חדש בקטע של משחקי תפקידים

אליהו991

New member
חדש בקטע של משחקי תפקידים

הי
אני אופיר בן 23 עם כשרון משחק (דרמה) טוב ודמיון פורה רוצה להיכנס לעניין של משחקי תפקידים.
נראה לי סבבה להתחיל במבוכים ודרקונים, אבל איך אני מתחיל? איפה אני קורא את החוקים? מה אני צריך לקנות? באילו חומרים פיזיים משתמשים? יש לוח? איך מכינים? כמה שחקנים מינימום משחקים? יכול להיות שחקן אחד שהוא גם מנחה וגם דמות?
בתודה רבה!! :)
אופיר
 

DDN

New member
ברוך הבא

לרוב אין קשר כין כשרון משחק ודרמה למשחקי תפקידים
דמיון פורה - זו דרישה מבורכת בתחום!

הדרך הכי טובה להתחיל לדעתי היא למצוא קבוצה שמשחקת באזורך או באזור שנוח לך להגיע אליו וללמוד מהם.
באין קבוצה. ..

אני לא יודע כרגע בדיוק מה הולך מבחינת מו"ד (מבוכים ודרקונים) בארץ, כמה המהדורה הרביעית פופולארית, אני יכול רק להמליץ מעצמי.

ישנה שיטה שנקראת Pathfinder - בשיטה הזו, החבר'ה שעבדו על המהדורה ה3 של מו"ד ופחות אהבו את מה שעשו עם המהדורה הרביעית, לקחו את המהדורה ה3 וה3.5 של מו"ד וערכו אותה, אנשים קראו לזה בחיבה מו"ד 3.75 - היא משמרת את העיקרון של המהדורה ה3/3.5 שהייתה פופולארית בעיני אנשים.
היתרון הגדול של Pathfinder היא שרובה קיים בחינם בצורה חוקית ברשת
http://www.d20pfsrd.com/
שם יש לך את החוקים לבניית דמויות, הסברים וכו'.

בהנחה והאתר מספק אותך, כל מה שאתה צריך לקנות זה קוביות.
במידה והאתר אינו מספק אותך, יש לך צורך בספר החוקים הראשי הכללי של השיטה Pathfinder core rulebook

במשחק עצמו, לרוב אין לוח. כל משחק יכול להתרחש באזור שונה, חלקם בעיר, חלקם מתחת למים, חלקם בשדות. אין לך לוח שיכול להחיל כל זה. ישנם עזרים טקטיים שאפשר להשתמש אבל זה ממש לא הכרחי.

שחקנים מינימום? בתכלס, אפשר לשחק גם בשני שחקנים, כשאחד מהם מנחה את המשחק, אבל לדעתי הכיף הגדול יותר הוא בקבוצה של 3-5 שחקנים + מנחה.

המנחה יכול להיות דמות, לדמות הזו קוראים "דמות בלי שחקן". המנחה, צריך להיות אובייקטיבי ולא משוחד כלפי דמויות השחקן, אז הדמות בגילומו היא אביזר לעלילה ולא דמות "שהוא משחק", הוא אמנם משחק אותה, ומפעיל אותה, אבל הוא לא שחקן במשחק הזה, והדמות הזו, למרות שיכולה בעולם המשחק להתחרות בדמויות השחקן, המנחה לעולם אינו מתחרה בדמויות השחקן או משחק נגדן.
 

BluePrint

New member
תתחדש.

מתקבל הרושם שאתה חושב על עצמך כשחקן המחפש דרך נוספת להביע את עצמו, אז דבר ראשון אצטרף להמלצה על חיפוש קבוצה שתסכים לצרף אותך להתנסות או צפייה לצורך הכרות. ותמיד אפשר למצוא ברשת הקלטות של קבוצות משחקות בשיטות שונות, גם בעברית (לפני מספר תכניות של 'על כתפי גמדים', ואחת ההקלטות הראשונות של 'מבוכים ודרקונים ומה שבאמצע').

דבר שני, אמליץ נגד חיפוש חוקים.
אם תחפש, אפילו כאן בפורום, ”מה זה משחק תפקידים” או ”הסבר על משחק תפקידים”, תגלה בכל ההסברים והתיאורים הטובים (אלו שתומכים בדעתי) שחוקים זה משהו שמאפיין משחק תפקידים ולא מגדיר אותו. שחוקים זו תוצאה של המבנה החברתי של משחק בקבוצה, אבל לא תוצאה מתבקשת.
עם כל הכבוד ל-PathFinder שאני שומע עליה רק דברים טובים, אתר ה-srd מכיל רק חוקים, לא משחק תפקידים.
במקום, אמליץ לך לטייל במנהרת הזמן ולקרוא "כיצד לשחק במשחק מבוכים ודרקונים", בחוברת לשחקן המתחיל מ-1988 (דף 4), שלדעתי מציגה נהדר את הרעיון של משחק תפקידים ומקומם של החוקים במהלך המשחק.

רק לאחר שהבנת איך אנשים אחרים משחקים ומה אתה רוצה לעשות, אז מגיע הזמן למצוא חוקים לשחק לפיהם, אם החלטת שחוקים נחוצים לך בכלל (יש גישה למשחק תפקידים הנקראת 'חופשיטה', בה החוק היחידי הוא ההסכמה הקבוצתית על מה אפשרי ומה לא).
המלצה נוספת: מצא קודם אווירה לשחק בה, והחוקים בטח יגיעו יחד.
חוקי PathFinder, לדוגמא, שקישור אליהם כבר קיבלת, מיועדים למשחק "פנטזיה קלאסית" (אווירת ימי הביניים. אם ימי הביניים היו שוויוניים יותר מהחברה המודרנית, ועשירים בקסם).
אם תרצה לשחק באווירה של עתיד טכנולוגי עויין, יש חוקים למשחק באווירת "סייברפאנק".
יש חוקים גם למשחק באווירת המערב הפרוע, באווירת גיבורי על, באווירת חורבן גרעיני של כדור הארץ מנקודת המבט של שנות השבעים... ואם אין חוקים לאווירה המסוימת שאתה רוצה, יש חוקים שניתן להלביש עליהם כל אווירה.
אם תחפש ברשת שם של ספר\סרט\סדרה יחד עם ראשי התיבות RPG, אני מבטיח שב-99.9% מהמקרים תמצא חוקים לשחק לפיהם את רעיון הסיפור המופיע בהם: Star Wars, Wheel of Time, Supernatural...
וכמובן, אם תכתוב בפורום מה אתה רוצה לשחק, יהיה מישהו שידע לאן להפנות אותך או את מילות המפתח להזין למנוע חיפוש.
 
למעלה