הסוף לשוברי הנסיעה ברכבת? שרת התחבורה מירי רגב דורשת להגדיל תפוסה ל100%

segevk

Member
https://m.ynet.co.il/articles/59157030
האם הבשורה שנוסעי הרכבת כל כך חיכו לה תגיע? מה עם החזרת תפוסה מלאה גם באוטובוסים? (כולל נסיעה בעמידה בבינעירוני) נסיעה גם מאחורי הנהג, החזרת האפשרות של תשלום במזומן לנהג
יש דרך ארוכה עד שהנסיעה בתחבורה הציבורית תחזור לגמרי לימים שלפני הקורונה
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
https://m.ynet.co.il/articles/59157030
האם הבשורה שנוסעי הרכבת כל כך חיכו לה תגיע? מה עם החזרת תפוסה מלאה גם באוטובוסים? (כולל נסיעה בעמידה בבינעירוני) נסיעה גם מאחורי הנהג, החזרת האפשרות של תשלום במזומן לנהג
יש דרך ארוכה עד שהנסיעה בתחבורה הציבורית תחזור לגמרי לימים שלפני הקורונה

100% זה לא 110% ומעלה של ימי השגרה. אני חושד שהשוברים ישארו כדי "לנהל דרישה".
 

מיקלוש77

Well-known member
100% זה לא 110% ומעלה של ימי השגרה. אני חושד שהשוברים ישארו כדי "לנהל דרישה".
סליחה, אבל מקפיץ שוב את השאלה שלי, כי זה מאוד מעניין אותי מה באמת היא ההגבלה עכשיו:

רשום בכתבה שהתפוסה המותרת ברכבות כרגע היא 75%.
אני לא מבין את הנתון - באתר של הרכבת, כשמזמינים שובר, יש 520 שוברים לרכבות בקיבולת גבוהה (הבומברדייה דאבל דק) ו 390 לרכבות בקיבולת נמוכה יותר (סימנס). המספרים האלה לא משקפים 50%?
 

Bus Nerd

Active member
100% זה לא 110% ומעלה של ימי השגרה. אני חושד שהשוברים ישארו כדי "לנהל דרישה".
השוברים האלו זה סיוט וזה מונע מנוסעים להשתמש ברכבת. עדיף לתת לנוסעים להצטופף מאשר "לנהל דרישה" עם אמצעי כזה קשוח. צריך להזמין לפחות רבע שעה מראש, אם מאחרים לא בטוח שיהיה שובר לרכבת הבאה, זה יוצר בלאגן וחוסר ודאות ומקשה מאוד את הנסיעה ברכבת, בעיקר לנוסעים קבועים.

זכור שרכבת ישראל היא רכבת יוממים ברובה. הנוסעים נוסעים קבועים שלרובם כנראה יש גם כרטיס תקופתי כלשהו. רוצים להגיע לתחנה ולעבור בולידטור בלי לחשוב מראש על מתי הם יגיעו לתחנה ומתי להזמין שובר ומה יקרה אם לא יהיה וכו'. פשוט לתקף ולנסוע. השוברים מאוד מפריעים לצורה הזו של שימוש במערכת. והם גם לא יעילים במניעת צפיפות בפועל.
 

Ccyclist

Well-known member
השוברים האלו זה סיוט וזה מונע מנוסעים להשתמש ברכבת. עדיף לתת לנוסעים להצטופף מאשר "לנהל דרישה" עם אמצעי כזה קשוח. צריך להזמין לפחות רבע שעה מראש, אם מאחרים לא בטוח שיהיה שובר לרכבת הבאה, זה יוצר בלאגן וחוסר ודאות ומקשה מאוד את הנסיעה ברכבת, בעיקר לנוסעים קבועים.

זכור שרכבת ישראל היא רכבת יוממים ברובה. הנוסעים נוסעים קבועים שלרובם כנראה יש גם כרטיס תקופתי כלשהו. רוצים להגיע לתחנה ולעבור בולידטור בלי לחשוב מראש על מתי הם יגיעו לתחנה ומתי להזמין שובר ומה יקרה אם לא יהיה וכו'. פשוט לתקף ולנסוע. השוברים מאוד מפריעים לצורה הזו של שימוש במערכת. והם גם לא יעילים במניעת צפיפות בפועל.

יש דברים גרועים יותר. בבריטניה מוכרים כרטיסים שתקפים לרכבת ספציפית בלבד. על פניו ישנה הנחה והעסק שווה את זה לנוסע בינעירוני שמזמין חודש מראש, אבל אם מפספסים את הרכבת מכל סיבה שהיא צריך לרכוש כרטיס במחיר מלא כאילו הגעת לתחנה ללא כרטיס בכלל. זה קרה לשתי קרובות שלי, ואם רופאה ועורכת דין בריטיות לא יכולות להשתמש בדבר כזה באופן אמין אין תקווה לשאר האנושות.
 

Bus Nerd

Active member
יש דברים גרועים יותר. בבריטניה מוכרים כרטיסים שתקפים לרכבת ספציפית בלבד. על פניו ישנה הנחה והעסק שווה את זה לנוסע בינעירוני שמזמין חודש מראש, אבל אם מפספסים את הרכבת מכל סיבה שהיא צריך לרכוש כרטיס במחיר מלא כאילו הגעת לתחנה ללא כרטיס בכלל. זה קרה לשתי קרובות שלי, ואם רופאה ועורכת דין בריטיות לא יכולות להשתמש בדבר כזה באופן אמין אין תקווה לשאר האנושות.
אתה מפספס את ההבדל המשמעותי בין רכבת ישראל לרשת הרכבות הבריטית. בהיקף, במרחקים, ובשימוש רכבת ישראל דומה יותר לרכבת יוממים ולא רכבת לנסיעות ארוכות. תחשוב כמו TFL Rail לחלק מהקווים ו־Overground לאחרים, לא כמו GWR.

זה שירות יוממים, לא שירות לנסיעות מיוחדות שצריך להזמין אליו כרטיסים חודשים מראש
 

Ccyclist

Well-known member
אתה מפספס את ההבדל המשמעותי בין רכבת ישראל לרשת הרכבות הבריטית. בהיקף, במרחקים, ובשימוש רכבת ישראל דומה יותר לרכבת יוממים ולא רכבת לנסיעות ארוכות. תחשוב כמו TFL Rail לחלק מהקווים ו־Overground לאחרים, לא כמו GWR.

זה שירות יוממים, לא שירות לנסיעות מיוחדות שצריך להזמין אליו כרטיסים חודשים מראש

בבריטניה אין הבחנה בין סוגי מרחק שונים ברכבת הארצית. שיטת ההזמנה מראש זמינה גם למרחקים קצרים והקרובות האלו נתקעו בחזור מ Chichester לברייטון, מרחק של כ 45 ק"מ. אינני זוכר אם הן הזמינו את הכרטיס דרך אתר National Rail או Trainline אבל הסיפור היה שההנחה היתה משמעותית ומשתלמת עד לרגע שהארוחה אחרי ההצגה בתאטרון התארכה, הרכבת התפספסה והן נאלצו לשלם על החזור מחיר מלא. הפואנטה אינה הכסף אלא שבריריות השיטה ואי התאמתה אפילו לתרבויות הרגילות לדיוק בזמן.

אוסיף שזהו רק אמצעי ניהול דרישה מתוך כמה שקיימים בשיטה הבריטית, יש מחירי Off Peak זולים יותר ומחירי Anytime יקרים יותר. בקניית כרטיס בקופה זה יכול להידרדר לרמות של תיחקור כשאתה מבקש כרטיס Off Peak כשלא מספיק להם התעריף שביקשת אלא מתחילים לשאול אותך באיזו שעה אתה מתכוון לעלות על רכבת ההלוך ובאיזו על החזור והכל באינטונציה של ניסיון להתקיל אותך. כל זה בחגורת היוממים שסביב לונדון.
 
נערך לאחרונה ב:

GoldenEyes

Well-known member
יש דברים גרועים יותר. בבריטניה מוכרים כרטיסים שתקפים לרכבת ספציפית בלבד. על פניו ישנה הנחה והעסק שווה את זה לנוסע בינעירוני שמזמין חודש מראש, אבל אם מפספסים את הרכבת מכל סיבה שהיא צריך לרכוש כרטיס במחיר מלא כאילו הגעת לתחנה ללא כרטיס בכלל. זה קרה לשתי קרובות שלי, ואם רופאה ועורכת דין בריטיות לא יכולות להשתמש בדבר כזה באופן אמין אין תקווה לשאר האנושות.
נכון
גם לי זה קרה בפולין
הייתי צריך רכבת מורשה לקרקוב
אמרו לי תזמין באתר חודש מראש תשלם חצי מחיר
שילמתי 100 זלוטים על הלוך ושוב , קיבלתי כרטיס עם ברקוד והכל
וראיתי אחרים שלא היתה להם הזמנה מראש , קנו בקופה במחיר 200 זלוטים
 
השוברים האלו זה סיוט וזה מונע מנוסעים להשתמש ברכבת. עדיף לתת לנוסעים להצטופף מאשר "לנהל דרישה" עם אמצעי כזה קשוח. צריך להזמין לפחות רבע שעה מראש, אם מאחרים לא בטוח שיהיה שובר לרכבת הבאה, זה יוצר בלאגן וחוסר ודאות ומקשה מאוד את הנסיעה ברכבת, בעיקר לנוסעים קבועים.

זכור שרכבת ישראל היא רכבת יוממים ברובה. הנוסעים נוסעים קבועים שלרובם כנראה יש גם כרטיס תקופתי כלשהו. רוצים להגיע לתחנה ולעבור בולידטור בלי לחשוב מראש על מתי הם יגיעו לתחנה ומתי להזמין שובר ומה יקרה אם לא יהיה וכו'. פשוט לתקף ולנסוע. השוברים מאוד מפריעים לצורה הזו של שימוש במערכת. והם גם לא יעילים במניעת צפיפות בפועל.
מסכים לחלוטין. אני רק אוסיף: במצב התחבורה הנוכחי, הדבר האחרון שהישראלים צריכים זה תמריצים לא לנסוע ברכבת.
הרכבות עמוסות מדי? יש פתרונות.
 

מיקלוש77

Well-known member
רשום בכתבה שהתפוסה המותרת ברכבות כרגע היא 75%.
אני לא מבין את הנתון - באתר של הרכבת, כשמזמינים שובר, יש 520 שוברים לרכבות בקיבולת גבוהה (הבומברדייה דאבל דק) ו 390 לרכבות בקיבולת נמוכה יותר (סימנס). המספרים האלה לא משקפים 50%?
 

Bus Nerd

Active member
למה להחזיר אפשרות תשלום במזומן?
אם משהו טוב יצא מהשנה הזאת זה שהציבור חונך להשתמש ברב קו או באפליקציה.
נהג צריך לנהוג ולא להיות כרטיסן. כמו בכל מדינה מתוקנת בעולם
כל הכבוד לשרה רגב, סוף סוף עושה משהו טוב לשם שינוי
 

segevk

Member
למה להחזיר אפשרות תשלום במזומן?
אם משהו טוב יצא מהשנה הזאת זה שהציבור חונך להשתמש ברב קו או באפליקציה.
נהג צריך לנהוג ולא להיות כרטיסן. כמו בכל מדינה מתוקנת בעולם
אנשים מבוגרים שלא מסתדרים עם רב קו, אנשים בעלי מוגבליות וכ'ו
מה גם שלהרבה אנשים נוח לשלם נסיעה בודדת בכסף קטן
 

מנכל אחד

Active member
למה להחזיר אפשרות תשלום במזומן?
אם משהו טוב יצא מהשנה הזאת זה שהציבור חונך להשתמש ברב קו או באפליקציה.
נהג צריך לנהוג ולא להיות כרטיסן. כמו בכל מדינה מתוקנת בעולם
כי גם מי שאיבד את הרב קו צריך לעלות לאוטובוס כדי להגיע לתחנת ההנפקה של כרטיס חילופי.
הגיוני היה שתהיה עמלת טעינה אצל הנהג, אבל צריך את האופציה גם בשביל מי שאין לו כרטיס אשראי, וגם בשביל נוסעים מזדמנים.
במצב היום שיטת הערך צבור אבדה את הערך שבה. כי בעצם כולם מקבלים הנחות, אז יוצא שמצד אחד אין הוזלה מיוחדת למי שמשתמש ברב קו, מצד שני חלק מהנוסעים לא יודעים כמה הם באמת משלמים ומרגישים בטעות שהם משלמים יקר יותר מאשר הם משלמים בפועל.
 

Ccyclist

Well-known member
כי גם מי שאיבד את הרב קו צריך לעלות לאוטובוס כדי להגיע לתחנת ההנפקה של כרטיס חילופי.
הגיוני היה שתהיה עמלת טעינה אצל הנהג, אבל צריך את האופציה גם בשביל מי שאין לו כרטיס אשראי, וגם בשביל נוסעים מזדמנים.
במצב היום שיטת הערך צבור אבדה את הערך שבה. כי בעצם כולם מקבלים הנחות, אז יוצא שמצד אחד אין הוזלה מיוחדת למי שמשתמש ברב קו, מצד שני חלק מהנוסעים לא יודעים כמה הם באמת משלמים ומרגישים בטעות שהם משלמים יקר יותר מאשר הם משלמים בפועל.

צריך לחזור לשיטת מחירים נקובים ב ₪ עם מחירים שונים לפי פרופיל נוסע, ואז יהיה אפשר להשתמש באשראי מגע כרב-קו עבור נוסעים מזדמנים כמו שבלונדון אפשר להשתמש בכל אשראי מגע במקום אויסטר. במקביל אפשר לאפשר לאפליקציית הרב קו לפעול כמו כרטיס ורטואלי דרך ה NFC, אופציה שגם היא קיימת במערכת האויסטר. בצורה כזו מי שאינם נוסעים קבועים לא חייבים להחזיק כרטיס רב קו פיזי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מצד שני חלק מהנוסעים לא יודעים כמה הם באמת משלמים ומרגישים בטעות שהם משלמים יקר יותר מאשר הם משלמים בפועל.
להוסיף לזה את העובדה שברוב הקבלות, מכשירי הכרטוס ותיקוף ואפליקציות משתמשים ב-₪ בייחס ליתרת ערך צבור ובגלל זה הנוסע שוכח שאת ההנחה כבר קיבל
 

Ccyclist

Well-known member
למה להחזיר אפשרות תשלום במזומן?
אם משהו טוב יצא מהשנה הזאת זה שהציבור חונך להשתמש ברב קו או באפליקציה.
נהג צריך לנהוג ולא להיות כרטיסן. כמו בכל מדינה מתוקנת בעולם
השיטה צריכה להיות פתוחה למי שאיננו חלק ממנה.

אני יכול לחשוב על כמה דוגמאות שהשתמשתי באוטובוס מזדמן ללא יכולת לקנות את הכרטיס הספציפי לפני העלייה.

מקרה קל היה בעיר שכנה באנגליה אליה נהגתי והייתי צריך להגיע בין השאר למוקד שנמצא 2 ק"מ מהחניון, ובאנגליה שמחוץ ללונדון יש בדרך כלל שתי חברות שונות בכל עיר ואין כירטוס משותף (או שיש והוא עולה יותר מתשלומים חד פעמיים או הלוך חזור של חברה אחת שמונע ממך לעלות אוטובוס של המתחרה אם יגיע ראשון). במקרה כזה עדיף לנוסע המזדמן לשלם במזומן ולא לכבול את עצמו, וממילא אין לו איך להגיע למשרדי החברות השונות בעיר שלקח לו זמן להגיע אליה מלכתחילה.

מקרה קשה יותר היה באיטליה. יצאנו ממתחם ארכאולוגי חשוב ובדיוק הגיע אוטובוס עם תדירות של אחת לשעה שחיבר לתחנת הרכבת. בשיטה האיטלקית צריך לקנות כרטיסים בקיוסק, היה לנו כרטיס חזור לרומא באותה חברת אוטובוסים, אבל לא כרטיס לעיירה עם תחנת הרכבת. אם היינו מחפשים קיוסק היינו נתקעים שעה, הראנו לנהג את הכרטיסים והצענו לשלם, הוא העלה אותנו בחינם ואמר שאין לו איך לקבל תשלום. היו תיירים אחרים שהנהג העלה בלי תשלום בגלל שהשיטה פשוט מעמידה נוסעים בפני מצב בלתי אפשרי. ראיתי מצב דומה בפירנצה שתיירת אמריקאית עלתה לאוטובוס ולא הבינה מדוע הנהג מסרב לקחת ממנה כסף ועוד מגרש אותה מהאוטובוס, אבל שם היתה תדירות גבוהה מספיק להפנות אנשים לקיוסק ושיחזרו לאוטובוס הבא. זמנו של התייר יקר, מחיר הטיסות והמלון חלקי זמן השהייה נותן תעריף לכמה התייר שילם על כל פרק זמן נתון ביעד.

יש בישראל שכבות שנוהגות או רוכבות ולא משתמשות בתח"צ. יתכן מאד שהם מכירים מספרי קווים כי בנהיגה או רכיבה המספרים האלו מתפקדים כסוג של שילוט דרכים. אם חווית השימוש המזדמן שלהן ביום שצריך לחזור איזה חצי קילומטר לרכב היא של גירוש בבושת פנים מהאוטובוס בגלל היעדר אמצאי תשלום ייעודי אז המערכת מפסידה אותן.
 
למעלה