השקעות ממדינות המפרץ כתחליף להשקעות סיניות

samshay

New member
מאת: שמואל שי

האם נחשפה האפשרות של השקעות מצד איחוד האמירויות ומדינות המפרץ כתחליף להשקעות סיניות בישראל

נושא ההשקעות הסיניות בישראל הוא בד אדום לממשל האמריקאי כבר זמן רב האם החלפת סוגיית ההשקעות הסיניות בהשקעות מצד מדינות המפרץ זה דבר שלא ירגיז את האמריקאים ויוביל לעידוד השקעות מצד מדינות המפרץ.
אחת הבעיות העיקריות שמדינת ישראל צריכה להתמודד בתחום הכלכלי זו תוכנית ההשקעות הסינית בישראל.
הנושא נהייה מאוד רגיש מאז שהממשל האמריקאי הכריז על מגבלות כלכליות על סין ובמסגרת מלחמתה של ארה"ב בסין , ישראל הפכה לקורבן במלחמת מעצמות זו.
לצערנו הרב כמעט כל השקעה סינית בתחום הטכנולוגיה והסייבר נוטה להתנגדות ממשית מצד ידידינו הקרובים בארה"ב.
נושא ההשקעות הסיני בהחלט הפך לסוגייה בעייתית במסגרת היחסים שלנו עם ארה"ב וסין.
מצד אחד אנחנו חייבים לשמור ולטפח את מערכת היחסים הכלכלית שלנו עם ארה"ב ביחוד שנשיא ארה"ב הוא נשיא כלכלי בעיקרו וקו החשיבה שלו נותנת דגש לתחום הכלכלי , ומצד השני המעצמה הסינית שנותנת אמון מלא ביכולותיה הטכנולוגיים של מדינת ישראל וברצון העז להשקיע בטכנולוגיות וחברות ישראליות.
אבל לאחרונה נפתחה דלת חדשה בעלת יכולת כלכלית משמעותית אשר משתווה ביכולתה לביצוע השקעות בישראל כמו סין ואולי אפילו יותר הם מדינות המפרץ בעלות יכולות כלכליות של יותר מ 20 טריליון דולר במדינות המפרץ.
סוגייה זו בהחלט תאשר לשנות את היכולות שלנו להציע למדינות המפרץ אפשרויות השקעה בתשתיות וטכנולוגיות ישראליות כחלופה להשקעות הסיניות שמוציאה את ארה"ב מאיזון בכל פעם שנושא ההשקעות מצד הסינים בישראל עולה על הפרק.
סוגייה זו של השקעות ערביות בישראל לא רק שיהיה מקובל על האמריקאים אלה הפילו יקבל עידוד משמעותי מצד ממשל טרמפ.
אפשרות זו תשנה את כללי המשחק של השקעות מצד מדינות המפרץ בישראל ללא ערעור חמתה של ארה"ב בכל השקעה שנעשית בישראל.
לכן בימים אלה מוקמת הקרן לעידוד השקעות תשתית בישראל שמטרתה להביא את המשקיעים הגדולים להשקיע בתשתיות מובילות בישראל הכוללות בניית תשתיות של כבישים ורכבות ממדינות המפרץ עד לחופי ישראל.
כן השקעות בטכנולוגיות עתידיות בעלות משמעות חשובה בתחום התקשורת הסייבר והמחשבים.
קשר חלופי זה בין ישראל ומדינות המפרץ יבטל לחלוטין את התנגדותה של ארה"ב במימון תשתיות ופרויקטים חשובים תוך שיתוף מדינות המפרץ בלבד וכינון יחסים קרובים בפיתוח טכנולוגיות עתידיות בתחומי ליבה בישראל.
אין ספק שפעילות כלכלית זו תקבל אור ירוק זורח מצד האמריקאים וכן יספק את רצונם העז של מדינות המפרץ בישראל והאפשרויות הגדולות לפיתוחים עתידיים במדינת ישראל.
אנו מחכים בשקיקה להצטרפותם של ערב הסעודית, עומן, קטר וכווית להצטרף למועדון השלום האקסקלוסיבי של המזרח התיכון ואולי בקרוב תנוח הדעת על האירנים שמועדון הטרור פשט את הרגל והגיע הזמן להצטרף למעגל השגשוג והשלום העולמי.
שיהיה לכולם חג שמח ושנה טובה ומבורכת ושגשוג עולמי ואהבה בין העמים
שלכם. שמואל שי יו"ר פורום העסקים למדינות המפרץ.
 
למעלה