חושב לחזור

בכלל לא נכון וממש לא יפה לדבר כך. אבקש שלא תתבטא בבוטות כזו. אינני חלש, הרוחניות שבי מאד חזקה ולכן הרגשתי בזמן האחרון שמיסוד רוחני דתי יעזור לבטא ולחזק אותה. בינתיים הדת גורמת לי הנאה ואני מרגיש יותר יציב בביטוי הרוחני והמוסרי וזה משמח אותי. אני מרגיש שהדת מתאימה לי עכשיו כי הרוחניות שבי מאד התעצמה לטובה, אם בעתיד ארגיש שדרך הדת לא מתאימה לי תמיד אוכל להחליט לעזוב. אני רפורמי ולא קיצוני, דווקא מפני שאני חושב שמטרת הדת להפוך אנשים לרוחניים ומוסריים יותר ושחרדים מונעים מעצמם דרכים רוחניות חשובות כמו לצייר ולפסל ולשמוע נשים שרות. אני משתמש בדת בחכמה ובזהירות, שומר על עיקר אמנותי ככתיבה, מצייר מופשט, מקשיב לשירת נשים ופוסח לפעמים על קטעים בוטים בספרים ובסרטים פשוט כי פחות נעים לי לצרוך אותם וגם זה מטהר את הנפש רוחנית. אני גם מרגיש שיש בי מין הרמוניה חשובה ויפה שמחוברת להרמוניה של העולם. לידיעתך, חיי טובים מאד.
 
נערך לאחרונה ב:
אני חושב שהבנתי מה גורם לסבל בעולם. טיפשות מביאה לחומרנות, וחומרנות מביאה לתוקפנות. רוב האנשים טובים אבל חומרניים וטיפשים, ולכן הם נוהגים בתוקפנות. למשל כשהכרתי את אהבת חיי כאשת מקצוע ולא אהבה אותי בחזרה, הציק לי פסיכולוג גאון בגלל חומרנותו כי לא רצה שאוהב אותה, והזיק לי קשה. ניסיתי לדבר עם אנשים בדרכים אחרות חכמות ויפות יותר, והגיבו לזה בדרך לא הולמת, התרחקו ממני ותקפו אותי. אני שמח שאני מנסה בעזרת הדת להיות יותר רוחני, כדי לשפר את העולם. אני אמן והייחוד שלי תמיד יישמר בי ולא אוותר עליו למען החברה.
 
אלה האמונות שיצרתי לעצמי, אף שאינני בטוח בהן עדיין: אלוהים הוא הרוח שיצרה מתוכה את החומר, היא קשורה לחשמל, לאור ולאש והיא גם המצפון שמקשר בין כל המודעויות. המשיח אולי יבוא באחרית הימים, אבל בתחיית המתים אני לא כל כך מאמין אם כי מודעות היא דבר מאד חזק וייתכן שהנשמות נשארות איפשהו. אני פחות מאמין בניסים, אני מניח שאלה היו תופעות טבע אבל ייתכן שאז היהודים הצליחו להפעיל כוח מוחי חשמלי עצום ומשותף שהשפיע על הטבע. קיום מצוות מזכך רוחנית ומחבר לנשמה, ולכן הוא יוצר כוח מוחי חזק יותר.
 

SupermanZW

Well-known member
אלה האמונות שיצרתי לעצמי, אף שאינני בטוח בהן עדיין: אלוהים הוא הרוח שיצרה מתוכה את החומר, היא קשורה לחשמל, לאור ולאש והיא גם המצפון שמקשר בין כל המודעויות. המשיח אולי יבוא באחרית הימים, אבל בתחיית המתים אני לא כל כך מאמין אם כי מודעות היא דבר מאד חזק וייתכן שהנשמות נשארות איפשהו. אני פחות מאמין בניסים, אני מניח שאלה היו תופעות טבע אבל ייתכן שאז היהודים הצליחו להפעיל כוח מוחי חשמלי עצום ומשותף שהשפיע על הטבע. קיום מצוות מזכך רוחנית ומחבר לנשמה, ולכן הוא יוצר כוח מוחי חזק יותר.
לעולם לא תהיה בטוח, אמונה אפשרית רק בדבר שלא יודעים.
 
זו אמירה לא הגיונית, כי אם יודעים דבר אז ברור שגם מוכרחים להאמין בו. אמונה היא חשיבה שלא מבוססת על בדיקה ועל ניסיון להוכיח ולדעת, ולא זקוקה להם. יש הבדל בין "בטוח" ו"יודע". ידיעה היא הכי חזקה. האמונות הדתיות שלי יחסית חלשות, כי אני אדם רציונלי ורגיל לחשיבה מדעית. יחד עם זה, יש לי גם נטייה קלה למטפיזיקה ולהבנה פילוסופית אמנותית של העולם. רעיונות כמו משיח, תחיית המתים ונסים אני משאיר קצת לבדיחות הדעת, שאולי יש בה מן האמת.
 

SupermanZW

Well-known member
זו אמירה לא הגיונית, כי אם יודעים דבר אז ברור שגם מוכרחים להאמין בו. אמונה היא חשיבה שלא מבוססת על בדיקה ועל ניסיון להוכיח ולדעת, ולא זקוקה להם. יש הבדל בין "בטוח" ו"יודע". ידיעה היא הכי חזקה. האמונות הדתיות שלי יחסית חלשות, כי אני אדם רציונלי ורגיל לחשיבה מדעית. יחד עם זה, יש לי גם נטייה קלה למטפיזיקה ולהבנה פילוסופית אמנותית של העולם. רעיונות כמו משיח, תחיית המתים ונסים אני משאיר קצת לבדיחות הדעת, שאולי יש בה מן האמת.
לא, כי אם יודעים אז בטוחים בדבר ויכולים להוכיחו, לכן כשיודעים אין צורך להאמין כי ידיעה חזקה מאמונה. מאמינים רק במה שלא יודעים ולא יכולים להוכיח. ידיעה דורשת הוכחות, אמונה לא דורשת הוכחות.
 
לא. אמונה זה לא שלא יכולים להוכיח, אלא שלא מוצאים צורך להוכיח. אם יודעים, ברור שגם מאמינים אבל אז מעבר לאמונה יש גם הידיעה. כשמאמינים, חושבים שהדבר אמת מבלי לנסות להוכיח אותו או מוכנים שלא לנסות להוכיח ובכל זאת לחשוב שהוא אמת. כשיודעים, יכולים להוכיח אבל לא תמיד מנסים להוכיח.
 

SupermanZW

Well-known member
לא. אמונה זה לא שלא יכולים להוכיח, אלא שלא מוצאים צורך להוכיח. אם יודעים, ברור שגם מאמינים אבל אז מעבר לאמונה יש גם הידיעה. כשמאמינים, חושבים שהדבר אמת מבלי לנסות להוכיח אותו או מוכנים שלא לנסות להוכיח ובכל זאת לחשוב שהוא אמת. כשיודעים, יכולים להוכיח אבל לא תמיד מנסים להוכיח.
מה שניתן להוכיח הופך לידיעה ואז כבר אין עניין באמונה.
 
מה שניתן להוכיח הופך לידיעה ואז כבר אין עניין באמונה.
גם אם אין עניין באמונה, האמונה קיימת כי ברגע שיודעים משהו נאלצים מתוך זה גם להאמין בו. ידיעה היא שלב מתקדם יותר מאמונה, לא יכולה להיות ידיעה שאין בה גם אמונה. אמונה פירושה שלא צריך להוכיח. אם יודעים, הדבר כבר מוכח אז לא צריך הוכחה נוספת. לכן כשיודעים, גם מאמינים.
 

SupermanZW

Well-known member
גם אם אין עניין באמונה, האמונה קיימת כי ברגע שיודעים משהו נאלצים מתוך זה גם להאמין בו. ידיעה היא שלב מתקדם יותר מאמונה, לא יכולה להיות ידיעה שאין בה גם אמונה. אמונה פירושה שלא צריך להוכיח. אם יודעים, הדבר כבר מוכח אז לא צריך הוכחה נוספת. לכן כשיודעים, גם מאמינים.
הידיעה אינה נחשבת לאמונה, משמעות האמונה היא שאין באותו שלב ידיעה, לכן אינני מקבל את טענתך שכשיודעים נאלצים להאמין, כי כשיודעים שלב האמונה כבר חלף מכיוון שיש ודאות. כשיודעים לא מאמינים וכשמאמינים לא יודעים.
 
מאוד כיף להיות דתי. זה נותן הרגשה טובה של זיכוך, טוהר ורוחניות. אתה מרגיש שיש טקס קבוע של מצוות ששומר ומגן עליך ושיש מישהו שמקשיב לך ומבין אותך. ביהדות יש גם חוכמה של הרגעת האדם והבאתו למנוחה ולשלמות. ספרות אמנות יותר מופשטת מציור ולכן היא מועדפת. אין איסור לצייר מופשט, נאמר לא לצייר דמויות מהעולם. השאיפה היא למופשט ובציור יותר חשובים הכלים האמנותיים מאשר הדמויות. שמירת שבת מטהרת את הנפש, ואני מנצל אותה לקריאה בספרים. התורה ספר נהדר שנותן לי המון השראה לשירים ולציור, היא מכילה את כל האפשרויות האנושיות ואולי גם את כל האפשרויות המדעיות כי המודעות קולטת את הטבע ולכן המצבים האנושיים מקבילים למצבי הטבע. אני מאמין חלקית שאלוהים הוא הרוח שיצרה מתוכה את החומר, הוא קשור לחשמל, לאור ולאש והוא המצפון שמקשר בין המודעויות.
 

SupermanZW

Well-known member
מאוד כיף להיות דתי. זה נותן הרגשה טובה של זיכוך, טוהר ורוחניות. אתה מרגיש שיש טקס קבוע של מצוות ששומר ומגן עליך ושיש מישהו שמקשיב לך ומבין אותך. ביהדות יש גם חוכמה של הרגעת האדם והבאתו למנוחה ולשלמות. ספרות אמנות יותר מופשטת מציור ולכן היא מועדפת. אין איסור לצייר מופשט, נאמר לא לצייר דמויות מהעולם. השאיפה היא למופשט ובציור יותר חשובים הכלים האמנותיים מאשר הדמויות. שמירת שבת מטהרת את הנפש, ואני מנצל אותה לקריאה בספרים. התורה ספר נהדר שנותן לי המון השראה לשירים ולציור, היא מכילה את כל האפשרויות האנושיות ואולי גם את כל האפשרויות המדעיות כי המודעות קולטת את הטבע ולכן המצבים האנושיים מקבילים למצבי הטבע. אני מאמין חלקית שאלוהים הוא הרוח שיצרה מתוכה את החומר, הוא קשור לחשמל, לאור ולאש והוא המצפון שמקשר בין המודעויות.
ידיעה חזקה מאמונה וחוסר נכונותך להוכיח מעידה למעשה על אי יכולתך להוכיח. ללא שאיפה לידע לא ניתן להשיג ידע וידע אינו נובע מאמונה.
 
ודאי שאפשר להשיג ידע בלי לשאוף לידע, למשל ע"י ראייה. נכון שלא מספיקה אמונה כדי לדעת, אבל העובדה שאני לא מנסה להוכיח יכולה לבוא לא רק כי אני לא יכול להוכיח, אלא גם פשוט כי אני לא צריך להוכיח, למשל - כי אני יודע!
 

SupermanZW

Well-known member
ודאי שאפשר להשיג ידע בלי לשאוף לידע, למשל ע"י ראייה. נכון שלא מספיקה אמונה כדי לדעת, אבל העובדה שאני לא מנסה להוכיח יכולה לבוא לא רק כי אני לא יכול להוכיח, אלא גם פשוט כי אני לא צריך להוכיח, למשל - כי אני יודע!
אתה מתבלבל בין ידע לזכרון. ראיה אינה ידע, מניתוחה ניתן להשיג ידע, אך אין זה מתחייב.
 
אולי כשאומרים שתעשה שיקול דעת למה להאמין ואני לא יכול לענות עובדתית על השאלה, זה יכול לבוא במקום לענות על השאלה. מצד אחד, השומע ודאי ירצה תשובה מלאה יותר כדי לדעת. מצד שני, אפשר גם להאמין לאמת ואם אומרים דבר בכל מקרה יבחר האם להאמין. להאמין זה לחשוב שמשהו נכון בלי צורך להוכיח. לדעת פירושו שיש לך אמת. אמת יכולה להיות גם סובייקטיבית, לעומת עובדה שהיא רק אובייקטיבית.
 
אתה מתבלבל. זיכרון הוא המשכיות של ידע לאורך זמן. ידע הוא מצב שיש לך אמת כלשהי. כשרואים דבר, יודעים שהוא אמת כי הראייה מוכיחה לנו את זה. כשיודעים, לא צריך עוד הוכחה כי הידיעה כבר הוכיחה לנו. צורך אינו כורח שקשור לכפייה ולכוח. צורך הוא מושג מתמטי פשוט שפירושו: אי אפשר להגיע ל -Y בלי X, בשביל Y צריך X.
 
נערך לאחרונה ב:

SupermanZW

Well-known member
אתה מתבלבל. זיכרון הוא המשכיות של ידע לאורך זמן. ידע הוא מצב שיש לך אמת כלשהי. כשרואים דבר, יודעים שהוא אמת כי הראייה מוכיחה לנו את זה. כשיודעים, לא צריך עוד הוכחה כי הידיעה כבר הוכיחה לנו. צורך אינו כורח שקשור לכפייה ולכוח. צורך הוא מושג מתמטי פשוט שפירושו: אי אפשר להגיע ל -Y בלי X, בשביל Y צריך X.
הוכחה מובילה לידיעה, לא להיפך.
 
נכון אבל כשיש ידיעה יש הוכחה, וכשיש הוכחה לא צריך הוכחה נוספת. כשאין צורך בהוכחה, פירושו שמאמינים.
 
למעלה