מאמר חדש ב-'חדשות הרכבת'

מצב
הנושא נעול.

alexUK

New member
תיקון

פיקאדילי-ויקטוריה
הם מקבילים אכן מקו טבעת עד פינסברי פארק, ואני במקום לנסוע נסיעה מייגעת הית'רו-פינסברי פארק בפיקאדילי, מחליף לויקטוריה בהזדמנות ראשונה ומגיע בחצי מהזמן.
תיקון
הם מקבילים, או יותר נכון נפגשים - בתחנות Green Park ו- Finsbury Park .
 

אדיה

New member
תחתית בתל אביב

מאמר מרתק
חן שוב מוכיח יכולות השקעה והתמדה בלתי נדלות (ואני לא מתכוון להשמע כמו תעודת בית ספר). אני מחכה כל שבוע לחדשות הרכבת, וכשיש חומר קריאה ההנאה כפולה ומכופלת. ברצוני להוסיף רק שבלונדון חלק מקווי ה-UNDERGROUND אינם אלא רכבות פרבריות (קווי ה-DISTRICT, ה-METROPOLITAN וה-CIRCLE) בדומה ל-S-TOG בדנמרק או S-BAHN בגרמניה ואוסטריה. יש גם מספר רב של קווי רכבת ארצית שמשמשים גם לרכבות פרבריות. ברובם השירות (תדירות, מרחק בין תחנות, אורך הקו) די מזכיר את תצורת השירות של רכבת ישראל. למרות זאת, עובדת היות רוב הקווים חשמליים זה שנים מאפשר שירות עם תאוצה גבוהה יותר. אם כבר מדברים על רכבת פרברים, שאלה שאולי רצוי לשאול (ונשאל כאן בצורות שונות בפורום בעבר) היא האם אפיק נחל האיילון הוא המסלול האופטימלי לשירות הפרברי דרך ת"א? אולי במקום להכפיל את המסילות לארבע באיילון, היה רצוי לשקול כריית מנהרה מערבה משם בתוך ת"א, נאמר מתחת לקריה, דרום הקריה, כרליבך, רח' המסילה, תחנה מרכזית החדשה וחזרה לאיילון (או אולי אפילו להמשיך דרומה לוולפסון)? אז ניתן היה להשאיר את האיילון לשירות בינעירוני עם עצירות בתחנות שכבר נבנו, ולתת שירות פרברי לתוך לב ת"א. אומנם פתרון יקר יותר, אבל לא בטוח שבהרבה - הסטת האיילון למסילה הרביעית היא גם פרויקט מאוד יקר. סתם חומר למחשבה, דיון בפורום וויכוחים בין משרדי ממשלה.
תחתית בתל אביב
מה שקרה בתל אביב הוא שפתיחת נתיבי איילון חוללה תהליך של נדידת המע"ר מזרחה והתרכזותו ברצועת האיילון. התפתחות זאת גובתה בהענקת אחוזי בניה נדיבים על ידי עיריות תל אביב ורמת גן (תהליך שלא הסתיים עדיין שכן מספר רב של פרוייקטים מאושרים נמצאים בשלבים שונים של תכנון וביצוע). כך, שלא ב"אשמתה",מצאה עצמה רכבת ישראל במצב בו נוסעים בה יוממים רבים הממשיכים ברגל למקום עבודתם בעיר (זה בולט בתחנות ת"א מרכז ו-השלום ואולי בעתיד ביצחק שדה). כלומר תחנות הרכבת ממוקמות מצוין מבחינת המטרופולין. איפה שלדעתי יש החמצה רבתי הוא בתכנית נת"א לקו האדום שבאופן כללי מתעלם מרכבת ישראל ותכניותיה הריאליות. אם כבר חופרים קו תחתית יקר להחריד אז מוטב היה בקטע מארלוזורוב לאלנבי "לדחוף" אותו פנימה (מערבה) במקום שיהיה כמעט צמוד למסילות האיילון. יובל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה