יחס היהדות לבני דתות וכתות אחרות בא

amichai58

New member
יחס היהדות לבני דתות וכתות אחרות בא

שלום ברצוני לברר לגבי אלה ששמים לעצמם למטרה להילחם במסיון ובכתות, בשלל דרכים ביניהם אלימות. מחד היכן נישמור על צוויון יהודי, אם לא במדינת היהודים. מצד שני הרי כיהודים בגולה לשעבר היינו מלאי טענות לגויים על כך שהם מתנקלים לנו על רקע דתי, גזעני, ולא נותנים לנו לקיים פעילות על פי דתנו ואמונתנו. ומכאן שברור שאין אנו יכולים לעשות זאת לאחרים, ולא מהסיבה של "מה ששנוא עליך..." אז מה אומרת ההלכה היהודית לגבי מתן חופש אמונה לבני דתות אחרות בארץ ישראל ?
 
חופש האמונה בזמן הזה.......

ניתן, ואף נגזר על ישראל שלא ימרדו. אולם, המסיון והכתות שהזכרת מטרתם להעביר את בני ישראל על דתם, ובזאת מצווים אנו להלחם מלחמת חרמה. ברכה והצלחה.
 

amichai58

New member
קצת יותר פרטים ?

מה זה מגזר שלא ימרדו ? מלחמת חורמה ? - מה זה אומר: הריגה ? איומים ? מכתב נעים הליכות ?
 
עם ישראל נמצא בגלות......

גם כהיום שכביכול השלטון הוא ביד ישראל, אנו בגלות עד שיבנה בית המקדש ע"י משיח צדקנו. ולכן, קיימת עדיין השבועה שהשביע הקב"ה את עם ישראל בצאתם לגלות - שלא ימרדו באומות. וממילא, כאשר נמצא על אדמת ארץ ישראל גוי, ומבצע את פולחני דתו, אין לנו את הכוח והזכות למנוע זאת ממנו. ואולם, כאשר הוא מנסה להעביר את ילדי ישראל על דתם, מותר ואף חובה להלחם על שמירת ערכי היהדות לנו ולבנינו. ובתחבולות תעשה לך מלחמה. ברכה והצלחה.
 

amichai58

New member
ועוד פרטים בבקשה

משיח צידקנו צריך לבנות את בית המקדש ? - על סמך מה ? מהי אותה שבועה שהעשביע הקב"ה את ישראל בצאתם לגלות שלא ימרדו באומות ?
 
למעלה