה חוסר האחריות וחוסר הבושה הזו לומר שאנחנו עם נבחר, הכי טוב בעולם וכל השאר הם כופרים תעוותניים לאור העובדות ההלו? מי ששם כיפה על הראש או איזה שטריימל הוא מיצג משהו. המשהו הזה זו הדת כי באלוהים מאמינים גם חילוניים וגם קבוצות אתניות אחרות. חרדים לא חושקים באמת, הם חושקים בגדולה, הם רוצים שיצייתו להם ולחוקים שהם ממציאים, מימוש אגו טהור והחלשים מעדיפים רק לציית. חרדי שחושק באמת היה יוצא לרחובות, מדבר עם כל חילוני וחילוניה, מבלה איתם ומשתלב בחברה, עבודה וכמובן איך לא גם בצבא, שומע מה יש להם לומר ולא מטיף להם על הלבוש, שישימו תפילין או שיתרמו לצדקה. ומה שקורה בפועל זה סלידה והתנשאות כלפי לא מאמינים שמרוויחים את לחמם ביושר ושומרים עליהם (צבא) והאמת היא גם שהחרדים הבכירים מעדיפים שלא ידעו שום אמת אלא ידבקו בתורה בעיניים עצומות והחלשים שרגילים לציית כך יעשו. חוץ מזה זה טריוויאלי שחרדים הם המתרימים וכל השאר הם תורמים, הם מתרימים מבית לבית, אלוהים יודע לאילו צרכים, הם מקבלים תרומות גם מגויים כדי להמשיך להפיץ את השטויות שלהם (ראי ערך: אוונגליסטים) זו מצווה זו?... לשחק לזרים על המצפון ולהפעיל לחץ חברתי? החרדים מפיצים מסורת של סחטנות וניצול רבת שנים, ממש מזכירים את הצוענים והם מתפרנסים בעיקר מזה, ומשם כל רדיפת הבצע והשחיתות החלו.. זה אולי לא ידוע לך אבל הליטאים היו מחתנים יהודיות עם גויים עשירים בשביל מה עוד אם לא בשביל הכסף וההשבחה של הגנים והמעמד. רוצה עוד? בבקשה - פרשת הלבנת הון מצד יהודים חזקים בקהילה האמריקאית על ידי עמותות צדקה, מאיפה בא הכסף? מעסקי איברים אנושיים להשתלה בשוק השחור. ליהודים, ובמיוחד לקהילה היהודית נתח שוק משמעותי בסחר במתכות יקרות, יהלומים ובצורפות. האמת היא שאין עולם הבא או אלוהים, כולכם מוזמנים להוכיח לי אחרת, ההוכחה מוטלת על הטוען.. ולכן יש רבים כאלה שלא מאמינים, כי אין שום הוכחה לכך והם הרבה יותר אנושיים בהתנהגותם כלפי עצמם ואחרים מכל אחד אחר ולא דוחפים את האף לעניינם של אחרים ולא נכנסים למוסדות ציבוריים כדי לגלוש באתרי תעווה אני למדתי בבית ספר דתי, אני לא חרדי ולא מאמין באלוהים ובשקרים של נציגיו. את מבינה עכשיו למה שונאים אותכם? כי אני לא מבין למה לא אכפת לכם ואתם ממשיכים לעשות את מה שאתם עושים.
 

Kolfild

New member
אילו היה לי הרבה כסף...

וואו, כל כך הרבה לעשות. אתם יודעים, אני חושב שהכל יחסי. לפני שנתיים לקחו אותנו לטיול בקבר של רבי שמעון בר יוחאי ובאמת נהננו. אני חושב שכולנו מכירים את כל הקבצנים למיניהם שמתנפלים על התיירים והמבקרים ומבקשים צדקה. חלקם מתחזים, מזויפים, חלקם יכולים ללכת לעבוד ומתעצלים, ומעטים מאוד הם אנשים מסכנים באמת, שאין להם כסף בשביל ללכת למאפיה. כשעזבנו את המקום זה היה מאוחר בלילה, וכל הקבצנים כבר לא היו שם. רק אחת נותרה. הלכתי בסוף הקבוצה שלנו וראיתי אישה זקנה מאוד יושבת על כיסא בפינה חשוכה ומחזיקה כוס חד פעמית. הסתכלתי עליה ועל הפנים הזקנות שלה ותקפה אותי מחשבה שמעולם לא אחזה בי חזק כל כך: לאישה הזאת אין שום דבר. תקפה אותי הרגשה שאני כל כך מפונק ומטופש! היה לי בית, מיטה, משפחה, מקרר מלא באוכל בשפע, היו לי חיים טובים כל כך, והאישה הזקנה הזאת יושבת כאן ומבקשת כמה אגורות.... עזבתי את הקבוצה יחד עם חבר שלי, ובינתיים חיטטתי בארנק שלי. היה לי שטר של 50 ש"ח במזומן, כל השאר באשראי. הלכתי אליה והנחתי את השטר בתוך היד שלה, שלא יאבד לה. היא הרימה את העיניים והסתכלה עליי ואני ראיתי דמעות בעיניים שלה. היא החזיקה את הכסף כאילו הבאתי לה אוצר! אני לא אשכח את הברכות שהיא נתנה לי באותו יום... ולא ברכות של כל הברסלבים שמסתובבים שם ואומרים לי "תזכה למצוות". לאלה אני אומר, "לכו לעבוד, אנשים!" הזקנה הזאת בירכה אותי בכל הדברים שבנאדם מבקש לעצמו. חבר שלי הסתכל עליי כאילו שיצאתי מדעתי, והוא אמר לי, "מה קרה? בחיים לא ראית עני? מה קרה פתאום שאתה מחלק שטרות של חמישים?" ולי לא הייתה תשובה, כי זאת הייתה הרגשה שתקפה אותי באותו רגע. אז כמו שאמרתי בהתחלה, זה הכל יחסי. היו לי 50 ש"ח. מה זה חמישים 50 ש"ח בשבילנו? מה אפשר לעשות איתם? אבל בשביל אותה זקנה זה היה ה-כ-ל. בשבילה זה לחמנייה ושקית חלב בכל בוקר במשך השבועות הקרובים. אני חושב שהיא מעולם לא החזיקה סכום כזה ביד שלה, לפי איך שהיא נראתה. אז היה לי סכום ע-צ-ו-ם ביד, חמישים שקל!! ומה שעשיתי איתו היה לתת אותו לאותה זקנה. ואני לא מצטער על זה בכלל. __________________________________________________________ באופן כללי, אילו היה לי סכום עצום של כסף (אבל סכום עצום אני מתכוון במיליונים, ולא יחסית לזקנה...) הייתי עושה איתו כך: ראשית, עניי ביתך קודמים. עוזר למשפחה הקרובה, דודים, וכו'. ולא הכוונה מכסה להם את המשכנתא. הייתי עוזר למי שבאמת זקוק לכסף. הייתי תורם למלחמה בסרטן, ולאנשים המסכנים באפריקה שאין להם מה להכניס לפה. אילו היה לי סכום עצום של כסף, הייתי משתמש בו כדי לעזור לכל ניצולי השואה ובכללי לאנשים מבוגרים, עזרה בשירותים רפואיים, בתרופות, בעזרה של עובדי חוץ, וכו'. הייתי תורם כסף לחקר האלצהיימר כדי שימצאו תרופה למחלה הנוראית הזאת, שתקפה את סבתא שלי והיום היא לא מזהה אותי ברוב המקרים. הייתי עוזר לנזקקים בישראל ככל יכולתי ומשפר את מצבם, כדי שיוכלו לחיות בתנאים טובים יותר. אם זה היה עוזר, הייתי משתמש בכסף כדי לעזור לשחרר את השבויים שלנו, גלעד, פולארד, ארד (אם הוא חי), וכו'. אין יום שעובר בלי שאני מרגיש יסורי מצפון על כך שהם שם ואני כאן. ואין יום שעובר בלי שאני כועס על ממשלת ישראל, שלא שמה את השבויים בראש סדר העדיפויות שלה כעת. אני חושב שכל זה היה הופך אותי לבן אדם כל כך טוב, עד כדי כך שזה יכפר על כל השטויות שעשיתי בעבר שלי. חבל שאין לי סכום כסף כזה. זהו :)
 
למעלה