לות'לוריין עפ"י שר הטבעות אונליין

maglor

New member
לות'לוריין עפ"י שר הטבעות אונליין

אני מצרף כמה תמונות מסך מתוך המשחק של לות'לוריין וקאראס גאלאת'ון.
 

maglor

New member
העץ עליו נמצא ביתם של גאלאדריאל וקלבורן והבית

כמובן
 

maglor

New member
מבט מלמעלה

בתחתית התמונה מימין יש אוהל, זהו האוהל של אחוות הטבעת.
 

Y. Welis

New member
נראה מעניין. בהשפעת הסרטים כמובן

אתה משחק בזה? זה כדאי?
 

maglor

New member
אני משחק בזה

ואישית אני מאוד נהנה מהמשחק, הוא לא לחלוטין עוקב אחרי חומר המקור, כלומר אתה לא בדיוק מסייע לאחוות הטבעת, חלק גדול מהמשחק הוא כמובן חוויית משחק אונליין רגילה, לך הרוג ככה וככה אורקים, ככה וככה דובים וכו וכו' וכו' בכל האזורים שטולקין דיבר עליהם פורוחל, אבנדים, הרי הערפל וכו', כמובן שלאחרונה הם הוסיפו את מוריה, ולפני שבוע את לות'לוריין שלדעתי נעשתה בצורה הרבה יותר טובה מהסרט והכמה תמונות שנתתי לא ממש מציגות את הכל כמו קרין אמרות' והפסל של דורין שנמצא שם, כמו כן מירורמיר לא ישקף את הפנים שלך אם תסתכל בו וכו'. מה שבאמת מייחד את המשחק ועושה אותו כיף בעיני הוא קו העלילה האפי כמו שהם קוראים לו, הוא בעצם מתאר את מה שקורה באריאדור ועכשיו מתחיל ברובניון קצת אחרי שהאירועים של שר הטבעות קורים, כמובן שהוא לא לחלוטין תואם את מה שטולקין כתב אבל בכל זאת העלילה נעשתה בצורה מדהימה, העלילה של "כרך 1" כמו שהם קוראים לזה (או מה שיצא עד להשקה של מוריה) ונקרא באופן ספציפי "צללי אנגמאר" מדבר על כך שאנגמאר מתחילה לחזור למה שהיא הייתה פעם תחת שלטונו של "המלך הכוזב" False King שהוא רפא תחת שליטתו של הwitch king ונסיונה של אריאדור לעמוד מול ההתקפה של אנגמאר. כמו כן, "כרך 2" שנקרא "מכרות מוריה" מדבר על כך שהאחווה בדיוק עברה במוריה וקצת אחרי זה קבוצה נוספת של גמדים (The Iron Garrison) מנסה לבוא ולכבוש מחדש את מוריה ואתה עוזר להם, בזה הכוונה שלי שזה לא תואם את מה שכתב טולקין, מה שמאפשר להם לעשות את כל זה היא העובדה שהוא לא כתב או לפחות לא פורסם על שאר האירועים בזמן מלחמת הטבעת בצורה מפורטת. כמו כן מוריה מוארת יחסית, אבל זה צפוי שכן אתה לא יכול לשחק בחושך. אתה יכול לשחק ככל אחד מארבעת הגזעים המוכרים: הוביט, אדם, אלף וגמד ויש כמובן מספר classes אני לא מסוגל לחשוב על מילה לזה בעברית שמוגבלת לפי הגזע שבחרת, כמו כל MMO אחר. בשורה התחתונה מאוד מומלץ, למרות שאם מאוד מטריד אותך אי התאמה לכתביו של טולקין אני ממליץ להימנע כי למרות שהרוב תואם והם באמת משתדלים יש הרבה מקומות שבהם הם בחרו לא לעקוב אחרי טולקין מסיבות שמדובר במשחק וחייב שיהיה מה לעשות בו, אבל אני חושב שההזדמנות לפגוש בגולדברי, טום בומבדיל, לובליה, פרודו, אראגורן, אלרונד, גאלאדריאל וכל שאר הדמויות שאתה מכיר כל כך טוב מהספרים יותר ממפצה אותך על כך. כמו כן יש הזדמנות לבקר באזורים שטולקין לא דיבר עליהם רבות כמו ארד לואין, פורוכל, North Downs, אנגמאר ואבנדים, כמו כן אראגורן ישלח אותך לסדרת משימות שבסופה תוכל לחזות באנדוריל מחושלת מחדש.
 

Y. Welis

New member
הגרפיקה מרשימה מאוד

וזה נשמע מרתק. אני מקוה שיגיעו לעוד מקומות בהמשך. השאלה אם זה ממכר כמו WOW ודומיה, ואם יש איטראקציה טובה בין משתתפים אונליין.
 

maglor

New member
הכוונה שלהם היא

להמשיך לפתח את המשחק לפחות עוד כמה שנים טובות (עד 2017 אם אני זוכר נכון) כאשר פעם בשנה תהיה הרחבה נוספת, ההרחבה (בתשלום) הבאה שצפויה בנובמבר השנה כנראה לוקחת אותנו לרוהאן, אם אתה מעוניין להתנסות במשחק אני יכול לתת לך Buddy key, למרות שהוא של השרתים האמריקאים, הקהילה בוגרת יחסית ויש אינטראקציה טובה בין החברים בה, כמה פעמים בשנה הם מארגנים פסטיבל עונתי שבו יש משימות מיוחדות, תחרויות סוסים, תחרות אכילת פשטידות, אפשרות להצטרף לליגת הפונדקים של ההוביטים שכדי לעשות את זה אתה צריך לרוץ בין 7 פונדקים ולשתות כמות מסויימת של בירה בכל אחד מהם, כמובן שאתה נעשה שיכור יותר וזה מתבטא באיך שהמסך נראה. מעבר לזאת, יש סדרת משימות שמתחילה בנפה הצפונית שבה אתה עוזר לרונאלד דווייל למצוא את הכלב צעצוע שאבד לבן שלו בחוף, ואחר כך אתה נשלח להודיע לחברים שלו ב"ציפור ותינוק" במיקל דלוינג שהם למעשה החברים שלו ב-Inklings והפונדק למעשה נקרא על שם "עיט וילד" שבו הם היו נפגשים. כמו כן, הם משחררים עדכונים חופשיים כמה פעמים בשנה, העדכון הבא שצפוי בקיץ פותח, לפי ההנחות של הקהילה ולפי קו העלילה כפי שהוא נראה, את יעראופל.
 

maglor

New member
רק תוספת

רונאלד דווייל הוא ייצוג לטולקין, רק כדי להיות ברור.
 

Y. Welis

New member
כמובן. סיפור הכלב הוא 'רובראנדום', שיצא לפני

כמה שנים בעריכה של צמד מכרים של כריסט'.
 

Y. Welis

New member
מאוד קרוב לסרט

ול'דיאבלו'... (מעניין כמה אלמנטים נוצריים הכניסו הציירים השונים לדמות הבאלרוג, שלא היו בכלל בספר).
 

maglor

New member
תראה, טולקין נתן תיאור

די כללי של איך הוא צריך להיראות, הוא אמר שנראה כאילו יש לו כנפיים, שהוא היה שילוב אש וצל ושהיה דימיון קל לבן אדם אם כי גדול יותר, פה לא רואים אותו כמו שהוא נראה בגרפיקה ממש איכותית אבל בגרפיקה איכותית יותר הפנים שלו אנושיות הרבה יותר, http://www.youtube.com/watch?v=stoNQfsA8Ec זה הטיזר של המשחק, יש כמה רגעים קצרים שבהם רואים את הבאלרוג באיכות גבוהה ורואים באלרוג קצת שונה. הבעיה העיקרית עם הבאלרוג הוא שטולקין מתאר אותו כ-demon בספר, זה יוצר קונוטציות מאוד ספציפיות ברחבי העולם הנוצרי ודי דוחף את הציירים לכיוון הזה.
 

Y. Welis

New member
קצת הזכיר לי דלעת מ'האלווין'...

נכון שה-demon נשמע נוצרי, אבל אופן התיאור שלהם במקור, בעיקר בטיוטות השונות - מראה משהו מאוד שונה, אפילו עם סוג של יופי נעלה (כי הם ישויות בדרגת המאיאר), ולא צורת חיה או משהו דומה. כלומר האש בוערת סביבו, אבל לא בהכרח מתוכו; הוא שד של אש, אבל לא יורק אותה. והכנפיים הם כמובן שאלה לא פתורה - צורת הצל שאופף אותו, או משהו אמיתי יותר. בכל מקרה המשחק נשמע מעניין.
 

maglor

New member
יפה, הטיוטות, אין להם זכויות עליהם

הזכויות שיש לTurbine הם אלה שמוכר סול זאנץ, זה שמכר את הזכויות לסרטים, כלומר הזכויות הם רק לשר הטבעות ולא לשום דבר אחר, הם לא יכולים להתבסס על הסילמריליון ולא על שאר המקורות הכתובים. מה גם שהם צריכים לפנות לקהל הרחב, בתכלס זה לא משחק רק לאוהבי טולקין, ולכן הם בטח יצרו משהו שיזכיר קצת את הסרט בלי שיהיה דומה מדי.
 

Y. Welis

New member
זה כמו הצבע הירוק לאורקים

שכנראה נכנס בזכות תיאור הטרול במוריה ('זרוע וכתף אדירה, מכוסה עור כהה עשוי קשקשים ירקרקים, הגיחה מבעד לפירצה'), ונעשה למוסכמה בסרט המצויר של באקשי. במקור המראה שלהם הרבה יותר קרוב למונגולים, כמו שתואר במכתב על הסרט וכן בסקירה של אראגורן על הגופות שהשאיר בורומיר בפארת גאלן. לאחרונה מצאתי נקודת דמיון נוספת - כמו האורקים במצור על מינאס טירית, גם המונגולים נהגו להשליך את גופות אויביהם (או אולי רק הראשים) בבליסטראות מעבר לחומות הערים שעליהם צרו. יש לא מעט זיכרון טראומאטי באירופה מהפלישה המונגולית (משהו שנוצל במלחמת העולם השניה ע"י הגרמנים), וזה בלי ספק היה הדבר הכי נורא שהם חוו עד אז. הראיתי כאן לפני שנה בהודעה 'מוריה בפרס' שטולקין הכיר את ההיסטוריה של התקופה, ונראה שהוא קרא בצעירותו (או בהמשך) על מוראות הפלישה המונגולית לפרס, וכך מצא את מקור ההשראה האנושי שלו לאורקים.
 

glanno

New member
גם אני משחק

אתה אולי הישראלי השני שאני מכיר שמשחק בזה, איזה יופי! אין לי הרבה נסיון במשחקיי MMO אחרים אבל מהרגע שניסיתי את שר הטבעות אונליין התאהבתי, פשוט משחק יפה, בייחוד לאוהבי טולקין. אני מסכים עם maglor שזה לא תואם לגמרי לכתבים של טולקין אבל הם באמת משתדלים שלא לסטות יותר מידי, הדוגמא הכי בולטת (אם מסתכלים על זה כמשחק MMO )היא שאי אפשר לשחק בתור "קוסם" כמו שיש במשחקים אחרים, כי בארץ תיכונה הם היו מעטים וידועים (למרות שיש דילמות עם הclass החדש שנוסף למשחק, ה rune-keeper). העלילה באמת שובה את השחקן, שבעצם משחק דמות בארץ תיכונה באותה תקופה של עלילת "שר הטבעות" ויש לו את המסלול שלו, אבל בא באינטראקציה עם דמויות מפתח מהעולם של טולקין (הרשימה באמת ארוכה). לא מעט משימות (קווסטים) עוסקות ישירות או בעקיפין עם חבריי אחוות הטבעת והרבה משימות עוסקות בארועים שמוזכרים בכתבים של טולקין (דוגמא אחת שעולה לי היא שאתה נשלח ל fornost כדי לחפש ראשי-חצים של הוביטים כדי "לאשר" את השמועה שקשתים מהפלך אכן נשלחו לעזרת המלך בעבר). קווסטים יכולים להיות החל מדברים פשוטים וחביבים בפלך כמו להעביר פשטידות ודואר תוך כדי המנעות מהוביטים חטטנים או רעבים, או להתהלך עם פורודו בריוונדל ולשמוע מה מעיק עליו (לפני שהאחווה יוצאת למסע), לפתור חידות של בילבו, ועד למשימות שקשורות בלחימה.. לצד אראגורן, לגולס וגימלי. עוד דבר שאני אוהב במשחק הוא האפשרות שיש והצורך (למטרת השלמת חלק מהמשימות) לחבור לעוד אנשים שמשחקים וליצור קבוצה (עד ל 24 אנשים ביחד), עם משימות מאוד מאתגרות לפעמים, במקומות ידועים כמו פשיטה לתוך קארן-דום (בירת אנגמר) או פורנוסט או עיר הגובלינים (ב misty mountains), והחל מההרחבה האחרונה גם בתוך מוריה. למשחק יש גם את צד ה PvP שלו ( Player vs. Player) כלומר ששחקנים נלחמים ישירות נגד שחקנים אחרים, שאומנם לוקה בחסר במשחק הזה אבל בכל זאת מאוד נחמד, האפשרות ל PvP היא באזור Ettenmoors שנמצא בין ריוונדל לאנגמר. לכל שחקן יש אפשרות ליצור דמות "רעה" מכוחותיו של סאורון ולהכנס לאיזור הזה או להכנס לאזור עם הדמות ה"טובה" שהוא משחק איתה בד"כ בקו בעלילה. האזור ממש גדול עם מבצרים ומחנות ועוד נקודות מפתח ובעצם אפשר להלחם עם שחקנים אחרים, בקיצור כיף. אני יכול להמשיך עוד ועוד אבל אחסוך זאת ממכם, בקיצור אומר שאני ממליץ, זאת יכולה להיות חוויה (אם אוהבים את ז'אנר המשחקים הזה ואת טולקין, שילוב מנצח). שמעתי שהאוכלוסיה במשחק (שאר השחקנים) יותר בוגרת ממשחקים אחרים, ואני מסכים, סה"כ אחלה אנשים. וכן, זה עלול להיות ממכר, צריך לא להסחף עם זה. ואגב, ההרחבה הבאה (למרות שאני מקווה שתכלול את רואהן) כנראה תכלול דווקא את יער מירקווד ודול-גולדור (לפי קו העלילה של המשחק).
 

maglor

New member
לא בדיוק

התוספת החינמית הבאה תכלול את יער אופל, ההרחבה הבאה (בתשלום) ככל הנראה תהיה רוהאן אם לשפוט לפי העובדה שהכתובת www.ridersofrohan.com מפנה לאתר של שרה"ט אונליין.
 
למעלה