כמה שאלות שחשובות לי:

כשלא מספיקים לקרוא עמידה צריך לקרוא אותה פעמיים אחר כך וזה מתסכל אתי ומקשה עליי בעיקר אם צריך גם ברכת המזון וערב ואני רוצה ללכת לישון, וגם פוגם בהתכוונות שלי לתפילה. אני גם קם מאוחר בבקרים כי אני עייף ולכן הרבה פעמים לא מספיק לקרוא קריאת שמע. איך להקל על זה?
את ההכנות לשבת אני עושה בהיסטריה ביום חמישי ובודק שוב ושוב כי אני פוחד להגיע לשבת לא מוכן ואחר כך לא אוכל לשנות, וזה מפחית מהנאת השבת. איך כדאי להקל על זה?
פעם כשהייתי דתי ולבשתי כיפה חברי כפר לעגו לדתיות שלי ודיברו לא יפה, אוכל להתעלם ולהגיד שאני רוחני אבל אני פוחד שיכו אותי בגלל זה כי היו חברים שהכו אותי ורדפו אחריי בגלל הרוחניות החזקה שלי כי הם טיפשים. איך אוכל להתגאות באמונתי מבלי לפחד שיזיקו לי בגללה?
 
נערך לאחרונה ב:

Harrington

Well-known member
מנהל
כשלא מספיקים לקרוא עמידה צריך לקרוא אותה פעמיים אחר כך וזה מתסכל אתי ומקשה עליי בעיקר אם צריך גם ברכת המזון וערב ואני רוצה ללכת לישון, וגם פוגם בהתכוונות שלי לתפילה. אני גם קם מאוחר בבקרים כי אני עייף ולכן הרבה פעמים לא מספיק לקרוא קריאת שמע. איך להקל על זה?
את ההכנות לשבת אני עושה בהיסטריה ביום חמישי ובודק שוב ושוב כי אני פוחד להגיע לשבת לא מוכן ואחר כך לא אוכל לשנות, וזה מפחית מהנאת השבת. איך כדאי להקל על זה?
פעם כשהייתי דתי ולבשתי כיפה חברי כפר לעגו לדתיות שלי ודיברו לא יפה, אוכל להתעלם ולהגיד שאני רוחני אבל אני פוחד שיכו אותי בגלל זה כי היו חברים שהכו אותי ורדפו אחריי בגלל הרוחניות החזקה שלי כי הם טיפשים. איך אוכל להתגאות באמונתי מבלי לפחד שיזיקו לי בגללה?
שבת בתקופה זו נכנסת מאוחר מאוד ולא צריכה להיות בעיה מיוחדת. אם בכל זאת אתה לא מסתדר, כמו שכתבת, תתחיל את ההכנות ביום חמישי ואפילו יותר מוקדם מכפי שאתה עושה היום. אבל אולי כדאי להרחיב (לאו דווקא כאן) ולבדוק את עצמך, כי באמת, בתקופה זו לא צריכה להיות כל סיבה שיהודי לא יצליח להכניס שבת בזמן ובכל הרוגע האפשרי.

לגבי חששך, אם קיים חשש אמיתי במקום מגוריך, לעניות דעתי תוכל ללכת גם בלי כיפה ואין עם זה שום בעיה. עדיף במקום זאת אם תוכל ללכת עם כובע כזה או אחר, כך שראשך יהיה בכל זאת מכוסה (ואז אין שום הבדל ולא מדובר בשום הקלה יחסית לכיפה). ואולי כדאי לשנות בהדרגתיות? להתחיל עם חבישת הכיפה בבית הכנסת דווקא ובתוך הבית פנימה וכאשר אתה יוצא או בין לבין להסתובב עם כובע, או אם זה בלתי אפשרי, אז גם בלי כלום. כך לאט לאט גם אתה תתרגל לכיפה וגם סביבתך תתרגל לראותך כך, עד יעבור זעם וזה לא יהיה עוד מוזר לאף אחד.
 
רק במידה ואתה אנוס ואין לך אפשרות לעשות תפילת עמידה - מאפשרים לך לעשות תפילת "נדבה" ולהשלים את זה.
אני לא חושב שיש לך אפשרות לעשות 2 תפילות אם סתם לא קמת בבוקר, עצלות זה לא אונס.

זמן אחרון לקריאת שמע בימים אלו מגיע בערך לשעה 8:30 בבוקר, אתה עדין ישן בשעה הזאת ?
 
אחרי שמונה אני עובד. לא אוכל לקחת סידור לעבודה כי אאבד אותו שם. גם אם לא אצטרך לעשות שתי תפילות עמידה, עדיין אפסיד את קריאת שמע של שחרית וחבל. קריאת שמע הכי חשובה. בקשר לשבת אני צריך לבדוק שאין כסף בזוגות המכנסיים ועל הרהיטים, להדליק את האור בסלון, בשירותים ובמקלחת, לכבות את האור בחדרי, לרוקן את הפח ולנתק את הטלפון. זה קל אבל כל הזמן אני חושש שאולי החמצתי משהו, וחוזר לבדוק. בנוסף עכשיו יש גם בעיה שאם יש ימים חמים במיוחד ומזג האוויר יכול להשתנות, אני לא יודע איך להתאים את המאוורר כך שלא אצטרך לשנות בו את מידת הקירור בשבת שזה אסור כי זו הפעלת חשמל וכמו שהבנתי גם אסור לכבות חשמל. לפעמים גם נכנסת שכנה ידידה שאני מרשה לה להשתמש בשירותים, ובטעות היא מכבה את האור וגם אני לפעמים שוכח ומכבה ומדליק את האור בשירותים בשבת ולקראתה.
 
נערך לאחרונה ב:

asafeig

Member
-במצבך מספיק לך במקרה כזה להתפלל רק תפילה אחת. אחרי התפילה תבקש עוד בקשה מהשם וזה ייחשב לך כתפילה.

-תקרא קריאת שמע כשאתה מתעורר בבוקר, אפילו שזה אחרי זמן קריאת שמע.

-לגבי שבת, תכין לך רשימה של דברים קבועים שאתה מכין ותסמן לעצמך "וי" על מה שכבר עשית, כך לא תצטרך לחזור לבדוק שוב ושוב.

-עיקר האמונה היא בלב.
 
אין ספק שעיקר האמונה בנפש. העניין שפיסית קשה לי לקום בבקרים כי אני עייף ולא מצליח לקום מהמיטה, וגם כשהשעון המעורר מצלצל ואני קם לכבותו אחר כך אני חוזר למיטה ונח עוד עשרים דקות וכמעט מאחר לאכול. האם מספיק לקרוא קריאת שמע בלי תפילת עמידה, אולי רק חלק אחד של קריאת שמע ואיזה?
 

asafeig

Member
תגיד פסוק ראשון של קריאת שמע ותמשיך לישון. כשתתעורר תגיד שוב את קריאת שמע ותפילת עמידה.
 
למעלה