מאמר להגנת היהדות

היהדות דת מונותיאיסטית עתיקה, שהאמינה באל יחיד שנותן מוסריות לאדם, בזמן שרוב העמים האחרים היו עובדי אלילים. באותה תקופה הייתה היהדות מוכרחה להיזהר שלא להתבולל בעובדי האלילים שעשו תועבות ושרפו את בניהם, ולכן נאלצה לעשות מעשים תוקפניים. לכן כבר אלפי שנים כועסת הנצרות על היהדות בטענה שעזרה להרוג את ישו. האנשים שעזרו לזה לא מייצגים אחרים, ייתכן שהיו רעים. יש עדויות שטוענות שהם לא הבינו מה רצו מהם.. אז הייתה היהדות בשלב פרימיטיבי ולכן מיהרה להרוג מה שחשבה לעבודה זרה. בגלל המקרה הפרטי הזה הנצרות מתנכלת ליהדות כבר אלפיים שנה.

היהודים בשלטון רומא היו עלולים להתבולל ולהיעלם ולכן בחרו למרוד והוגלו. הם נשארו אלפיים שנה בגולה כי האמינו שהמשיח יגאל אותם, ולכן נוצרה שנאה חזקה כלפיהם. הומצאו הרבה עלילות דם, והם נרדפו ועברו הריגות אכזריות.

היהודים נלחמו כדי להשתלב בחברה ולעזור כלכלית, וקיוו שכשיתרמו לחברה יפסיקו לשנוא אותם. יהודים מאד עוזרים כלכלית. בגלל האמנציפציה נוצרה שנאה גזענית מסוג חדש: אמרו שיהודים משתלטים על העולם. זה לא הגיוני, עם לא יכול להתאחד כדי להשתלט על העולם.

המשטרים הטוטליטריים שנוצרו במאה העשרים, שטפו את מוחות האנשים ועשו מעשים אלימים. הפשיזם האמין בערך המעוות של אלימות, והוא יצר את הנאצים עם תורת הגזע האכזרית והלא מוסרית. כל אדם מוצלח וחשוב נפשית בשביל עצמו, אסור להרוג אנשים טובים. הנאצים עשו ביהודים את השואה, שהייתה דבר נורא ובו עשו זוועות כמו להמית בתאי גזים רעילים ולשרוף את הגופות. ארצות הברית איחרה לעזור ולהציל את היהודים ונמנעה מזה אף שהיא אוהבת יהודים ושלום. עכשיו ארה"ב עוזרת ליהודים ולעולם וגם הצילה את העולם מאובדן תחת כיבוש הנאצים כי הושפעה מהתקרית העצובה של פרל הארבור, בה היפנים תקפו בפתאומיות בבוקר וגרמו להם נזק קשה.

בעקבות השואה נוצרה פעולה ציונית, והיהודים היגרו לארץ ישראל מולדתם ההיסטורית. ארץ ישראל אז הייתה שממה, גרו בה ערבים ושלטו בה בריטים. היה קשה ליהודים להתקבל לארץ בגלל המצב הזה ולכן הם עשו דיונים עם הבריטים, קנו אדמות מהערבים ונלחמו חלקית. החלוצים ייבשו את הביצות והפריחו את השממה. עכשיו היהדות הרבה יותר מוגנת מהעולם, והעולם פחות שונא אותה.

היהדות מאמינה ביחסי שלום ואחווה בין בני אדם ובאל יחיד מוסרי. היא דת צנועה ויש לה חגים צנועים שחלקם קשורים לטבע. התנ"ך ספר הקודש שלה מכיל תורה, נביאים וכתובים. התורה מכילה סיפורים מעניינים ומורכבים על מצבים אנושיים מההיסטוריה של העם, והלכות חכמות וכוללניות של מוסר ופולחן דתי. אמנם יש בה גם חוקים אכזריים, אבל הם נוצרו באילוצי התקופה, ובמשך ההיסטוריה פעל סנהדרין שנתן הקלות רבות ולימד זכויות על העבריינים. ספרי הנביאים מראים איך התדרדר העם ממצב שאלוהים אוהב אותו וסולח לו למצב שנמאס לאלוהים מחטאי העם ולכן גירש אותו לגלות.

היהדות יצרה ספרי חוכמה ופלפול כמו התלמוד, שחלק ממנו עוסק בחוקים משפטיים וחלק בפירושים ובאגדות. היא גם יצרה גישות אפוקליפטיות משלה כמו הקבלה וספר הזוהר, אבל הזהירה שמסוכן ללמוד ולחקור קבלה לפני גיל מבוגר שבו יודעים היטב את התורה ובכלל תמיד הזהירו החכמים בתקופת התלמוד לא לעסוק יותר מדי במיסטיקה ובאפוקליפטיקה כדי לא להידמות לעובדי אלילים.

ארץ ישראל היא ארץ טובה ויפה, עם יופי טבעי ואנושי והרבה חקלאות טובה, חלב ודבש ומיני גידולים שעיקרם פירות מתוקים. יש בה גם אור מיוחד, וכשבאו הציירים לישראל שינו את דרך ציורם בהתאם לאור.

השפה העברית היא שפה שמית, שפירושה שפה שמבוססת על השיטה של שורשים עם שלוש אותיות שמתאימים אליהם תבניות צליליות ויוצרים מלים, כך שכל המלים שבאותו שורש דומות זו לזו במשמעות. העברית שפה מאד שורשית ועתיקה, והיא שפה מאד אמתית וכנה כי היא נצמדת למשמעות האמתית של דברים ואומרת דברים כפשוטם מבלי להתעכב על סגנון וקישוטים. בעברית מקראית יש ו' ההיפוך, שזו צורה שמחליפה והופכת בין צורות העבר והעתיד ויוצרת מוסיקליות. כשמוסיפים את הו' לפני עבר או עתיד, הפועל עובר לצורה הנגדית. היהדות גם יצרה בגולה את שפת אידיש, שמשלבת גרמנית ועברית בצורה חצי עממית ולכן משעשעת ויוצרת הרבה ריגוש, בכי וצחוק. היהדות הביאה את המוסר לעולם.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה