למה צריך פורום לחכמת הקבלה?

coriatel

New member
למה צריך פורום לחכמת הקבלה?

מספר שאלות לתשומת לבינו: 1. מהי המטרה הכללי צריכה להיות למנ שלומד קבלה? 2. מהי קבלה?! ישנם גופים רבים ומגוונים שטוענים כי הם מלמדים את החכמה ויחד עם זאת ניכר השוני וההופכיות בניהם. אם כן כיצד ניתן להבחין? 3. מה אנו רוצים להשיג בפועולותינו בפ איך נוכל ורום הזה? האם אפשרי שלכל אחד יהיה מניע ומטרה שונים?
 

Mr Adam

New member
שלום לך

"1. מהי המטרה הכללי צריכה להיות למנ שלומד קבלה?" מטרת הבריא היא גילוי הבורא לנברא על כל המרכיבים שלו שאת זה הוא יכול לעשות על ידי השתוות הצורה לבורא,להידמות לו . "מהי קבלה?! ישנם גופים רבים ומגוונים שטוענים כי הם מלמדים את החכמה ויחד עם זאת ניכר השוני וההופכיות בניהם. אם כן כיצד ניתן להבחין?" חכמת הקבלה היא כאמור שיטת גילוי הבורא לנברא והיא חייבת להילמד על דרך היהדות והתורה הקדושה..אדם או קבוצה שלא הולכת בדרך זו פסולה כמובן . "מה אנו רוצים להשיג בפועולותינו בפ איך נוכל ורום הזה? האם אפשרי שלכל אחד יהיה מניע ומטרה שונים?" מה שאנחנו רוצים להשיג זאת גילוי הבורא לנברא בצורה מוחלטת כאשר תפקיד ישראל הוא להיות הראשונים שישיגו את חכמה זאת ולאחר מכן כמו שכתבו החכמים ישיגו אותה גם אומות העולם לאחר ישראל יחליטו על פי רוב שהגיע הזמן לכך..כל עוד אותם קבוצות לומדי קבלה ילכו לפי דרך היהדות והתורה לא תהייה בעיה שהם ילכו במסלולים שונים כאשר המטרה אחת . ואין כאן עניין של התנסות חס ושלום אלה עניין של תפקיד כאשר לכל אומה יש את תפקידה ותפקיד ישראל להיות "עם של כהנים ולויים" . אני אשמח מאוד אם שאר חברי מהפורום הצטרפו לדיון ויביאו כל אחד את גישתו על פי החוקים והסיגים של חכמת הקבלה .
 

coriatel

New member
למה צריך פורום לחכמת הקבלה- תיקון שגיאות

מספר שאלות לתשומת לבינו: 1. מהי המטרה הכללית שצריכה להיות לאלו הלומדים קבלה? 2. מהי קבלה?! ישנם גופים רבים ומגוונים שטוענים כי הם מלמדים "קבלה" ויחד עם זאת ניכר השוני וההופכיות בניהם. אם כן כיצד ניתן להבחין מי מהם אמיתי? 3. מה אנו רוצים להשיג בפועולותינו בפורום הזה? איך נוכל להשיג את זה? האם אפשרי שלכל אחד יהיה מניע ומטרה שונים ועדיין להשיג חיבור אמיתי?! 4. האם הפורום יכול לספק "מקום ייגיעה" דהיינו מקום יציאה מהנוחיות וקרבה לבורא?
 

Mr Adam

New member
לגבי שאלה 4

הכל תלוי בך ..מה אתה רוצה שיהיה שיצא לך מהשתתפות בפורום הזה ואם זאת יגיעה מבחינתך. כמו שאומר הסולם "שכל העולמות, העליונים והתחתונים, כלולים כולם בהאדם.."
 

מי טל 88

New member
תשובות לשאלותיך

1. מהי המטרה הכללית שצריכה להיות לאלו הלומדים קבלה? א. חיבור לבורא. ב. שינוי אורח חיים והסתכלות אחרת על החיים מתוך הבנת הסיבות והמשמעויות של החיים ושל הבריאה. 2. מהי קבלה?! ישנם גופים רבים ומגוונים שטוענים כי הם מלמדים "קבלה" ויחד עם זאת ניכר השוני וההופכיות בניהם. אם כן כיצד ניתן להבחין מי מהם אמיתי? תורת הקבלה היא אחת מ- 4 הפירושים לתורה: פשט, רמז, דרוש וסוד. קבלה זו תורת הסוד והיא מפרשת את התורה ממבט על רוחני. יש הרבה ספרי קבלה שנכתבו ע"י מקובלים גדולים מאוד והלימוד נעשה באמצעות ספרים אלה. אתה צודק שיש הרבה גופים היום שטוענים כי הם מלמדים "קבלה", לא אוכל בפורום הזה להגיד מי לדעתי "טוב" יותר, באופן אישי אני לומדת בקבוצות קטנות דווקא אצל מורים חרדיים שמקיימים את תורת הקבלה הלכה למעשה. 3. מה אנו רוצים להשיג בפועולותינו בפורום הזה? איך נוכל להשיג את זה? האם אפשרי שלכל אחד יהיה מניע ומטרה שונים ועדיין להשיג חיבור אמיתי?! לדעתי בפורום הזה החברים מביאים טקסטים מספרי קבלה או מהיכן שהם לומדים וישנן תגובות למה שמובא, כ"כ ניתן לשאול שאלות ולשתף . בקשר להשיג חיבור אמיתי- כדאי מאוד להצטרף לקבוצה שלומדת קבלה וכך לרכוש את הידע ואת הכלים ליצירת חיבור, החיבור מתחיל עם לימוד תורה. כתוב שתורה זה אור ומי שלומד תורה (קבלה) כבר מתחבר למקור אור. ככל שלומדים יותר ומבינים יותר מרגישים את השפעת הלימוד המיוחד הזה על אופן החשיבה ועל ההסתכלות על החיים. 4. האם הפורום יכול לספק "מקום ייגיעה" דהיינו מקום יציאה מהנוחיות וקרבה לבורא? הפורום הוא מקום תמיכה אך לא במקום לימוד. מאחלת לך שתמצא קבוצת לימוד טובה ושתתאים לך ושתקבל את כל שפע הטוב שניתן לעוסקים בתורת הקבלה.
 

coriatel

New member
יישר כוח על התגובות הכנות!

ברוך השם, זכיתי להשתתף בקבוצה מתקדמת מזה כשנתיים ואני חושב שצריך לפתוח ולחדד עוד הרבה נושאים בחכמה ולקרב אותה כמה שיותר לאלו הזוכים ללכת בדרכו של בעל הסולם
 
יפה לכם, תהנו

אני כל כך קטנה שאני לא מבינה על מה מדובר בכלל.... לא זכיתי לא לדעת ולא להרגש ולא לכלום... איך אומרים: מה העבודה הזאת לכם... ממש ככה ! בהצלחה לכולם !
 

coriatel

New member
האם אפשר להתקדם גם ללא קבוצה?!

קבלת הסולם מחדשת אצלינו הבחנה של גילוי עבודת השם דרך קבוצה. כלומר מאהבת חברים (אהבת הבריות) לאהבת השם. אך האם זו הדרך היחידה אם כן: 1. מדוע אבותינו לא הדגישו את זה בספרים הקדומים? 2. מה היא אותה אהבת החברים הזו וכיצד זוכים בה דרך עבודה בקבוצה?
 

בוקיבוק

New member
אל תפספסו היום להגיד הסגולה לפרנסה-פרשת המן

סגולה לפרנסה לומר בכל יום את פרשת המן. עניין זה מוזכר כבר ב'ארבעה טורים' (אורח חיים סי' שא - 'טוב לומר פרשת המן'), ומרן הבית יוסף ביאר "כדי שיאמין שכל מזונותיו באין לו בהשגחה", וב'פרישה': "בירושלמי דברכות איתא, כל האומר פרשת המן בכל יום, מובטח לו שלא יתמעטו מזונותיו". לגבי אמירת פרשת המן בשבת, פסק רבינו בעל ה'באר היטב': (סימן א' סעיף קטן ט') "וגם בשבת יוכל לומר פרשת המן". היו שנהגו להוסיף תפילות ובקשות על פרנסה לאחר אמירת פרשת המן, אולם בשבת אין לומר את התפילות. וכן ידוע ומפורסם בין החסידים בשם הרה"ק רבי מנחם מנדל מרימינוב זצוק"ל זיע"א כי סגולה מיוחדת לומר את פרשת המן (שניים מקרא ואחד תרגום) ביום שלישי בשבוע שקוראים בו את פרשת בשלח http://www.parshat-haman.com/
 
תודה, יישר כוח!

 
למעלה