חג שמח,,,שאלה ברשותכם,,,

ינוקא1

New member
שאלה לא קלה

גם אחרי השבתאים שהיו פסולים הלכו חכמי ישראל רבים. ומנגד גם מקובלים שהיום ידועים כאמיתיים היו בחייהם שנויים במחלוקת - כמו הבעל שם טוב , הרמח"ל , הרב אבועלפיא ועוד. באופן כללי הדבר הפשוט ביותר הוא שמירת מצוות - כל המקובלים הזהירו על זה והיו רבנים בעצמם. לכן אם מישהו טוען ש"קבלה זה לא דת" - או שהוא לא יודע מה שהוא אומר , או שהוא משקר. בשני המקרים לא כדאי ללמוד ממנו. דבר שני - אם מישהו מלמד אר"י , לא יתכן שהוא יגיד שסותרים את האר"י בפירוש ויטען שהכל "רוחני" . אם זה מקום אחד או שניים זה בסדר. אבל כאשר זה כבר ברור שזה תופעה , זה צריך להדליק נורה אדומה. הדבר האחרון זה "חיבור אישי" - כמובן שחוץ מהכל , לכל אדם יש חוש לדעת מה אמת ומה לא. אומנם שאצל רובינו החוש הזה קצת התקלקל , למרות זאת אם מקשיבים לו הוא אומר אמת.
 

ms2303

New member
10 טיפים לבני

הי בני אולי המאמר שכתבתי יעזור לך: 10 טיפים לבחירת מורה רוחני אם שאלת את עצמך פעם "מה הטעם בחיי?" והתחלת לחפש מקום ללמוד בו או מורה רוחני שינחה אותך בדרכך הרוחנית, ודאי נתקלת בשיטות מגוונות ובמדריכים רבים והתקשית לבחור בדרך הנכונה לך. למה? מארק טווין טען ש"שום דבר ששווה ללמוד – אי אפשר ללמד". מטרתו של מאמר זה לסייע במציאת מורה רוחני ולציין מספר תנאים לבדיקה. ראוי להדגיש שאין המדובר בבחירת מיסטיקן העוסק בריפוי/ייעוץ/סגולות/קמעות וכדומה. ובכן, כיצד אוכל למצוא לעצמי את המדריך הנכון אל העולם הרוחני ? 1. עבודה או הארה? מורה רוחני לא נולד רוחני, הוא עבד קשה בעבודה פנימית מורכבת יחד עם מורו. לכן כדאי לך לבדוק מיהו מורו של מורו. סביר להניח שאדם הטוען ל"התגלות" כלשהי או אירוע חולף אחר ש"העניק" לו את הארותיו, ולא לימוד ממושך – יתקשה ללמד אותך. אין כוונתי שהוא שקרן ח"ו אלא לפי הגיון פשוט -אם הוא "הואר" ולא למד, כיצד יוכל ללמד אותך לעשות את הדרך שהוא לא עבר בה? 2. יחסו לקודמיו בהמשך לסעיף הקודם, כדאי לבדוק מהו יחסו לאלה שקדמו לו ולכתביהם. כל המורים הרוחניים האמיתיים מאז ומעולם למדו ועסקו בכתבי קודמיהם בצורה עקבית ושיטתית. אדם המלמד לפי שיטה מסוימת שאינה מופיעה במקורות,ממציא חיבורים מלאכותיים וכו, כנראה שינה את מורשת אבותיו. זן לא יכול פתאום להיות לא קשור לבודהיזם וקבלה לא יכולה להיות פתאום מנותקת מהיהדות מורה אמיתי יטען תמיד כי הוא אינו מוסיף ולו מילה אחת על קודמיו ויכוון אותך אל כתביהם. "אמנם כן, לא הוספתי על רבותי ולא באתי בחדשות...שכל דברי כבר רשום וכתוב בשמונה שערים, ובעץ החיים, ומבוא שערים מהאר"י ז"ל. ולא הוספתי עליהם אף מלה אחת" (הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות. אות ה`. הרב יהודה אשלג, בעל הסולם). 3. כסף כל אנשי הרוח כולם, לאורך כל ההיסטוריה לימדו את תלמידיהם שלא על מנת לקבל שכר. הסכומים היחידים, ששולמו על-ידי התלמידים היו על הוצאות מקום הלימוד או תשלום שיועד להפצת החכמה ולא לשיפור חייו של המקובל. סכום מופרז עבור הלימוד, מעיד בדרך כלל על התמסחרות ואיבוד האותנטיות. 4. כבוד ושליטה מורה רוחני לא צריך ולא רוצה שיכבדו אותו, או קבוצת תלמידים עליה יוכל לשלוט. להיפך, הוא בורח מגינונים חיצוניים ומנסה להראות כמו כולם. עיסוקו בפנימיות נשמתו עוזר לו לקלף את השכבות החיצוניות העוטפות לרוב את כולנו. 5. מרחיק או מקרב ? מורה אמיתי רוצה לעזור לך להתחבר עם הכוח העליון ולא איתו. נקודת הייחוס הרוחנית שלך חייבת להיות לכוח העליון. זאת על אף שכל אדם, ירצה באופן טבעי להתקרב אל רבו, מכיוון שהוא מסמל בעבורו משהו עליון. לכן, אם תגלה שהרב שלך מתנהג אליך דווקא בהפכיות, מרחיק אותך ממנו, "בועט בך" ומקשה עליך – זה הסימן האמיתי לכך שהוא עסוק בלקדם אותך למצב רוחני מתקדם יותר ולא עסוק בעצמו. "החלום מתחיל עם מורה שמאמין בך, שסוחב ודוחף ומוביל אותך לרמה הבאה. לפעמים הוא דוקר אותך קלות עם מקל חדה שנקראת 'אמת'." (דן ראת'ר) 6. כריזמה? מנהיגות? מנהיגותו של מורה רוחני אינה מתאפיינת בהכרח ביכולת הרצאה מרתקת, ביכולות אנליטיות מרשימות או במראה כובש ולבב. מורה רוחני אמיתי הוא זה שישקיע את כל כוחותיו ומרצו בהפיכת תלמידיו לגדולים לא פחות ממנו. בכך מתבטאת מנהיגותו. 7. הכרת הרע ודוגמא אישית "הצדיק האמיתי, דעתו שפלה עליו לאין שיעור, מפני שהוא מכיר את גודל הכיעור של הרע המובלע בו ומכל מקום אינו מראה את שפלותו בגלוי". (אורות הקודש ג`. הראי"ה קוק) מי שמתיימר ללמד אותך איך לתקן את פנימיותך, ראוי שיקדים תיקון פנימיותו. על זה אמר הרב חיים ויטאל שיותר קל ללמוד (וללמד) את כל הגמרא בעל פה מאשר לתקן מידה אחת בנפש האדם. 8. הכוונה אישית המורה שלך לא יכול לעזוב אותך לבד, לדבר אליך דרך אלפי מסכים ולהיות מורם מעם. גם אם יש לו מליון תלמידים - אתה מעניין אותו יותר מהמליון הבא. מורה רוחני אמיתי הוא נגיש, מקשיב, מכוון אותך אישית כשאתה זקוק לזה, אפילו במילה. רבי נחמן כותב כך: "והצדיק האמת אינו נקרא בשם צדיק כי אם כשיש לו זה הכח שיוכל להחיות ולהרים את אלו שנפלו מאוד מאוד, לחזקם ולאמצם, לעוררם ולהקיצם ולגלות להם כי עדיין השם אתם ועמם ואצלם וקרוב להם, כי מלוא כל הארץ כבודו, וכן להיפך צריך הצדיק להראות לאלו שהם במדרגה גדולה, שעדיין אינם יודעים כלל בידיעתו יתברך. (תורה סח')." 9. צניעות, יושר ודרך ארץ זוג לפני נישואין הגיעו לפני כמה שנים לביתו של הרב מרדכי שיינברברג, מורי ורבי, הוא ברך אותם על הזיווג והם סיפרו לו שהם מתחתנים בעוד כחצי שנה, נקבו בתאריך ובאולם האשקלוני שבו יתחתנו. "לא חשבנו על זה לפני, אמר החתן, אבל אחרי שפגשנו אותך, חשבנו אולי תהיה מוכן לחתן אותנו". הרב השיב בחיוב והם נפרדו לדרכם. בתאריך המיועד, נוסעים הרב והנהג שלו מירושלים לאשקלון, מתעכבים קצת בפקקים, מגיעים לאולם ורואים שהחופה החלה ושרב אחר מחתן אותם! (בדיעבד הסתבר שהם חשבו שבגלל שהרב אדם מבוגר מאוד ולא כתב את התאריך והמקום הוא בטח שכח וענה להם בחיוב רק כדי לצאת ידי חובה) הנהג התעצבן ודחק ברב לחזור לרכב, אך הרב תפס אותו ושאל "ואם הם ראו שהגענו? אתה יודע איזה צער יהיה להם ביום חופתם?" הרב שלח את הנהג לחפש כספומט, כתב להם ברכה ושלשל את המעטפה יחד עם המתנה כאחרון האורחים, הנהג ניסה לשכנע אותו עכשיו ללכת, אוקיי עשית את שלך, אבל הוא נשאר ורקד איתם במשך שלוש שעות והתנהג לחלוטין כאילו הוא הגיע לחתונה ולא כאילו הגיע לחתן אותם... קראו סיפורי צדיקים וסיפורי חסידים ותבינו כמה מורה רוחני חייב להיות בן אדם. דרך ארץ קדמה לתורה. 10. אתה בוחר בסופו של דבר אחרי שמצאת מספר אנשים שעונים על הקריטריונים האמתיים, זהו עניין של הרגשה. בדיוק כמו שכתבו חז"ל בפרקי אבות "עשה לך רב", כלומר אף אחד לא יכול להחליט בעבורך שמדריך כזה או אחר הוא המדריך הנכון בשבילך. גם לא מאמר זה. אבל ללכת רק לפי ההרגשה ללא הבחנה שכלית (עליהם דיברנו) זוהי עוד אחת מהטעויות הנפוצות שעלולות גם להרחיק אותי ממורה אמיתי. בהצלחה.
 

בני33

New member
ל-ms'''ראה מה שאני כותב כאן.

עוד צריך לדעת שיש מקומות כשרים ומומלצים ללימוד הקבלה גם ללא שומרי התורה והמצוות, בהדרכת גדולי ישראל, וע"י תלמדי חכמים שבקיעים בכל חלקי התורה, כגון: 'הידברות' של הרב זמיר כהן (שגם הוא וגם הרב יצחק פנג'ר מעבירים שם שעורים בקבלה), 'שמים' (שורשים) של האדמור מבלז, 'מודעות' של הרב שינברגר מאשלג, וכו'. ויש מקומות לא כשרים ומאוד לא מומלצים ללימוד הקבלה, של אנשים חסרי בסיס איתן ביהדות ושאר חלקי התורה, שמעוותים ומסלפים את הקבלה והיהדות למטרות זרות של העצמה אישית, כסף, וכבוד, כגון: 'בני ברוך- קבלה לעם' ו'קמפוס קבלה' של לייטמן, 'המרכז לקבלה' של ברג (ועוד אחד שהתפלג מהם בשם שאול יודקביץ), 'לחיות קבלה' של אלי רייפמן, וכו'. ***ואני שואל;מיהו המחליט מה כן כשר ללמידה ומה לא כשר? את מה שכתוב כאן לא אני שאלתי. אני ציטטתי ''קבליסט'' שכתב את הדברים הללו. יום טוב.
 
זה תלוי מה המטרה של אותו מקום..

אם המקום מנוהל על ידי אנשים יראה שמיים וישרים,כאלה שיודעים לעבוד עם כוונה נכונה והחמור שנלמד שם הוא על עקרונות חוכמת הקבלה המקורית אז לא צריכה להיות שום בעיה .
 
למעלה