לא בהכרח (באשר לסגירות בפורום של עדה)

יגאל79

New member
מה הייתה כוונתי?

מאוחר מדי לשנה הזו! תשע"ד. דהיינו, אולי עתה עלי להמתין לפסח תשע"ה כדי לספר את המסופר לעיל. אבל התגברתי על זה ואולי יהיו עוד כאלו.
 

Sודית

New member
מאוחר לגבי פסח, נכון

אבל יש כל כך הרבה דברים שאפשר לספר על מנהגי העדה, לא?

גם בלי קשר לחגים.....אשמח מאוד אם תעלה איזה נושא מעניין.

היכנשהו צריך להתחיל נכון?
 

יגאל79

New member
הדברים באים בשליפה...

אז הנה, קבלי משהו שמחבר את חג הפסח, ראש השנה ויום הזכרון לשואה ולגבורה: אחותי השנייה (מתוך ארבע) נשואה למישהו ממשפחה של ניצולי שואה. בשביל הפרופורציות אציין שהם לא נשואים איזה שנתיים בלבד, אלא מ-1978. כבר יש להם נכדים. בשנות הנישואין הראשונות שלהם שמתי לב שהגיס הזה, בליל הסדר ובליל ראש השנה, בא אלינו לעשות את החג. אני רגיל שבלילות החג האלו בן הולך לאביו ולא לחמיו. כך אני מכיר מגיל אפס, אז מה קורה כאן? הלכתי לשאול על כך את אחי הבכור (שכמובן קיים את המסורת הנ"ל בקפידה), והוא פתר לי את התעלומה: מסתבר שבגלל השואה איבדו הוריו (שכבר הלכו לעולמם) של גיס זה את האמונה בחיי מצוות, נעשו לחילונים, ועתה הם מקיימים בכל ליל חג ארוחת ערב סתמית ותו לא. ואחי מוסיף ומפרש "בשביל ארוחת ערב סתמית אפשר לבוא בסתם יום חול. בשביל מה דוקא בליל החג?". נו, מה את אומרת?
 

Sודית

New member
אהלן יגאל

לא כל כך הבנתי את הפואנטה בדברים שהבאת.

האם הוא מגיע רק בערבי חג?

אם כן אז אולי האווירה שם מחממת לו את הלב והוא מעדיף כך.
 

יגאל79

New member
אין כאן שום דבר מסובך

בני זוג צעירים מבקרים אצל שני זוגות ההורים במועדים מזדמנים למיניהם. גם זוג זה עשה זאת. הוא פקד את ביתנו במועדים רבים ומגוונים, אבל את לילות החג הנ"ל ציפיתי שהוא במיוחד יקדיש להוריו, או יותר נכון לאביו. זו הנורמה שהכרתי. ידוע לי למשל על מקרה שאב נזף קשות בבנו על כך שעשה את ליל הסדר עם משפחת חמיו. המסר היה שבלילות שני החגים האלו אתה עם אביך.
 

Sודית

New member
אהלן יגאל וברוך בואך לתמאניאדה


איפה היית עד כה?


אולי תביא לנו לכאן עוד תימנים נחמדים?
 
יצא לי להתוודע לזכריה (ג'קי) מקייטן ז"ל

בשנה-שנתיים האחרונות. את שמו אמנם שמעתי עוד קודם לכן, כמו גם את השירים "מריומה" ו"המענטזת" שלא עשו עליי רושם גדול, בלשון המעטה, אבל בשנה-שנתיים האחרונות כאמור האזנתי להמון שירים אחרים שלו, אשר מוכרים פחות, ואני חייב לציין שיש לו, כמו לכל הזמרים התימניים בני דורו, קול מדהים. אני מאוד אוהב את ההיגוי הגרוני הכבד והעמוק שלו. אני מאוד אוהב את השירה ברבעי הטונים. אני אוהב את המנעד הקולי שלו ואת המאוולים הארוכים והקצרים. כל כך חבל שאין לזה המשכיות ושלא קם דור המשך. החיסרון היחידי שלו מבחינתי בכל הנוגע לשירה נטו, זה שהאות ה"א אצלו נבלעת ונשמעת כמו אל"ף.
 

יגאל79

New member
ולי יצא להתוודע גם להוריו...

אביו נפטר ב-1970, כשהילד היה בן 15 בלבד. זכריה/ג'קי אמנם היה הצעיר באחים, אבל אפילו אם בהיוולדו היה אביו כבר בן 45, גיל מתקדם למדיי באשר להבאת ילדים לעולם, הרי שמכך מסתבר שהוא נפטר בגיל 60 לכל היותר. אביו היה המוהל השכונתי. כל התינוקות שנולדו בסביבה זו בשנות הששים יכולים להתנאות בעובדה שהם נימולו ע"י אביו של הזמר המפורסם.
 
ואת מי אתה אוהד?

כתבת שגדלת בנתניה. לי הייתה משפחה בשכונת נווה שלום (היום רחוב דקר), שסמוכה לחוף התכלת ולקרית קאליב. תרשה לי לנחש שכמוני אתה אוהד של מכבי נתניה?
 

יגאל79

New member
אכן כן

זה המצב, אבל סודית אולי לא תאהב את זה שנוצרת לה פה מאפיה של אוהדי קבוצת כדורגל מסויימת ובמיוחד אחרי שפירטתי את דירוג ההעדפות שלי... אגב, השחקן התימני היחיד במועדון זה שהיה ממש דומיננטי הזכור לי הוא גיא שרעבי, שהשתייך לקבוצה בשנים 98-00. אם מוכרים לך שמות נוספים (אבל כאלו שהיו ממש דומיננטים) אז תשפכי.
 
לצערי לא זכורים לי אחרים

והאמת שגם אני הייתי יותר אמורה לאהוד את שמשון, כי הקרויה ע"ש שמשון רוזי שנפל במלחמת השחרור והיה בן דודתה של אמי
 

יגאל79

New member
ואצלי יותר טוב?

גם אני לא זוכר שום שמות נוספים. אבל מדוע את מזכירה את "שמשון", ובכך, אולי, מאלצת אותי לדקור אותך או מי מקרובייך? ב-1996, ממש לעת הזו לפני 18 שנה, הייתה מכבי נתניה בסכנת ירידה מהליגה השנייה לשלישית. לבסוף היא הצליחה להיחלץ מכך, ומי ירדה במקומה? אכן כן: שמשון ת"א. במשחק קריטי ביניהן, ממש באחד ממחזורי הסיום, ניצחה הקבוצה 3 - 0, ובכך מילטה את עצמה מירידה כשבכך היא גם קוברת סופית את קבוצת הכרם. היה לי בכלל איכפת מהתימנים? מצדי שירדו עוד שלוש ליגות. לי איכפת רק ממכבי נתניה ובכלל לא משנה לי מיהי כפרתה. כמובן שאי אפשר להידהם מכך. הלוא כבר אמרתי שאצלי קבוצת הכדורגל קודמת לזהות המוצאית.
 

יגאל79

New member
הבהרה

באומרך "גם אני הרגשתי כמוך", את מתכוונת לציין שאת זוכרת את אותו מאבק הישרדות מר של עונת 95/96 ואת אותו נצחון גואל על שמשון? ואגב, ממך למדתי על מקור שמו של מועדון כדורגל זה. בדקתי ב"ויקיפדיה" וזו מאמתת את סיפורך.
 
אכן

אבל אף יותר זכור לי המשחק בין השתיים בשנות ה-70, שהסתיים בתיקו 3. למחרת בעיתון נכתב : "לכבוש ולנוח, לכבוש ולנוח". כי הרי באותו משחק כל פעם נתניה כבשה שער הובלה, נכנסה לשאננות ואז שמשון השוותה ונכנסה היא לשאננות ואז נתניה שוב כבשה וחוזר חלילה.
 

Sודית

New member
מה פתום? אין לי בעיה עם שום נושא שמועלה כאן

אפשר כאן לדיון בכל נושא, להביא מה שבא לכם מתי שבא לכם.

אין כאן שום חוקים שאוסרים משהו - למעט שפה לא יפה


אז דבר חופשי יא חביבי
 

יגאל79

New member
מיהרת להיבהל

לא שמת לב לשלוש הנקודות היוצקות משמעות ממזרית לטקסט הכתוב?
 
למעלה