למה מתפוצצ למולקולות ?? הגוף..

xflil

New member
בגלל הוואקום?

אני חושב...
או שהוא באמת מתכווץ למשהו אפסי
 

zusiman

New member
בדיוק בגלל הואקום!

הגוף של האדם על כדור-הארץ מוחזרק במקומות בזכות הלחץ האטמוספרי. זה כמו בלון שמנפחים ומה שמונע ממנו להתפוצץ זה האוויר הסובב אותו. אם לא היה אוויר סביב הבלון הבלון היה מתנפח עוד ועוד עד שהיה מתפוצץ. אדם בחלל פשוט יתפרק מהר מאוד לתאים - התאים יתפרקו למולקולות והמולקולות אף ליסודות (במיוחד המולקולות הלא חזקות והגדולות) עכשיו לשאלה - מי יודע מה קורה אח"כ לאותה "עיסה" שמתקבלת??
 

trancelover

New member
שטה בחלל

לא הבנתי, איזה לחץ אטומספרי יש עליך בחלל ? אין שום לחץ.. ממה מורכב בעצם "האוויר" של החלל, או שזה ממש ממש ריקני וכלום!..?
 

zusiman

New member
בדיוק כך!

אין בכלל לחץ אטמוספרי בחלל. אין כלום (כמעט, רק מספר מולקולות מועט מאוד יחסית...) מגלל התת-לחץ - הגוף מתנפח ומתפוצץ ומתפרק לחתיכות... התהליך הזה הוא מאוד מאוד מהיר - עניין של שניות בודדות. מה שקורה אח"כ תלוי אם ה"עיסה" חשופה לשמש או מוסתרת מהשמש! אם היא חשופה לשמש - המולקולות פשוט מתאדות ומתפזרות... אם היא מוסתרת מהשמש (כדוה"א מסתיר..) כל העיסה קופאת ועקב כוח המשיכה הקטן אך העקבי מתגבשת בחזרה למין כדור עיסתי כזה....ובעצם הופך ללווין/ ירח חדש של כדוה"א!
 
תוספת.....................

לחץ הפועל על מעטפת סגורה הוא הפרש הלחצים בין הלחץ שבפנים לזה שבחוץ! בגופינו יש לחץ (דם, אוויר שבראות, נוזלי גוף...) כאשר מסביב אין שום לחץ, הלחץ על המעטפת (העור, ואיברים המחילים נוזלים אגורים או אוויר) שווה לכל הלחץ שבפנים. הגוף פשוט מתפוצץ. אמנם, הוא לא יתפרק למולקולות, לא קיים לחץ ברמה מולקולרית. דוגמאות ללחץ על כדור הארץ: כאשר צוללת יורדת למים עמוקים חייבים להסדיר את הלחצים כך שלא יפול לחץ גדול מדי על המעטפת, עם היא תירד מהר מדי יש סיכוי שהיא תמרח. כאשר מרימים דגי-מים-עמוקים למים רדודים, או ליבשה, הם נוטים להתפוצץ, הלחץ בתוכם הוא גדול כדי לאפשר להם לאזן את הלחץ בו הם נתונים במי הים העמוקים, לחץ האוויר או המים הרדודים אינו משתוה לזה של מעמקי האוקינוס, כך שהלחץ על האיברים שלהם גדול מדי והם פשוט מתפוצצים.
 

קשוח31

New member
מה זה השטויות האלה, ראבקקקק

חשוף או מוסתר מהשמש, קובע האם זה יתגבש או לא ? יתפזר או לא ? כדור עיסתי ? לווין של כדור הארץ ? לווין של כדור הארץ זה עצם שנע (נע !!!!) במסלול מעגלי מסביב לכדור הארץ. הסיבה שהוא לא נופל לכדור הארץ ולחילופין לא נעלם במרחבי היקום, היא שמציבים אותו בדיוק באיזון בין כוח המשיכה של כדור הארץ לבין הכוח הצנטרפוגלי שיוצרת תנועתו. הילד מסוכן לציבור...
 

קשוח31

New member
אחי המנדס (?) היקר,

מה שמונע מבלון להתפוצץ הוא לא הלחץ שמפעיל עליו האוויר מבחוץ, אלא התכונה הטבעית של החומר מממנו עשוי הבלון - גומי, לשמור על צורתו למרות האלסטיות שבו. הלחץ שמפעיל האוויר על הבלון זניח ביותר. גם אם תשים בלון בריק צורתו כמעט ולא תשתנה. ושאלה לסיכום, מאיפה הפלצת כל כך בביטחון את העובדה שגוף האדם מתפזר בריק ? לצערי אתה טועה בגדול.
 

xflil

New member
לא, זוסימאן צודק, אני חושב

למה לגומי יש את התכונות שיש לו?! בגלל הלחץ האטמוספרי, ובגלל התנאים על כדור הארץ... ברגע שמסביב לבלון אין אוויר מולקולות הגז שבבלון ימשיכו להתפזר וינפחו אותו עד שיתפוצץ, ובגלל זה גם בלונים מתפוצצים כשהם מגיעים לגובה גבוה
 

קשוח31

New member
ממש לא

א. גומי הוא דבר אלסטי. גם אם הוא לא בלון, לאחר מתיחה הוא חוזר לגודלו בכוחות עצמו. ב. הלחץ האטמוספרי הוא זניח ביותר יחסית לחוזק הגומי. אתה, בכוח נשיפתך בקושי מזיז דברים קטנים כמו צרור מפתחות, אבל מצליח בקלות (כשאתה מנפח בלון) ליצור לחץ אוויר (בתוך הבלון) שיהיה חזק הרבה יותר מהלחץ האטמוספרי באוויר ומכוחו של הבלון גם יחד. ברור שהעדר לחץ אטמוספרי זניח זה, אינו גורם לפיצוץ הגוף .... בנושא לחץ המים אגב, מדובר בעניין אחר, הלחץ בעומקים גדולים - אכן חזק מאד דבר שמצליח לשנות צורתם של עצמים מברזל !!! ברור שריק למשל לא פוגם בצורתו של עצם מברזל, הריי אפילו חליפות החלל שממולאות בחמצן בלחץ רגיל למדי - שומרות על צורתן בחלל.
 

xflil

New member
אוקיי, אתה צודק [:

לחץ בעומקים גדולים מועך צוללות לשטיח
 

zusiman

New member
תיקון טעות.

נכון הוא שלא רק הלחץ מחוץ לבלון שומר על צורתו אלא גם ובעיקר! האלסטיות של הגומי. אבל - ברגע שלא יהיה אוויר האלסטיות של הגומי לא תחזיק בכלל והוא יתנפח ויתפוצץ (הדוגמא של בלונים בגובה גבוה היא מצוינת - שם הלחץ מאוד נמוך) גוף של חללית או חליפת אסטרונאוט לא מתפוצצים בחלל בשל החוזק הרב שלהם. גוף האדם בעל אלסטיות עור נמוכה - מה שמחזיק אולי מספר חלקיקי שנייה - לאחר מכן כל הגוף מתפוצץ החוצה כולל התאים עד לרמת המולקולות! אין לי ספק בזה.
 

קשוח31

New member
אני ממש מתפלא שאתה מתעקש

לדעתי גרמת לתפוז לבסס קמפיין גדול על הסברה (ואני באמת משתדל פה עם השפה ...) הרחוקה מלהיות מצאותית, שגוף מתפוצץ בריק - ולכן כנראה אתה מתעקש. הריי זו בדיחה. בסופו של דבר, מדובר במערכת כוחות. לטענתך, אתה מהנדס ואני בטוח שאתה יכול להבין שהכוח שמפעיל הלחץ האטומוספרי על כל עצם הוא זניח ביותר. ולכן גם ביטול הכוח הזה הוא חסר משמעות. אפשר ליצור ריק כמעט מוחלט בתנאי מעבדה ולבדוק את הנושא בקלות.
 

zusiman

New member
לא מתעקש - צודק.

1. לא גרמתי לתפוז לעשות קמפיין. הם עשו זאת מרצונם החופשי ואני הסכמתי. 2. לא מדובר בבדיחה. מדובר במצב שיכול לקרות באופן תיאורטי. 3. כן, אני מהנדס אווירונאוטיקה וחלל ועוסק בנושא חלל כמעט שנתיים. 4. בתור שכזה, אני מעריך ויודע בבירור שהטענות שלי נכונות. כדי להוכיח לך שאתה טועה רק אגיד שאתה טוען שללחץ אין כוח. לחץ הוא באמת לא כוח! לחץ פועל על משטח ומכאן בא כוחו! בלון שנמצא בריק מתפוצץ ברגע. לגוף אדם זה יקרה באותה מידה. וזהו.
 

xflil

New member
יש לי שאלה אליך.....

מה מונע מהגז בתוך הבלון להתפשט ולהתפשט ולנפח את הבלון עוד ועוד?
 

קשוח31

New member
כמו שהסביר ידידנו המלומד מלמעלה,

הגז (אוויר) מפעיל לחץ על משטח הבלון מבפנים ומבחוץ. כשהבלון מנופח וסגור, יש איזון כוחות (אחרת היה הבלון מתפוצץ או לחילופין - מתכווץ). הכוחות שמשתתפים במערכת (ישנם הרבה כוחות, אבל העיקריים שבהם) הם: הכוח שמפעיל לחץ האוויר בתוך הבלון כלפיי חוץ, הכוח שמפעיל הבלון עצמו כלפיי פנים והכוח שמפעיל הלחץ האטמוספרי גם הוא כלפיי פנים (כלפיי פנים = מנסה לכווץ את הבלון חזרה לגודלו המקורי הקטן). ברור שהבלון מפעיל לחץ כלפיי פנים, כי גם כשהוא לא מנופח ומותחים אותו, הוא שואף לחזור לגודלו המקורי (למרות שאין הבדלי לחצים). אשר ללחץ האטמוספרי, אכן באופן תאורטי הוא מפעיל על שטח הבלון כוח מסוים (כמו גם על גוף האדם). באופן מעשי מדובר בכוח זניח ביותר שהעדרותו בהחלט (!) לא גורמת לפיצוצם של גופים מגובשים יחסית כמו גוף אדם.
 

blackguard

New member
למחשבה (וזאת גם שאלה)

פעם שמעתי שחלקיקים זזים במהירות של כ-30,000 קילומטרים לשעה זה נכון או לא ואם זה כן יכול היות שכתוצאה מכך שהמכות שחוטף עצם מלא בגז מבפנים גורמות לא להתפוצץ ומה קורה כשהעצם ריק הוא נשאר בצורתו כי אם כך ניתן יהיה להוציא את כל האויר מהראות ופשוט לקפוץ לריק של החלל הסברים יתקבלו בברכה
 
למעלה