לאן נעלם השר הדיגיטלי דוד אמסלם?

סתוונית333

Well-known member
כל שרי הליכוד וחברי הכנסת, מגדול עד קטן, התייצבו ביום רביעי האחרון במרפסת הכנסת לטקס השקת הקמפיין של ראש הממשלה. כולם היו שותפים בהצגת היחיד הגדולה של נתניהו, שדיבר על ממשלת חדשה שתישען על 40 מנדטים של הליכוד. כולם גם הקשיבו ולא פצו פה. אסור להם. כל גורלם הפוליטי נתון בידיהם של ראש הממשלה ועוד שניים-שלושה עוזרים. כל האחרים לא שותפים להחלטות הקמפיין וגם לא למסע הבחירות.

כולם היו על המרפסת חוץ מאחד: שר הדיגיטל הלאומי והממונה על רשות החברות הממשלתיות ונציבות שירות המדינה, דוד אמסלם. האיש שהיה אחד הדוברים המובהקים של ראש הממשלה, מי שנשכב על הגדר עבור נתניהו, מי שלחם עבורו ביריבים פוליטיים, במשטרה ובפרקליטות גם כיו"ר הסיעה, גם כיו"ר הקואליציה וגם כשר המתאם בין הממשלה והכנסת – נעלם.

ביום ששי חגג אמסלם את פורים באזור ירושלים. אמסלם הוא גם ראש מחוז ירושלים של הליכוד. הבכירים בסניף מכירים היטב את הסכסוך שפרץ בין נתניהו ובינו. אין טען להיכנס לכל הניואנסים אבל בקצרה – זה התחיל עם הבעיטה של נתניהו באברהם נגוסה, חבר כנסת לשעבר, יו"ר הסניף וחברו של אמסלם. נתניהו שריין במקום נגוסה כנציג האתיופי את ח"כ גדי יברקן שהגיע מכחול-לבן.

בתחילת מרץ שריין נתניהו במקום ה-36 ברשימת הליכוד את יאיר גבאי, אופוזיציונר של אמסלם וחבריו בסניף. נתניהו חשש מהעתירות האינסופיות שאיים גבאי להגיש נגד אי-קיום פריימריז בליכוד. ראש הממשלה אפילו לא טרח להרים לאמסלם טלפון ולספר לו על השריון הבעייתי שמתרחש מתחת לאפו.

ואז הגיע ההדרה התקשורתית של שרים ובכירים בליכוד, שנחשבים בעייתיים, ביניהם אמסלם, מיקי זוהר, דוד ביטן, שלמה קרעי, אסנת מארק ואחרים. האמברגו בינתיים בוטל, לחברי כנסת מותר היום להתראיין תחת דף מסרים קשוח, אבל אמסלם עדיין שותק. הלוחם מספר אחד נדם ונעלם, לפי שעה.
 
למעלה