כינוס לשכת המפלגה והועידה ה-8 של המפלגה

כינוס לשכת המפלגה והועידה ה-8 של המפלגה

כינוס לשכת המפלגה יערך בתאריך 30.11.11 בבית החייל, תל אביב. בין הנושאים הרבים: - אישור מזכירות לשכת המפלגה - הקמת בית מדרש לערכי היהדות ברוח סוציאל דמוקרטית ע"ש ערן שפרמן ז"ל - אישור הועדה המוניציפלית בראשות סימון אלפסי - אישור ועדת כספים בראשות אבנר סטפק ועוד נושאים נוספים. על סדר יום הועידה ה-8 כפי שפורסם: 1. אישור סדר יום הועידה 2. סקירה– מזכ"ל המפלגה 3. לקראת ועידה אידאולוגית - יו"ר המפלגה חה"כ שלי יחימוביץ' 4. דיון רעיוני לקראת ועידה אידאולוגית וכתיבת מצע המפלגה 5. המשך שותפות המפלגה עם סיעת עוגן בראשות יו"ר ההסתדרות עופר עיני - חידוש ועדכון מזכר ההבנות והוראת השעה 6. פתיחת המפלגה והרחבתה - הצגת המיפקד הפתוח
 
הצבעה על המשך שיתוף הפעולה העבודה / "עוגנים"

בוועידת מפלגת העבודה מתקיימת הצבעה על המשך שיתוף הפעולה בין רשימת 'עוגנים', בראשותו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לבין מפלגת העבודה. התמיכה של שלי יחימוביץ, ראש המפלגה, בהמשך שיתוף הפעולה עם סיעתו של עיני, זוכה לקיתונות של בוז מצד חלק מחברי מפלגת העבודה והמחנה הסוציאל דמוקרטי. יחימוביץ, כך טוענים מתנגדי שיתוף הפעולה, מוכרת את הסוציאל דמוקרטיה ב'נזיד עדשים' לטובת המשך שלטונו של - האנטי-דמוקרט והקפיטליסט – עופר עיני. יש לציין שהמתנגדים לשיתוף הפעולה בין מפלגת העבודה לבין רשימת 'עוגנים' של עיני - המשתייכים בעיקר ל'מחנה' עמיר פרץ במפלגה. על רקע זה, שימו לב לחתימות על הסכם הבנות 2007 בין מפלגת העבודה לבין רשימה של עופר עיני. תראו שם חתימות של עמיר פרץ ושל איתן כבל, בין יתר החתימות המתנוססות מתחת להסכם.
 
עמיר פרץ תקף את עופר עיני בנאום חריף וממושך

פרץ נשא דברים במשך כחצי שעה, למרות שהוקצבו לו רק חמש דקות. הוא סיים את נאומו רק לאחר שיו"ר הוועידה, פרופ' דוד ליבאי צעק לעברו בתקיפות לרדת מהבמה. הוא ירד מהבמה לקול קריאות בוז ותרועות לעיני, ויצא מן האולם. בסביבתו של פרץ אמרו כי נאומו התארך בשל ההפרעות התכופות של הקהל שלא איפשרו לו להמשיך. וכך אמר עמיר פרץ בנאומו: "אני מצטער שבכל פעם אני נאלץ לעמוד כאן כנביא זעם, הייתי מוותר על התפקיד הזה, אבל כבר 30 שנה כאיש ציבור נשבעתי שתמיד אומר את דבריי בקול צלול. אני היום אומר בפה מלא, אני מזהיר את המפלגה מהעובדה שאתם רצים היום ריצה בלתי מבוקרת לזרועותיו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני ואני מתנגד לכך התנגדות מוחלטת. אין לי ספק שיו"ר המפלגה מאמינה בדמוקרטיה. אני מציע לכולם לא לקדש את הרוב, כבר היו משטרים בהיסטוריה שבחסות הרוב עשו מעשים אנטי דמוקרטיים קשים מאוד. אומרים שעופר עיני הוא בשר מבשרה של מפלגת העבודה. מתי ראיתם את עופר עיני קורא לעובדים לתמוך במפלגת העבודה ומשתתף באירועים מפלגתיים או בהפגנות למען השלום או נגד הגזענות? חוץ מאשר להשתמש במפלגת העבודה כצעצוע הוא לא עשה דבר וחצי דבר למענה. שמעתי שאני מונע מהרצון לנקום בעופר עיני על בגידתו הגדולה. אומרים שעמיר פרץ טיפח אותו ולקח אותו אבל הוא בגד. נכון, אני לא אוהב בוגדים. אבל זו לא השאלה שעומדת כאן על סדר היום. כל אחד שמתכוון לתמוך בהסכם כאן צריך לשאול את עצמו מדוע עופר עיני נזרק מהמחאה. איך זה קרה. איך יכול להיות שבנושא שדיברה עליו יו"ר המפלגה, הגנה על כספי החוסכים, מדוע יו"ר ההסתדרות לא השבית את המשק. מי שתכנן לעבוד אצל הטייקונים לעולם לא ייצא נגדם".
 
ברוב גדול אושר הסכם בין המפלגה לבין "עוגנים"

ברוב גדול אושר הסכם בין המפלגה לבין סיעתו של עופר עיני בהסתדרות, דבר שיעזור לעיני להיבחר לכהונה נוספת, ובכך אושרה הצעתה של יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ', בניגוד לעמדתו של עמיר פרץ.
 
למעלה