הפרעת אישיות גבולית

  • פותח הנושא ST92
  • פורסם בתאריך

ST92

New member
הפרעת אישיות גבולית

אני אובחנתי לא מזמן עם ההפרעה, כשאובחנתי המון דברים הסתדרו לי פתאום. תמיד חשבתי שהסימפטומים הם פשוט חלק מהאופי שלי עד שהתברר לי שיש לזה שם ויש עוד אנשים כאלה.
שתי החברות הכי טובות שלי ניתקו איתי קשר כי הן אמרו שהאישיות שלי קשה מדי להסתדר איתה ואחותי טוענת שיש לי ציפיות לא אנושיות מאנשים, האם גם לכם קרתה סיטואציה של קשרים שנהרסו עקב המצב?
 

new face

New member
לא אובחנתי בזה

אובחנתי בהפרעות אחרות. אני סתם מבקרת פה. אני ממש מזדהה. גם אני מאבדת אנשים בגלל שאני פסייקו. נעלבת על שטויות או לפחות הייתי. עושה דרמה מדבר קטן. נשארתי בודדה לחלוטין בגלל זה :(
 
שלום לך


איזה אבחנות נתנו לך?
 

new face

New member
ההבחנות שלי

דיכאון, חרדה רגילה וחברתית וOCD. ממה שידוע לפחות.
 
ברוכה הבאה


לי היו חברות שהתרחקו ממני כי עשיתי להן פדיחות... התנהגתי בחוסר טקט... אמרתי דברים שלא הייתי אמורה להגיד... ממש הכעסתי אותן... לא סמכו עלי...אבל האמת שהשתפרתי בתחום בשנים האחרונות עם הטיפול...הייתה תקופה שזרקתי חברות לעזעזאל, אמרתי שהן מטרידות אותי ושיעזבו אותי לנפשי... צעקתי עליהן וכעסתי כשהן התקשרו... אמרתי שאין לי כוח לאנשים... וזה לא שהיו לי הרבה...ואחרי זה לא היו לי כל-כך קשרים כי לא הייתה עיקבית עם החברות, יצרתי איתן קשר רק שהתחשק לי וזה היה מידי פעם והרבה סיננתי...לפעמים היה בא לי עליהן ולפעמים לא... מה שכמובן מרחיק...
 

golan2072

New member
ההפרעה הרסה לי הרבה קשרים בגיל ההתבגרות (אולי טריגר)

כיום פחות. בגיל ההתבגרות הייתי במצב איום ונורא, פשוט שבר-כלי, כמעט כל החברים התרחקו מאוד כי הייתי במצב מחריד, כל הזמן מדבר על התאבדות. כמבוגר זה גרם לי הרבה פחות נזק, למשל עם האקסית שרדתי בקשר 8 שנים למרות ששנינו עם הפרעת אישיות (אצלי הפרעה מתונה יחסית, אצלה קשה עד כדי כך שקיבלה קיצבת נכות על סעיף "הפרעת אישיות קשה" ובהמשך התגלתה אצלה גם תסמונת אספרגר). אני והאקסית נפרדנו כידידים מסיבות שממש לא קשורות להפרעה.
&nbsp
האמת שיש לי עד היום הרגשה שההורים שלי התגרשו (אבא שלי מצא לו אישה אחרת ומהר מאוד סילק אותי מחייו) כי היתי איום ונורא בגיל ההתבגרות. כולם מסביבי טוענים שזו לא אשמתי, ואכן יש פה גם צד לזה שהוא אשמאי זקן (שרצה להינות מהחיים בגיל 58 עם בחורה בת 48 שהיייתה אז מינית מאוד) ולזה שעם אמא שלי היה לו משעמם טילים, אבל הייתי פשוט בלתי-נסבל אז.
 

new face

New member
זהו גם אני

כול הזמן דיברתי על התאבדות והכי גרוע שאפילו לא הייתי שמה לב לזה! כשמישהו אמר לי שהוא חושב שאני רוצה להתאבד הייתי בשוק כי חשבתי שאני מסתירה את זה היטב.
 
חוסר יציבות במערכות יחסים

קשרים שמתפרקים זה בעצם הפרעת אישיות גבולית. אחד המאפיינים הבולטים בהפרעה הזאת.
 
למעלה