חכם בלילה
רוצה לחזור? מהיכן ולאן?
איך תדע להיכן לשוב, מבלי לדעת לקרוא את המפה, ומבלי לקחת בחשבון את השלכות מעשיך?
בימינו, העולם השתגע עקב נגיף שזמן הדגירה שלו כשבועיים, עד שמתחילים להופיע סממני המחלה. אז איך לעזזאל הינך מכניס את עצמך למיטה חולה, שאת השלכות מעשיך תקבל רק בעוד כמה עשורים?
כולנו גדלנו על המשל של אמנון יצחק במפגש בגהינום באמצע ההפסקה, טרם היכנס ראשם לתוך הח'רה. אם יעלה על הדעת שאי מי יצליח לפתותך לבחור בגהינום, בגלל שלעת עתה הינם נהינים? אז מעניין איזה טריפ לקחת על כי בחרת בגהיני-גהינום?
שירת נשים מפריעה לך?
לו רק תחזור בתשוקה, ושירת הנשים תהיה הקטנה שבדאגותיך.
"זְכֹר֙ יְמ֣וֹת עוֹלָ֔ם בִּ֖ינוּ שְׁנ֣וֹת דּוֹר־וָד֑וֹר שְׁאַ֤ל אָבִ֙יךָ֙ וְיַגֵּ֔דְךָ זְקֵנֶ֖יךָ וְיֹ֥אמְרוּ לָֽךְ׃"
אין לי מושג מהו גילך, ואין זה מענייני. אך שאל נא את הבוגרים והזקנים, האם נהייתה כזו שערוריה בקרב הארץ של מעשה בהמה? יעיד על כך הרב שך, על אותם בועלי שפנים ואוכלי נידות שממזרח שמש ועד מבואו, מהשומר הזקן ועד השומר הצעיר אשר אחר הריחיים, מהצפונפונים ועד לאנשי הבהמה כמו אורי זוהר מהמציצים, שכולם כולל כולם היו רודפי שמלות. וכל סקרנותם הייתה מסתכמת בהצצה לשירותי הבננות. אז במה חטאנו שזכינו לחסימת עורקים ראשיים כל שני וחמישי מצד בועלי זרגים?
איך אפשר להתעלם מזעקת הרב עוזי משולם כלפי היודונאצים שחטפו עוללים מזרועות אימותם, וַיִּתְּנ֤וּ הַיֶּ֙לֶד֙ בַּזּוֹנָ֔ה וְהַיַּלְדָּ֛ה מָכְר֥וּ בַיַּ֖יִן וַיִּשְׁתּֽוּ׃ ואעפ"כ אין נודד כנף ופוצה פה ומצפצף על אותם מסיונרים המזנבים במחנה החל משנות החמישים, ומפתים בחלקת לשון את צעירי הצאן להיכנס לעולם הישיבות שפרחו כפטריות אחר הגשם.
בזמן שכל בני גילו רדפו שמלות, הילד המסכן נכנס למערכת המסרסת אותו לחלוטין מבנות המין היפה. אך בהגיע הילד לבגרות עם הגיעו לגיל המצוות, עת הגיח לעולם יצר הטוב הלוא הוא יצר המין, אז דיי בבחור אחד מיתוך 200 בחורים שלא יעמוד בפיתויי, שיתחיל להתנסות במדידת חום לבני גילו. שהלוא צריכים שניים למנגו. ועד שהלה ייתפש, השד יודע כמה חום הוא הספיק למדוד. ויש לקחת בחשבון. אילו אותו נאלח היה נשאר בסביבתו הטבעית, או אז הוא היה רודף שמלות ככל בני גילו.
נו, סוף סוף אותו נאלח נתפש על חם, והועף ביעף מהישיבה שנותרה חיצונית בקדשה וטהרה. אבל לאן לעזאזל שילחו את אותו צעיר המשתלח באשמיו? מסתמא הוא ינודה מביתו ומסביבתו. וההכרח לא יגונה שחלקם ימצא איזו זולה להתגורר בה, ויתדרדרו לסמים. ויתרם, יצנחו לארץ שנער לת"א רבתי, מקום שכל נפלטי הישיבות נקבצו שם, ויכנסו לבי"ס חולני. אך מה לילוד אישה רודף זרגים, בין אוכלי הנידות ובועלי השפנים רודפי השמלות? כך שההכרח לא יגונה שאותו נאלח יתאמן במדידת חום לבני גילו. שהלוא, צריך שניים למנגו. ומיתוך שרצה הקב"ה לזכות את ישראל במצעדי גאווה. לפיכך הרבה להם ישיבות. ודיי שכל ישיבה תתרום לעולם החולני אוכלי הנידות ובועלי השפנים רודפי השמלות שני בחורים, עד שכעבור כמה עשורים נזכה לחסימת כבישים מטעם אוכלי הזרגים.
"מנין שלא היתה אומה באומות שהתעיבו מעשיהם יותר מן המצריים? תלמוד לומר... מנין לדור אחרון שהתעיבו מעשיהם יותר מכולם? תלמוד לומר... ומנין למקום שישבו בו ישראל שהתעיבו מעשיהם יותר מכולם? תלמוד לומר... ומנין שישיבתם של ישראל גרמה להם לכל המעשים הללו? תלמוד לומר "אשר ישבתם בה לא תעשו".
ומנין שלא היתה אומה באומות שהתעיבו מעשיהם יותר מן הכנענים? תלמוד לומר... ומנין לדור אחרון שהתעיבו מעשיהם יותר מכולם? תלמוד לומר... ומנין למקום שבאו בו ישראל וכבשו שהתעיבו מעשיהם יותר מכולם? תלמוד לומר... ומנין שביאתם של ישראל גרמה להם לכל המעשים הללו? תלמוד לומר "אשר אני מביא אתכם שמה לא תעשו".
מטיבם של הקרובים, הנך יכול לעמוד על טיבם של הרחוקים.
אמת ויציב שהחינוך החרדי הינו לכאורה מושלם לצופה מהצד, לעומת החינוך החולני. וזה רק אם כבודו מוכן להמר על יוצאי חלציו. ועדיף שתשאל על ההשלכות של פליטי הישיבות השבאבניקים, הממררים את חיי הוריהם החרדים. וכמעט שאין בית אשר אין שם מת. אך לבני בעלי התשוקה שהינם סוג ז' היותר גרועים מהערבים בעיני החרדים, להללו לא תהייה הפריוולגיה לכבס את הכביסה המלוכלכת בבית. ואותם יתלו כמו המן בכיכר המרכזית. ומה לך ולצרה הצרורה הלזו?
אילו הייתה כת שחניכיה נתפתו כמו אחוזי אמוק בדרום ת"א, ואפילו פקודת ההרג לא הצליחה להועיל עבור העם החרמן. האם היית שולח את בניך להתחנך בכת שכזו אם ראש הכת הוא משה בכבודו ובעצמו? הלוא זוהי תוצאות חינוכו של משה כעבור 40 שנה. שהמירו את אלהיהם לא בעגל מזהב. אלא בצואת הפעור! בזכות בנוות מואב ומדיין.
תכליס
חז"ל מודים הם, שישראל הם הללו שזכו לקלקל את עמי מצרים וכנען. ואם כבודו עדיין חושק לחזור בתשוקה ללא ידיעת התנ"ך, אז כנראה מצא מין את מינו.