הערת אזהרה על מכירת דירה

nsavitzki

New member
הערת אזהרה על מכירת דירה

יזם שאיתו אנחנו בתהליך תמ"א 38 דורש להוסיף הערת אזהרה של החוזה מולו לדירה קיימת כך שבמקרה של מכירתה תהיה חובה להסיר הערת אזהרה זו. המטרה היא שקונה יהיה חייב לחתום על אותו הסכם מול היזם כמו הדייר הקיים, אחרת עלול להיווצר מצב שאם לא יחתום על ההסכם הוא עלול לבוא בדרישות ולעכב את הפרויקט. הדיירים מתנגדים להוספת הערת אזהרה זו למרות שהיזם טוען שהיא לא הערת אזהרה רגילה, אינה פוגעת בבקשה למשכנתא וכו'. בחוזה מול היזם נקבע שדייר המוכר דירתו יהיה מחויב להחתים את הקונה על החוזה, אולם היזם טוען שאי אפשר להבטיח זאת ללא הערת אזהרה. האם מקובל להסיף הערת אזהרה כזו? אם לא - באיזה דרך ניתן למצוא פיתרון לסוגיה זו מבלי להוסיף הערת אזהרה.
 
תשובה

ממש לא מומלץ. הערת אזהרה הינה הערת אזהרה לכל דבר ועניין ואין סיבה לרשום הערת אזהרה לטובת היזם.במידה והוא מעוניין לרשום הערת אזהרה שירשום על הרכוש המשותף ולא על הרכוש הפרטי. על בסיס השאלה שלך נראה כי אתם לא מיוצגים על ידי ורך דין, וזאת טעות בסיסית ומכרעת. אתם מבצעים עסקת מקרקעין לכל דבר ועניין. תיזהרו ותתיעצו עם עורך דין שמומחה בתחום. מצ"ב מאמר איך בוחרים קבלן לתמ"א 38 http://www.adatolaw.co.il/קבלן_לתמא38
 

nsavitzki

New member
דרך לפתרון הבעיה

הערת אזהרה על הרכוש המשותף אכן אפשרית אולם לא פותרת סוגיה זו, כלומר לא מונעת מקונה דירה קיימת להתעלם מההסכם מול היזם. באיזה דרך ניתן למצוא פיתרון לסוגיה זו מבלי להוסיף הערת אזהרה?
 
למעלה