יחימוביץ על לין: עוזרות הבית

ושוב: אוריאל לין - לא להאמין!!

היום הופיעה כתבה ב-YNET על העלייה בביקוש, כביכול, בעוזרות בית זרות לקראת חג הפסח. הקורא התמים אינו מעלה בנפשו מה מסתתר מאחורי הכתבה ה"תמימה" כביכול הזו. אבל מי שמצוי קצת ברזי הון-שלטון יכול לראות, איך מנסים להפשיע על דעת הקהל כדי שזו תלחץ על השלטון, כדי שזה ישנה החלטות שניתנו בשיקול דעת הגיוני אבל לא לטובת בעלי עניין, כמו אוריאל לין, למשל. להלן קישור לכתבה על עוזרות בית זרות. תשומת לבכם מופנית לתגובה מס' 8. זהו, אל תאמינו לאף מילה שאתם קוראים.
 
ראיתם את הפינה של שלי יחימוביץ?

היום בעניין עוזרות הבית הזרות ותביעתו של אוריאל לין מאולמרט לא לגרש עובדות זרות, כפי שהבאתי התייחסות ממכתב תגובה לכתבה בידיעות אחרונות לפני כמה זמן. עוזרות בית זרות
 
לדור: איפה יש הקלטה של אולפן שישי?

אולי תוכל להביא לכאן הקלטת וידיאו של התוכנית של יחימוביץ כמו שהבאת את הקלטת התוכנית הקודמת שלה? תודה.
 

דור לוי

New member
שאלה קשה - אולי מישהו יכול לעזור?

א - גם אני לא ראיתי את התוכנית ואשמח לראות את הפינה. ב. פעם היה לחברת החדשות אתר משלה. כמדומני שמו היה: http://www.israelnews2.co.il/ כרגע האתר הזה נראה לא פעיל. ניסיתי לאתר אותו דרך אתר הרשות השנייה: http://www.rashut2.org.il/broadcast_channel2.asp שימי לב שלכול החברות יש ציון אתר אינטרנט - חוץ מלחברת החדשות... ג. אמורות להיות הקלטות של תוכניות באתר MSN : http://msnvideo.msn.co.il/video/ זה כנראה רק מהיום - אני בכל מקרה לא מצאתי שם את הפינה. ד. גם אם מישהו יצליח למצוא את הקלטת הפינה, מן הסתם הקישור יישאר לזמן מוגבל ויש לעשות הכול מהר. ה. השלבים שצריך לעשות לצורך שמירת הפינה בשטח האחסון: 1. שמישהו ימצא אפשרות להקליט. 2. אותו אחד או מישהו אחר יצליח לשמור את זה כקובץ Mp3 דחוס יחסית ולא stream כלשהו. 3. אם נצליח בזה- אז צריך לפנות ולבקש אישור מבחינת האחראי על זכויות היוצרים. 4. לגבי תמליל הפינה - או שמישהו ישקיע את הזמן לתמלל או לקבל משלי יחימוביץ, ובכל מקרה צריך לקבל אישור גם לזה. הזכויות לפינה אינן שלה. 5. אם עברנו את כל השלבים בהצלחה אפשר יהיה לתאם לשים בשטח האחסון. בכל מקרה תפוז לא אוהבים הקלטות וידאו בשטחי האחסון - למעט אם יש קשר מיוחד לפורום. במקרה של ההקלטה הראשונה - קוקימן הביא את הנושא לידיעתנו, ואני הבאתי אותו לידיעתה של שלי יחימוביץ. זה תרם לעיתוי השידור של הפינה הספציפית ההיא. זה הקשר המיוחד לפורום... האם יש קשר סיבתי לשידור עכשיו למה שכתבת - קשה לאמר. לי לפחות לא ידוע על כך. הערה: בכל נושא האישורים אני אוכל לטפל - אבל למצוא את ההקלטה וטיפול בכל האספקטים הטכניים - צריך עזרה מכל מי שיכול. את רוצה לנסות לקחת את זה כפרויקט?
 
למה לא לבקש ישירות משלי?

אני לא מתמצאת בכל העניינים הטכניים, לכן התיאור של כל מה שנדרש לעשות כדי להעלות הקלטת וידיאו לפורום נראה לי מסובך. אבל במקום לחפש לשווא באיזה אתר זה אולי נמצא, אני מוכנה לשלוח מיילים ל"טלעד" (אני חושבת שהם מפיקים את "אולפן שישי") או לגופים האחרים, כדי לבקש מהם שיעלו הקלטה לאתר שלהם. מאידך, אם יש לך קשר לשלי יחימוביץ למה לא לבקש ישירות ממנה? לגבי עיתוי השידור בנושא הזה דווקא - פשוט מאוד: עיתונאים משתמשים בחומר שמגיע אליהם, ואם זה "חם" - אז מפרסמים את זה מייד. נראה לי שאל שלי הגיע מידע - אולי ממי שכתב את התגובה ההיא בכתבה ב"ידיעות אחרונות" - והיא מיהרה להשתמש בחומר כל עוד הוא רלוונטי. ככה זה עובד בעיתונים ובטלוויזיה. הייתי שמחה לשמוע גם רק הקלטת אודיו אם וידיאו מסובך מדי. שבוע טוב.
 

דור לוי

New member
א- זכויות היוצרים אינן שלה

לפי מה שאמרה לי אז, זכויות היוצרים שייכות לחברה המעסיקה אותה. בינתיים ניסיתי להתקשר לחברת החדשות - ענתה מישהי (שאני לא בטוח כמה היא מבינה) וטענה שיש הקלטות מהיום ב ynet - אני בכל אופן לא מצאתי. שכחתי לשאול האם הם אלו שמפיקים את התוכנית או שמא את צודקת ומדובר בטלעד. לגבי ארכיון היא טענה שאפשר לקבל הקלטות בתשלום - לי אין כסף לזה... מעבר לזה שלא מדובר רק על הקלטה אלא גם להציב אותה באינטרנט שזו בקשה מיוחדת...
 

דור לוי

New member
ב- לגבי יוזמות ומכתבים - אדרבא:

לגבי ההצעה שלך לשלוח מכתבים או כל יוזמה אחרת - תבורכי. אל תסמכו עלי לעשות את הדברים - אין לי כוחות, אנרגיות , זמן, כסף ומשאבים אחרים הנדרשים לצורך זה. אני מעמיד את הפורום ככלי לשרותכם - אני אעזור בקטע הטכני המוגבל של הפורום. אנשים מוזמנים לנקוט יוזמות ולקדם דברים. אני חושב שכולנו צריכים ללמוד לנקוט יוזמות וגם לנסות ללמוד איך לקדם אותן - זו מהותה של חברה אזרחית. אני באופן אישי, כמו בפוטנציה כל גולש אחר, בחרתי לקדם מספר מוגבל של דברים שנראים לי חשובים. אין זה אומר שהם הכי חשובים, אין זה אומר שאין לקדם דברים אחרים... זה רק אומר לגבי דעתי...
 

דור לוי

New member
יחימוביץ על לין: עוזרות הבית../images/Emo124.gif

יחימוביץ על לין: עוזרות הבית לא מזמן סיפרה לנו יהודית ששלי יחימוביץ הקדישה פינה נוספת לאוריאל לין - הפעם בהקשר של עוזרות הבית. בהמשך אשרשר את הודעתה לכאן. היא ביקשה שננסה להביא את ההקלטה לכאן. בעבר , אחרי ששלי יחימוביץ הקדישה את הפינה הראשונה שלה שעסקה במינויו של אוריאל לין לבית הדין לעבודה, ועקב הקשר לפורום שמתי את ההקלטה. הפעם הסתפקתי בתמליל בלבד. תודות:
לענת גלובוס דוברת חברת החדשות על האישור.
לשלי יחימוביץ על הפינה ועל העזרה בתמליל.
ליהודית111 שהביאה את הנושא לידיעתנו. ועכשיו תמליל הפינה (ההדגשות במקור) - הפינה "גילוי דעת" מתוך אולפן שישי, באדיבות חדשות ערוץ 2. פינה של שלי טקסט בלבד 17.3.05 עוזרות בית עשרות אלפי ישראלים מפונקים גילו לזוועתם שנגמרו הימים המתוקים של עובדים זרים כנועים שמקרצפים את הבית במחירי עושק, ושצריך להעסיק עוזרת בית ישראלית. ולשלם עליה ביטוח לאומי, ולשלם לה שכר נורמאלי. רק ב 30% ממשקי הבית יש עוזרת, אבל המיעוט עושה רעש גדול, וגם נולדו כמה רעיונות מגוחכים במיוחד. ח"כ אהוד רצאבי הגיש הצעת חוק, שעבודה במשק בית תוכר כעבודה מועדפת לחיילים משוחררים, ותזכה במענק של שבעת אלפים שקלים. כלומר, המדינה תשלם מענק לחייל משוחרר כדי שיעשה לח"כ רצאבי פאנלים. הוא גם מסביר, בשיא הרצינות, שבגלל גירוש העובדים הזרים, נוצר "מחסור חמור בעובדי משק בית הגורם לעליית מחירים לא מוצדקת בענף" ח"כ רצאבי, אני מתפלאה עליך. הרי שינוי היא חסידה של כוחות השוק. הנה לך השוק בפעולה: הביקוש גדל, המחירים עלו, תחרות יש. שהמדינה תתערב בכוחות השוק? השכר הממוצע לעוזרת בית הוא 1895 שקלים בחודש. 43% פחות משכר המינימום 73% פחות מהשכר הממוצע יש משהו יותר צודק מהעלאת שכר בעבודה הקשה הזאת? למה דווקא כשחוקי המשחק פועלים לטובת החוליה הכי חלשה צריך לשנות אותם? תוסיפו את מכתבו הנרגש של נשיא איגוד לשכות המסחר לשר התמ"ת. לין כותב שהוא מאוד מזדהה עם מדיניות צמצום מספרם של העובדים הזרים. אבל: "בתחום אחד ראוי לשקול את מדיניות משרדך מחדש... אי אפשר בתמורה סבירה להשיג עוזרות למשקי הבית... האפשרות לגייסן מותנית בתשלומים גבוהים מאוד". לי יש רעיון יותר טוב: למה לא להפסיק את האימונים בכמה גדודים, ולשלוח את החיילים לנקות בחרום את בתי המעמד הבינוני והגבוה? בעלת טור בישול חביבה עלי מאוד כתבה שטיגון בצל זו עבודה קשה, רצוי לטגן הרבה ולאפסן, ולחכות בשביל זה לעוזרת. אני רוצה שהעוזרת הזאת תדפוק עכשיו מחיר קטלני בשביל הבצל, בשביל לין, בשביל רצאבי, בשביל כל השנים שלקחו במקומה פיליפיניות, ובגלל שאו-טו-טו מישהו ימציא שיטה לשוב ולעשוק אותה.
 

דור לוי

New member
והפעם אגיב ראשון:

על הפינה עצמה, כרגיל מלים כדורבנות, ... שימו לב שהפעם אוריאל לין לא היחיד. חובר אליו ח"כ אהוד רצאבי משינוי. בעבר היה לנו שרשור על כך שאולי google יוכל לשרת כעמוד קלון וירטואלי באינטרנט? http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=865&msgid=47250684 טוב שידעו אנשים כאלו שדבריהם ומעשיהם במידת האפשר מתועדים. כאשר מישהו מתנהג בצורה מושחתת, צבועה או מפעיל את קשריו במובן קשר הון-שלטון, "הפנקס פתוח והיד רושמת" כל מעשה שחיתות כאן ובמקומות אחרים...
 
קצר ולעניין, אבל קצר מדי לדעתי

שמחתי לקרוא את התמליל (משום מה בטלוויזיה זה נראה ארוך יותר, אבל כבר הספקתי לשכוח מה שמעתי...
שלי ממש לא דיברה על הקשר שבין הלחצים של לין על אולמרט ובין הכתבה שהופיעה בעקבות מכתבו ב"ידיעות", שהיתה מגוחכת הרבה יותר מהצעתו של ח"כ אהוד רצאבי, ולדעתי החמיצה בכך את הפואנטה, אבל יותר טוב מכלום. גוגל עדיין לא מראה את השרשור הזה, אבל בוודאי גם זה יגיע. בברכת יישר כוח לך, דור, ולפורום!
 
למעלה