ה"משחק" חושף ומשקף מלחמה תרבותית אמיתית בישרא

ה"משחק" חושף ומשקף מלחמה תרבותית אמיתית בישרא

בין אלה, שיש להם זיקה (במידה זו או אחרת) ליהדות (להלן -היהודים) לבין אלה שאיבדו לגמרי (או כמעט לגמרי) את זיקתם ליהדותם ואימצו כדת את ה"דמוקרטיה" לפי פירושה האירופאי (להלן - הישראלים). רצה הגורל ויוסי ועינב מייצגים בבית את היהודים לעומת שפרה וצבר, המייצגים את הישראלים. מעבר לכך, שפרה וצבר מייצגים את המכוער והרע בחברה הישראלית: בשפה רהוטה הם רוקמים מזימות כל העת, בזים באופן מופגן למדי (גם זאת בשפה יפה) ליוסי ולעינב ומתעבים אותם, נוהגים בצביעות וברשעות מזעזעים ומחליאים ועוד כהנה וכהנה התנהגויות ותכונות פסולות ודוחות. לכן, בעיני שפרע וצבר מייצגים את הרע והמגונה בחברה הישראלית, ועל אף מגרעותיהם וחולשותיהם של יוסי (בעיקר) ושל עינב (ובמידה מסויימת גם ונסה), הם עדיפים בעיני אלף מונים על שפרע וצבר הנאים (חיצונית) וה"משכילים".
 

droriko

New member
התוכנית היא לא זאת שחשפה את מלחמת התרבות

היא ידועה ומוכרת עוד מתקופת המעברות. אני מצטער להגיד לך אבל זה נשמע שאתה מקנא בשפרה וצבר . עצם זה שאתה תוקף אותם על זה שהם משכילים מעיד על הסלידה שלך מכל מה שלא מאפיין את העולם שאתה מגיע ממנו , דהיינו העולם הפרימיטיבי של המזרח. האמת שיש לי תיאוריה שאומר שמזרחים(ברובם ) מעדיפים לשמר את התרבות המיושנת שלהם רק כדי להמשיך וללעוג על האשכנזים על זה מערבים מדי , וכביכול לא שייכים למזרח התיכון (עינב ויוסי עם ההתנשאות שלהם על האשכנזים מדגימים זאת היטב).
 
אם אתה יהודי

אני שמח שאני ישראלי גאה. אתה קודם מחליט על פי השקפת עולמך שיהודי זה טוב, וישראלי זה רע, ועל סמך זה אתה צובע את היהודים בצבעים וורודים ואת הישראלים בצבעים שחורים. אם שום בעיה למצוא מאפינים טובים בכל אדם, ואין שום בעיה למצוא מאפיינים רעים בכל בן אדם. השאלה היא אם רוצים.
 
למעלה