טרילוגיית חומריו האפלים כספרי פרשנות

טרילוגיית חומריו האפלים כספרי פרשנות

אם פולמן ניסה להפריך את הדת בעזרת הטרילוגיה, היה עדיף שהוא לא ישנה את הפסוקים המקוריים, כי אחרי שהוא שינה ]סוקים מהתנ"ך והשתמש בהם בספר, הם לא שווים הרבה בתור הוכחות. ניסיתי את זה על המורה שלי ליהדות, אבל אפילו היא לא התרשמה מהוכחה שלא מבוססת עלהמקור כמו שהוא. חבל שפולמן לא השתמש בפסוקים כמו שהם.
 

JustRain

New member
את מתכוון למה שאמר לורד עזריאל לליירה?

במצפן הזהוב? ובכן, בתנ"ך שלורד עזריאל הקריא הופיעו פתאום "אראלים" שהן כמובן הדמונים, נכון. אבל העניין הוא שמדובר בעולם אחר לגמרי, בו יש "אראלים". מה שפולמן ניסה להדגיש הוא דווקא הדמיון בין העולם שלנו לעולם שלהם, להראות שבכל מקום התרחש אותו הסיפור בעצם - שים לב לסיפור בראשית ג' של המולפה! - גם אם בוריאציות שונות, והוריאציה הזו קטנה כל כך לעומת העובדה שיש עולם אחר לגמרי, כך שלמעשה אפשר לומר שהתנ"ך שלהם דומה מדי לשלנו, ולא להפך. מה שפולמן ניסה להדגיש הוא שידיעת ההבדל בין הטוב והרע, ההשכלה - זה בעצם הדמון. לגבי "כי אבק אתה ואל אבק תשוב" - דפנה קירש העלתה בהרצאה שלה בעולמות משהו שנראה לי שרובנו לא היינו מודעים אליו (אני בכל אופן לא הייתי מודעת לכך) - בתרגום האנגלי של התנ"ך, במשפט הזה מופיע המילה Dust, שהיא כמובן המילה האנגלית לאבק. כלומר פולמן בעצם לא שינה את המשפט הזה. חוץ מזה, אתה משתמש במילה "הוכחה" כאילו מדובר בהוכחה מתמטית. אין 'מש"ל' בסוף הטרילוגיה. פולמן ניסה להגיד לנו משהו, לא להציג טענה לפקולטה למדעים. זה לא מתמטיקה, זה לא חד משמעי. אתה יכול לבחור אם לאמץ את הטענה שלו או לא, אין כאן נכון ולא נכון. והמורה שלך ליהדות - טוב, קשה לי להאמין שהיא תרצה להתרשם מזה. וכשמדובר במישהי שבכלל לא קראה את הטרילוגיה ולא יודעת מה הם "אראלים"... לא הייתי מצפה שתתרשם.
 
זה מסביר הרבה דברים

כנראה שכדי להבין את המשמעות צריך לקרא את הטרילוגיה ולא לצפות שאנשים שלא קראו את הטרילוגיה יבינו הכל
 

JustRain

New member
מצטערת, אבל לא הבנתי אם אתה ציני או לא

אם לא, אחלה. אם כן, אז בהחלט, צריך לקרוא ספר מסוים כדי להבינו. היגיון פשוט. (מצטערת אם לא היית ציני ונפגעת ממני. ציניות היא אחד מהדברים שלא יכולים לעבור דרך האינטרנט, אף פעם אי אפשר להיות בטוחים
)
 

zikokozi

New member
להפריך את הדת ?

יש מספיק מחקרים בנושא שמפריכים היטב את הדת... תשאל ואני אתן לך דוגמאות...
 
למעלה