יש איזה נושא מאוד מעניין אשמח אם תגיבו

1 חד וחלק

New member
יש איזה נושא מאוד מעניין אשמח אם תגיבו

אחרי הסיפור עם אריה והכלא הציבור הספרדי התבגר והיום לא קונים אותו עם אפלייה וסיפורי בדים על לינץ אשכנזי בכיכר העיר. היום אתה רוצה להתקדם תשקיע תלמד בקיצור אחרי כל זה אריה היום רובם חושבים שעשה שטויות בניגוד לעבר שהאמינו לו ואריה לא נתפס כבר כמנהיג כמהפכן אלה כאדם שניסה עסקים ונפל ועכשיו חוזר לפוליטיקה כי משעמם לו [דברים שהוא אמר ניסתי עסקים ולא הלך] האם תוכלו לראות למה הוא איבד את כל הזוהר מה גרם לנפילה הענקית שלו ומה שבסקרים הרי זה אינטרסים לפרק את שס ולהכניס מורא רוב הציבור לצא קונה אותו והשאלה למה הרי מרן לא יצא נגדו
 
כמה דברים

דבר ראשון אריה לא נפל..אולי אתה נמצא בצד השני של המתרס... רב הציבור הספרדי האמיתי רואה בו מנהיג(ובאלי -ענוותן שלקח את המנדט וקצת קשה לו לחזור למקומו המתאים..)אם היום היו בחירות לא מן הנמנע שהייתי מתפקדת לשם.(להוציא הוראת מרן..) דבר שני מנהיגות זה לא דבר שאפשר לאבד זה טבוע באופי, וכנראה שהוא טוב בזה. כך שלהגיד לא נתפס כמנהיג זה קצת הזוי.. אם תצא הוראה מבית הרב לתמוך באריה אז לא ניראה נפילה .האחד קשור בשני בלבד!!!
 

זולצבך

New member
חשבת פעם שהראייה באלי ישי מישהו שאינו מתאים

לתפקידו כיו"ר התנועה היא נחיתות? על סמך מה את ורבים בציבור קובעים את יחסם לאלי ישי? הרי מי קבע שאלי ישי אינו מתאים? כל התקשורת הכללית שרואה בו דוס, חשוך, בור, פרימיטיבי וכו'. אותה תקשורת שמאתרגת את ציפי לבני ורואה בה מנהיגה לתפארת וסוג של משיח בן דוד (למרות שלא זכור לי משהו משמעותי שציפי עשתה), ובבנימין נתניהו קיצוני, מחרחר מלחמה, שפן, זגזגן ומנהיג כושל שדירדר את ישראל לעברי פי פחת. זה גם מקובל עליכם? בהתחשב בעובדה שמרן הגר"ע יוסף שליט"א רוחש הערכה רבה לרבי אליהו (כפי שהוא מכנהו), אני מצפה מכל אחד שמזלזל באלי ישי לחשוב עד כמה הוא מושפע מתדמיתו כפי שהיא מצטיירת בתקשורת החילונית. למה מרבית הליטאים בטוחים שגפני הוא גאון פוליטי? חסידי גור בטוחים שלא היה כמו לא יהיה כמו ואין כמו ליצמן? חסידי ויז'ניץ קושרים כתרים מכאן ועד להודעה חדשה למוזס וכן ע"ז הדרך, ורק שסניקים מתביישים ביו"ר שלהם? אני לא אומר שאי אפשר לטעון כנגד מהלכים של אלי ישי ויש לנשק את כפות רגליו ולומר קדוש על כל מעשיו, אבל למה מגיע לו יחס כאל איזה שלימזל ולא יוצלח? יש לזה הצדקה ממשית? אגב, התקשורת הנ"ל שפעם לא אהבה את אריה דרעי בלשון המעטה די מחבקת אותו כיום, למה? יש להם סיבות לפחד מאלי ישי הפונדמנטליסט?
 
לא מזלזלת

באלי ישיי. ולא חושבת שהוא פרמטיב,להיפך,יש לו אולי משו חיובי בזה ששומע לרב בכל צעד שלא כקודמו. העיניין הוא שהוא קיבל את ההנהגה לכמה שנים בלבד בהנחה שהוא יחזיר אותה לדרעי. וכל זמן שהוא יושב הוא פשוט מתהדר בנוצות לא לו..
 

זולצבך

New member
עם כל ההערכה לאריה דרעי (ואני מעריך מאד)

ש"ס איננה רכושו הפרטי. אלי ישי אולי קיבל מלכתחילה את ההנהגה לכמה שנים, אבל עד עתה מועצת חכמי התורה לא קיבלה שום החלטה להעבירו מתפקידו ולא נראה שהיא עומדת לעשות זאת. יהא העוול שנגרם לדרעי גדול ככל שיהיה, עדיין טובת הציבור עולה על טובתו האישית של ר' אריה ואם מרן סבור שטובת הציבור היא שדרעי לא ינהיג את התנועה אז הוא לא ינהיג.
 

זולצבך

New member
ועוד משהו: כפי שכתבתי אני מעריך ומכבד

את אריה דרעי ופועלו, אבל אינני מסוגל לקבל את אלו שמדברים עליו כעל מישהו שאין לו מחליף וכמי שבזמנו הכל היה ורוד. יש לנו את האטום האיראני, את החמאס ואת החיזבאללה ימח שמם, את מצוקת הדיור ואת מצוקת הקוטג' וכו' וכו', וכששומעים את תומכי דרעי מדברים נדמה שאם דרעי ייכנס לכנסת הוא יפתח בפעילות נמרצת ביחד עם חבריו משכבר הימים רמון ואולמרט ופוף פאף כל הבעיות והצרות ייעלמו בין רגע ובא לציון גואל.
 

זולצבך

New member
מה אתה אומר על אריה דרעי ראש עיריית ירושלים?

לפני הבחירות האחרונות בירושלים היה דיבור שר' אריה יתמודד במידה ופרשנות משפטית תאשר שתקופת הקלון הסתיימה. בסופו של דבר זה לא יצא לפועל, אבל באותה שעה כמדומני שדרעי הביע נכונות להתמודד לתפקיד וגם תנועת ש"ס הביעה תמיכה מקצה לקצה. אינני יודע אם ש"ס עשתה זאת משום שחשבה שאין לזה סיכוי או במטרה להיפטר מדרעי כיו"ר, תכל'ס ש"ס תמכה ואריה רצה. כעת אחרי שמפלגת ג' עם הרוטציות המטופשות שלה והמריבות הפנימיות הבלתי מתכלות הצליחה ברוב כישרון לאבד את ראשות עיריית ירושלים, ומניר ברקת הירושלמים לא רווים נחת, נשאלת השאלה האם לא כדאי שדרעי יחשוב ברצינות ויתחיל לפעול עבור תפקיד ראש העיר. כמו שזה נראה גם הדת"ל כועסים מאד על תפקודו של ניר ברקת (אולי אפילו יותר מהחרדים שכן הדת"ל עשו עם ברקת הסכמים), ואם דרעי יצליח לטוות הסכמים ודילים לתמיכה כללית במועמדותו ויתחיל לגלות מעורבות פעילה בנעשה בירושלים (כלומר לא יקפוץ להתמודדות חודשיים לפני הבחירות אלא יראה עוד לפני כן שהוא חי את הנושאים , ויתחייב לעבוד עבור תושבי העיר כגם במידה ולא ייבחר לראשות העיר ולא יברח כמו מאיר פורוש) לא נראה לך שדרעי יוכל לקדם ולדחוף את העיר הזו שמהרבה בחינות נראית מוזנחת לעומת ערים כחיפה ותל אביב?
 

זולצבך

New member
הוא זכאי הווווווו זכאי

ראשית מרן אמר שרבי אריה זכאי. שנית אף כי אינני בקי בכתב האישום שהוגש כנגד דרעי ובפרטי משפטו, אבל כמדומני הרשעתו מבוססת בעיקר על עד המדינה שמולביץ, כלומר אדם שהוא פושע בודאי מגיע להסדר המתקת עונשו בתמורה להפללת אחרים שלא הצליחו להוכיח את אשמתם. ועוד איך שהפושע יפליל אותם. גם ללא העד מדינה הרשעת אדם בערכאות לא מתייגת אותו בהכרח כפושע. גם אם אנו זקוקים לבתי המשפט שינקו את הרחובות מרוצחים, אנסים גנבים וכו' עדיין דיני ההוכחות שלהם כגויים ופסיקתם אינה יכולה להתקבל אצלינו בהבנה. אין ספק שללמוד ולהשקיע זו הדרך הנכונה, אבל האם אכן הסיפור על הלינץ' האשכנזי אליטסטי או הלינץ' כנגד הדוס דרעי הוא סיפור בדים? האם העיתונות לא שפטה את דרעי הרבה לפני בית המשפט? האם חקירת המשטרה ונסיונה לטפול על אריה דרעי האשמה כביכול תאנות הדרכים בה נהרגה חמותו היה רצח שאורגן על ידו לא נשמעת לך כמו ניסיון לינץ'? (החקירה הזו אגב הוכחשה בתחילה ע"י שר המשטרה רוני מילוא). או אמנון דנקנר (עי' בערך בויקיפדיה) העיתונאי החילוני שכתב על המזרחיים: "הם לא אחים שלי", אולם "בשנת 1999 חל מפנה בדעותיו של דנקנר, כאשר קרא את פסק הדין המרשיע את אריה דרעי והתרשם שפסק הדין אינו נכון ואינו נותן משקל ראוי לראיות לטובת דרעי". דנקנר במקרה זה הוא הרבה יותר מאובייקטיבי, שכן בתחילה הוא נטה לצד ההפוך לגמרי (ומה דנקנר הרויח מכל זה? שכאשר הוא התייצב בשאגת אריה בני אלבז שר לו "הוא צדיק הוא מתוק"). דרעי נעלם בסופו של דבר מפני שהעריכו אותו מאד כביצועיסט, ומי שרחוק במשך שנים ממרכז העשייה נשכח מליבם של רוב הציבור, מה לעשות.
 
למעלה