חיל "המצב" - סדרת סיפורים חדשה??

Sabre Runner

New member
חיל "המצב" - סדרת סיפורים חדשה??

הנה סיפור - גברים במשימה "אמרתי לך מההתחלה. זה רעיון רע." "זה הרעיון היחידי שהם הסכימו לו." ------------ הם הגיעו לשער נעול עם מנעול מספרים דיגיטלי. גיל כרע ברך לידו והוריד את תיקו. הוא חיטט בתוך התיק והוציא מחשב נייד קטן. הוא חיבר את המחשב למנעול דרך החיבור שהיה ממוקם בנוחות בצד המנעול. "כמה זמן זה ייקח?" רן שאל בזמן שהסתכל מסביב. "זה לא צריך לקחת--" גיל התחיל ופתאום השער נפתח. הוא ניתק וקיפל במהירות את המחשב, הרים את האקדח והשניים התקדמו. ------------ "נראה שהם מתקדמים לא רע." "אמרתי לך." ------------ "אנחנו מתקרבים," אמר רן, אקדח ביד אחד וסורק תזוזה ביד השנייה. "הם ישר מתחתינו," הוא הכריז, מצביע עם קנה האקדח על המסך שהראה שני נקודות גדולות באמצע ברשת. הוא הסתכל למטה וראה דלת המובילה למפלס נמוך יותר. הוא הכניס את הסורק חזרה לתיק וכרע ליד הדלת. גיל התכונן להיכנס. רן פתח את הדלת וזרק פנימה מקל תאורה. שניהם קפצו אחריו וסרקו את החדר. "אויב!" רן צעק ודחף את חברו אל מאחורי החביות. ירייה נשמעה ורן חטף אותה בכתף. ------------ "אתה רואה! הם נפגעו. אנחנו הולכים להפסיד את זה." "אל תדאג. עוד יש לנו חייל אחד." ------------ "תתחבא! אל תבוא לקחת אותי!" רן צעק על גיל בזמן שניסה לגרור את עצמו מאחורה מחסה אחר. עוד ירייה פגעה ברגלו של רן. הוא חרק את שיניו מכאב. "תיכנעו עכשיו ולא תצטרכו לסבול!" הם שמעו קריאה בעברית עילגת מכיוון החשיכה. "לעולם לא, פלשתינים רשעים!" גיל קרא ושיחרר צרור קצר לכיוון הקול. רן כבר הספיק לגרור את עצמו מאחורי מחסה. הוא קרע חתיכה מחולצתו וכרך אותה בחוזקה סביב ירכו. הוא הוריד רימון אחד מחגורתו, משך את הנצרה וזרק אותו מעבר למחסה. גיל שיחרר עוד צרור. הפיצוץ נשמע אחרי מספר שניות אבל שום צעקות כאב . "אתה חושב שחיסלנו אותם?" גיל שאל כשהוא מתכופף ומחליף מחסנית. "משום מה, לא נראה לי," אמר רן ושלף את סורק התזוזה. "אוי לא," הוא הספיק לפלוט לפני ששני חיילי האויב צנחו מהתקרה תוך כדי ריסוס כבד של רן וגיל. ------------ "טוב, הפסדנו." "לכל הרוחות!!" ------------ האורות נדלקו. גיל זרק את אקדחו ברצפה. רן שלף את החצים הדביקים מכתפו ורגלו. הוא קרע מגופו את שריון הלחימה בלי לדאוג לנתק בעדינות את החיבורים העצביים. הוא הסתכל מעלה אל החייל הפלשתיני ועיניו ירו גצים. "תצליחו יותר טוב בפעם הבאה?" שאל אותו הפלשתיני בזמן שהסיט את רובהו והושיט לרן יד. "נקרע לכם את הצורה, רק תראו!" הוא אמר באיבה אבל תפס את ידו של הפלשתיני ועמד על רגליו. ------------ "תבחרו אזור," אמר ראש הממשלה הישראלי ביאוש. יושב הראש הפלשתיני נראה כאילו הוא נהנה מאוד מכל העניין. "אה..." הוא השמיע בזמן שאצבעו עברה על אזורים שונים במפה כמו משחק אן-דן-דינו. "ג´נין צפון," אצבעו נחתה לבסוף על ריבוע כחול אחד ששינה את צבעו לאדום. "שמישהו יזכיר לי מי הציע את הרעיון הדבילי הזה לניהול שטחי האחיזה?!" שאל ראש הממשלה את החדר מלא הנוכחים. היה רגע קל של שקט לפני שכולם ענו בקול אחד "אמריקה!"
 

Boojie

New member
פחחחחחחחח!!!

היית צריך לפרסם את זה בפרויקט "להרוג את סבתא" של אורט...
זה עונה על כמה מהדרישות שם, לא? משעשע, בהחלט משעשע. דבילי בדיוק במידה הנכונה. מזכיר כמובן את הפרק ההוא של מסע בין כוכבים (אל תצפו ממני לזכור את השם, כי אין סיכוי), עם כוכב הלכת שיש בו שני עמים שמנהלים מלחמה וירטואלית, אבל מאד מאד רלוונטי לכאן ועכשיו. מה אני אגיד לך, שעשעת אותי. במיוחד המשפט בן האלמוות "פלשתינים רשעים!", שאני ממש יכולה לדמיין לעצמי חייל צה"ל אומר אותו.
 

Sabre Runner

New member
הפרק הזה חלף לי בראש כשכתבתי.

אני מכיר אותו. מה שהשריא אותי (זה הפועל הנכון? השראה? NM) היה הסיפור האחרון על "המצב" שקראתי בפורום האגודה, פרוייקט "להרוג את סבתא" ויותר מכל הסוף של Spies Like Us כשהם משחקים Risk על טילים בליסטיים. חשבתי על להוסיף את זה לפרוייקט אבל, כמו שאמרתי קודם, אני לא חושב שאני יכול לכתוב סיפור מספיק קלישאתי בכוונה תחילה. יש לך אולי טיפים איך להפוך אותו יותר קלישאתי?
 

Boojie

New member
מה, באורט מופיעה רשימה שלמה!

אז על הקטע של "הכל מציאות מדומה" הלכת, אבל הסוף למרבה הצער מספיק משעשע כדי שזה לא יגמור להרוס את הסיפור. ניסית לקרוא לגיבורים שלך ג´ון וג´ים? או אולי לג´ון יש כוחות על שהוא לא ידע עליהם עד שהוא נקלע למצב הלחימה? אולי הלחימה שלהם בסוף מובילה לבריאת העולם כמו שאנחנו מכירים אותו (בתור מציאות מדומה)? אבל אז, כמובן, הלוחמים שלך צריכים להיות אחד אדם ואחת חווה. הממממ... אז אולי לגיבור הראשי שלך יתברר ברגע האחרון שהוא בעצם בנם האובד של יצחק רבין ושל סוהא ערפאת, וככזה יש לו כוחות קסם, שהוא מעולם לא ידע עליהם, לעשות שלום במזרח התיכון? ואתה תמיד, כמובן, יכול לנסות את הפתרון שהופיע בפורום של האגודה, שמשלב כמה גורמים ביחד. בחיי, מעולם לא חשבתי, כשהצעתי לתפוז לפתוח את הפורום הזה, שאני אמצא את עצמי מייעצת לאנשים איך לכתוב סיפורים יותר גרועים... אויה.
 

Boojie

New member
ולמי שרוצה עצות איך לכתוב סיפור

קלישאתי עד מוות, הנה הפתיל בנושא שהופיע בפורום אורט.
 

Sabre Runner

New member
הקטע הוא שאם אני אוסיף את כל הדברים

האלה אז זה ממש יסיט את הסיפור. אני רציתי להוסיף שם אלמנטים שיגרמו לאנשים לגחך ולחשוב "איזה מטומטמים..." כמו במיסטר בין או דברים כאלה. אני לא רואה איך אני יכול להשתמש ביותר מקלישאה או שתיים בבת-אחת אבל להוסיף דברים מטומטמים שסתם גורעים מהסיפור ויגרמו לאנשים לחשוב "מי זה האידיוט שכתב את הזבל הזה?" זה גם קשה אבל יותר אפשרי.
 
למעלה