מאז הגזירות החדשות התלבטנו רבות

jackson

New member
מאז הגזירות החדשות התלבטנו רבות

מכיון שיש לנו את יונתן מטיפולים( בן 9 חודשים השבוע) וזה אומר שלא יהיה לנו כסף לעשות לו עוד אח. חשבנו להתחיל מוקדם ולנצל את הזמן עד ינואר שהגזירות יכנסו לתוקף. אבל אחרי התלבטויות רבות החלטנו להמתין אני אהיה בת 39 בנובמבר הזמן דוחק אבל רק עכשיו חזרתי לעצמי לאחר כל הקשיים של הריון ולידה. ולא נראה לי שנעמוד בלחץ של טיפולים מה גם שנשאר 3 חודשים עד שהגזרות יכנסו לתוקף ואי אפשר לדעת אולי עד אז לא נכנס להריון. נראה לכם שזו טעות לחכות? אין לנו את התקציב לטיפולים פרטיים.... האם יש מישהו במצב דומה ? שהחליט החלטה דומה או הפוכה?
 
../images/Emo24.gif../images/Emo5.gifאותה ההתלבטות

גם לנו יש את גל שהוא היה בן 9 חודשים השבוע 16.12.02 לאחר טיפולים לאחר שהיה של כשנה וחצי בבית לידה מוקדמת וכל מה שכרוך בכך. גם לנו עברה בראש המחשבה המטורפת שאו עכשיו או לעולם לא אבל בהתחשב בזמן הדחוק שכידו לחץ ומתח בוודאי לא עוזרים להכנס להריון, ובהתחשב במצבנו הכלכלי החלטנו שאם אכן הגזרות יצאו לפעול, מה שכולנו מקווים שלא, אנחנו מעדיפים שלגל יהיו זוג הורים שפויים ויכולת כלכלית לתת לו את כל מה שהוא צריך ואת כל הזמן ותשומת הלב שהוא צריך. מי יודע אולי בסוף הגזרו ישתנו??!! עכשיו או בעוד כמה שנים. אני מאוד מבינה ללבכם כי גם זוג חברים שלנו חשבו על אותו הרעיון, אני אומנם עוד צעירה 27, אבל מאוד ברור לי שבלי טיפולים לגל לא יהיו אח או אחות. אין ברירה חייבים להלחם ולקוות שיום אחד הדברים יסתדרו. שלך, מיכל אמא של גל
 

דוק26

New member
קשה מאד לייעץ במקרה כזה. אני חזרתי

לטיפולים כשבני היה בן שנה מתוך מחשבה שאם יש את "המתכון" אז צ'יק צ'ק אני נכנסת להריון, לכן לא העזתי לחשוב להתחיל לפני שהוא היה בן שנה. לצערי, הריון זה לא כמו עוגה. לקח לי שנה נוספת של טיפולים עד שנכנסתי להריון ועכשיו אני בחודש שישי. אני יודעת שחרב הגזירות נמצאת על ראשן של הרבה משפחות, אבל השאלה הקשה שצריך לשאול היא, האם חרף זה את מוכנה להיכנס שוב למסלול שאת רק יודעת מתי את מתחילה אותו אבל לא מתי תגיעי לסופו. אסנת
 

עמית@

New member
אני במצב זהה (אותו גיל של התינוק)

אני יותר צעירה ממך אבל זה לא משנה אנחנו חזרנו לטיפולים.
 

ליהיS

New member
אני הייתי חוזרת ובמהירות.

לא הייתי לוקחת את הסיכון. אל תשכחי שהמאבק עלול לקחת תקופה ארוכה.
 

רומי 007

New member
חשבתי על משהו

אולי כדאי לעשות חצאי טיפולים: לעשות עכשיו טיפול הורמונלי כולל שאיבה והכנת עוברים מוקפאים וכשנהיה בשלות יותר להחזיר את העוברים עם תמיכה. ככל שהבנתי החזרה לא נחשבת טיפול במניין הטיפולים. אצלי לפחות, בעבר בגלל שאני פוליציסטית + בעיית הרירית נדרשו מעט הורמונים כדי לגרום לביציות אפילו רבות בעוד שנדרשו הרבה הורמונים כדי ליצור רירית מעובה. ככה שאני יכולה לעבור טיפול לא מוגזם כדי להכין מלאי עוברים ואח"כ לשבור את הראש איך ומתי להחזיר אותם. כמה חבל שהחוק החדש מחייב מניפולציות כאלה.
 
רומי ומה עושות אלו שהעוברים שלהם

לא מחזיקים להקפאה כמו שלי למשל? אני רציתי לחכות אחרי החגים ואז לחזור אז אני לא מחכה אני חוזרת כבר בסוף החודש בתקווה להכנס ישר ויובל עוד שבוע וחצי בת שנה, לדעתי אם אין לך כסף לטיפולים אז לכי על זה לכי תדעי מה יהיה לפי מה שאני רואה המצב חתום ולא ניתן יהיה להזיזו
 

מיסטי1

New member
בכל מקרה החזרת עוברים נחשבת טיפול

לפחות בחלק מקופות החולים (במאוחדת למשל) אם מגיעים לך 6 טיפולים בשנה- החזרה נחשב בדיוק כמו טיפול רגיל במניין.
 
כן השאלה מבחינת החוק החדש

האם במקרה שהחוק יעבור ולזוג ישנם עוברים מוקפאים, הוא לא יוכל להשתמש בהם?
 

רומי 007

New member
זו שאלה מאוד חשובה מבחינה משפטית

מה המעמד של עוברים שהושגו טרם החוק - האם החוק חל עליהם? כי לכאורה אפשר לטעון שכשעשית אותם לא ידעת שהמדינה תשלול ממך את הזכות להחזיר על חשבונה ואולי לא היית נכנסת לזה.
 

עמית@

New member
ואז מה? ההחזרה שלהם לא תחשב

בחוק החדש? מעניין- איפה אפשר לברר את זה? או שבעצם אי אפשר לדעת- יצטרכו לתת פסיקה בעניין.
 

פרח שדה

New member
הכנת מלאי עוברים קפואים זה רעיון

טוב, העניין הוא שצריך כל כמה טיפולים (בכללית כל 4 טיפולים) לגשת שוב לועדה ולמלא טפסים ואני לא בטוחה שהם יאשרו עוד טיפולים אם הם יראו שיש מוקפאים.
 
וגם אם החוק כן יחול עליהם -

כלכלית זו אופציה הרבה יותר זולה מאשר שאיבה+החזרה. כך שגם אם חלילה צריך לממן את הפרוצדורה לבד זה יותר קל.
 

רומי 007

New member
נורה'לה

זו סתם היתה מחשבה שעלתה לי בראש. לא התיימרתי להציע פתרון לכולן. ספציפית אצלי זה הדבר היחיד שנראה לי לעשות כי עוד אין לי כוח להכנס שוב לטיפולים - ילדתי רק לפני 4.5 חודשים וממש עוד לא חזרתי לעצמי בשום מובן. מעצבנת המחשבה שהטריגר לעוד ילד יהיה בגלל גזירה של המדינה. מזכיר קצת את פרעה.
 

עמית@

New member
זה בכלל רעיון טוב (גם במובן הרפואי)

להתמקד בהכנת עוברים טובים- ורק אחר כךל להתמקד בהכנה של הגוף לקראת ההחזרה (ולא להחזיר אחרי טראומה שלמה של שבועיים עם הורמונים ושאיבה וכו' וכו'- אני יודעת שליאור תמיד דיבר על כך)
 

חמניה1

New member
כן ולא

הסיבה שאני כן במצב דומה היא שאני פחות או יותר בגיל (באפריל אהיה בת 38), יש לנו בת אחת בת 7 חודשים. אני אל במצב דומה משום שהצלחנו להכנס להריון אמנם אחרי שנה וחצ יאבל בו זמנית אחרי הזרעה אחת כך שאני מניחה שלא עברנו את אותם טיפולים. בנוסף אין לי טוראומות לא מההריון ולא מהלידה. אנחנו החלטנו לחזור למעגל מהר בעיקר בשל הגיל. מאחלת לך שמה שתחליטו יהיה קל. אני בטוחה שלחץ לא יעזור. בהצלחה.
 
אני בדיוק באותה התלבטות.

הפרמטרים קצת דומים וקצת שונים. הדר בן שנה ותשע, אבל אני מרגישה שעוד בא לי לחכות....כמה חודשים, מצד שני אולי אם זה רק כמה חודשים והגזירות יתחילו בינואר אולי כדאי כבר להתחיל. אבל, הדר נוצר באופן טבעי כך שמצד אחד יש לי סיכוי שגם אחותו תהיה טבעית (למרות שאצלי הבעייה בFSH מה שלא מעודד מבחינת הזמן שעובר), וגם אני אצטרך לעבור את כל המסלול עד הטיפולים, כך שלמעשה לדד ליין של ינואר אין משמעות מבחינתי. אני אהיה באוקטובר בת 36 אז גם אצלי הזמן דיי דוחק....
 

jackson

New member
תודה על התגובות

הקראתי לבעלי ואנו נקח פרק זמן של שבועיים כדי להחליט בהחלט עולה האפשרות של להקפיא ביציות או עוברים. שוב תודה ושנה טובה
 
למעלה