לא ממש חזרה בתשובה

tsvir

New member
לא ממש חזרה בתשובה

בעצם רק סוג של התחזקות. בתיכון הייתי עם הוריי בשליחות שנתיים בפריז שם היה בית ספר ישראלי ובו למדתי. הייתי שם בכיתות ט-י והייתי הדתי היחיד בכיתה. וזה גם לא היה בארץ. היו לא מעט קשיים של התאמה והתחשבות מהכיתה. למשל ביום ראשון ללימודים הושיבו אותי ליד בת והייתי אחרי שנתיים של ישיבה תיכונית (ז-ח) הייתי בשוק לא ידעתי איך לאכול את זה. נתקלתי בשאלות מצד חברים שרצו או לדעת או לקנטר ולי בגילי אז לא היו התשובות. זה אילץ אותי להתכתב עם הרב גורן זכר צדיק לברכה ולקבל ממנו תשובות. זה חיזק אותי אמונית בגלל ההתמודדות היום יומית שאם הייתי נשאר בארץ במסגרות דתיות לא בהכרח הייתי נתקל בהם. בזכות זה אולי אחרי התיכון 0חזרתי לישיבה תיכונית) הלכתי לישיבת הסדר ולא לצבא רגיל. ולולא זה אולי הייתי דתי פושר. תשאלו איפה היו ההורים בסיפור? לא רציתי לחשוף בפניהם את ההתמודדות היום יומית שלי גם ככה בהתחלה להם לא היה קל להתארגן בשליחות.
 

tsvir

New member
תוספת קטנה

זה גרם לי גם להבין את הצד החילוני קושיות שאלות . זה בכלל עוזר בחיים אם בעבודה או בצבא. אני מוכן להקשיב להבין להתמודד עם קושיות פיתחתי מודעות רבה לפחדים של "הצד השני". בתקווה שהחיים יחד חילונים ודתיים יהיו יותר מלאי הבנה וסובלנות.
 
חשוב מאוד להבין את הצד השני

מכיוון שאז יש רצון חזק יותר להימנע מעימותים ולהגיע לעמק השווה.
 
צבי, ברוך הבא לפורום../images/Emo140.gif

ההורים שלך דתיים? איך הסתדרת עם הקנטרנים? ענית להם או שהעדפת להתעלם? אני למדתי שלפעמים עדיף להתעלם מאנשים שרוצים להקניט אותך מכיוון שברגע שהם רואים שאתה לא מתייחס אליהם הם מוותרים.
 

tsvir

New member
ברוך השם

כל מישפחתי דתית . אחי הגדול דוקטור למישפט עיברי (חוק ומשפט שנגזר מההלכה היהודית). כל אחיי ואנוכי בוגרי הסדר. הגעתי לפורום כי ראיתי את כל הברכות שבורכת בפורום הקבוע שלי (דתיים). זה תחום שמרתק אותי ולו בגלל מה שעברתי בחו"ל. בכיתה ט חסר בטחון וניסיון אתה נעלב הרבה מהקנטרנים. אתה מפתח שיריון עבה במיוחד. להתעלם היה קשה כי בחו"ל כמות הישראלים הסובבים אותך מוגבלת. אם תתעלם תישאר בסוף בודד ללא יכולת למצוא חברה אלטרנטיבית. היה לנו כל שבת כינוס של כל המשפחות הדתיות ללימוד הורים ילדים שלא נשכח איך נראה דף גמרא. 0לא היה שיעור בבית הספר). בשיעור תנ"ך למדתי את ביקורת המקרא לפי שיטת הלימוד החילונית. גיל העולם ופיזיקה. גם המורים לא ממש תמכו בי מבחינת אמונתי. אבל זו הסיבה שהייתי חייב להתמודד וללמוד לבד. היו אולי 2 קנטרנים במיוחד שהרשיתי לעצמי להתעלם מהם. אני אשתדל לבקר בפורום כי זה דבר שמרתק אותי וחשוב לי סובלנות בין הצדדים ברכות לפורום החדש . מי יתן ותצליחי בכל דרכייך והכל בנועם.
 
זה מדהים לשמוע את זה

מדהים לראות איך בארץ אנחנו מקבלים הכל כמובן מאליו, גם את לימודי הדת ולעומת זאת בחו"ל, גם כיום, יש הרבה קשיים בנושא הזה. הכינוס היה רק לבנים או גם לבנות? אני שמחה שהנושא הזה מרתק אותך. זה מרתק גם אותי. הנושא הזה חשוב מאוד בעיני בגלל כל הקשיים הכרוכים בכך ולכן הפורום נפתח. אני מקווה שה´ יצלח את דרכנו עם הפורום הזה ושהכל יתנהל כאן ברוח טובה ועל מי מנוחות
 

tsvir

New member
"הכינוס"

כולנו גרנו באותו קומפלקס מבנים. כל שבת הלכנו למישפחה אחרת. שם הבנים למדו חברותא עם האבות. והיו גם רעיונות פרשת שבוע שכל ילד הכין בנים ובנות כאחד.
 
למעלה