כל מה שהוא פלמנקו

La Vela

New member
כל מה שהוא פלמנקו

קצת שינוי נושא אבל גם בהמשך לדברי ססיליה על לורקה: " והשווה את שירת הקנטה חונדו לשירת שחורים...." פלמנקו כבודו בספרד מונח אבל יש דברים שהם כביכול הם לא פלמנקו אבל עדיין הם כל כך פלמנקו כמו הגוספל למשל, כמו הרמבטיקו או כל אותם דברים שבאים מאותו מקור - אולי הפלמנקו הצליח להגדיר במילה אחת - jondo הרבה פעמים אני נתקלת בדברים בחיים שאני חושבת לעצמי" זה פלמנקו" אפילו שאין לו קומפס אבל JODER ! יש לו Estilo. אז מה שהוא לא פלמנקו נראה לכם בכל זאת פלמנקו?
 

ססיליה1

New member
../images/Emo13.gif

אולי שירת הפיוט היהודי יש המבצעים אותה בצורה מאוד חודרת אולי השירה הערבית- אום כולתום,עבד אל רחמן ושאר חבר מרעהם טום ווייטס - האמריקאי הכי אפל שיש לא יודעת, קשה לי לסווג, אבל כל מי ששר ויש לו דואנדה... מה שכן, שמתי לב שקשה לי היום להקשיב למוזיקה שהיא לא פלמנקו - או לא מרגשת אותי מאוד - מוזיקה סתמית, פופולארית, פשוט מעצבנת אותי...
 

אמרוקאי

New member
לא. ../images/Emo13.gif

מה שהוא לא פלמנקו לא נראה לי בכל זאת פלמנקו. אפילו השיר הזה, שמתחיל כמו Solea קלאסית, ושקטעים ממנו מרטיטים את הנפש, לא נכנס אצלי להגדרה של פלמנקו. לא משום שאני מדען או אנתרופולוג, אלא משום שאם אקרא "פלמנקו" לכל דבר שיש לו joder או estilo, אדלל מערכו ומהגדרתו של הפלמנקו האותנטי. באותה מידה, לקרוא "פלמנקו" לקטע שמיימי של באך בגלל שיש לו joder או estilo, עושה עוול לאותו קטע שמיימי.
 
דברים חקוקים בסלע! רק פלמנקו זה

פלמנקו ובלי מפוחיות חצוצרות ושאר מרעין בישין.
 

ססיליה1

New member
נראה לי שלא הבנתם את כוונת המשורר

פלמנקו הוא פלמנקו הוא פלמנקו וכבודו במקומו מונח אני חושבת שלה ולה התכוונה, ולפחות אני התכוונתי בתגובתי - לדברים שמעוררים בי מצד אחד את אותן אמוציות שמעורר בי הפלמנקו ומצד שני, גם טומנים בחובם מקורות הדומים למקורות מהם התפתח הפלמנקו ומהם הוא שואב
 

La Vela

New member
גם לא הבנת מה זה JODER מסתבר....

גם אני שייכת לזרם יחסית שמרני...אבל למשלללל אגם הברבורים מעורר בי אמוציות שמימיות ואני לא רואה בו פלמנקו אלה פיצ'-ג'ארלד ולואי אמסטרונג מבצעים סאמר טיים של גרשווינג מעוררים בי כן רגש של פלמנקו (או ג'אניס כמובן) קניות בשוק מעוררות בי בפלמנקו רוכל בדוכן ירקות שומע מוזיקה יוונית עם חצי סיגריה בפה מעורר בי פלמנקו המשפחה שלי בערבי חג שרה מתופפת ומפזזת בצעד תימני מעורר בי פלמנקו אמרנו דרך חיים לא? איך תעביר לאיש שלא מבין מה זה מהו הפלמנקו? חייב להיות משהו בשפה שלו שהוא יכול להתחבר אליו ואם לורקה השווה..... JODERRRRRRR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (סתם צורת ביטוי המתווספת לפרץ של רגשות במובן השלילי (עצבים וכעס) או החיובי (התלהבות) , לא מונח לתאור הפלמנקו.
 
למעלה