הסולם והחסידות

הסולם והחסידות

ממליץ מאוד לעיין היטב ב"הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות"
בעניין זה אות ט'. מידע יקר מפז בנידון דידן. דא עקא, ממליץ גם לעיין
גם באות ח' שלפניה בעניין השתלשלות כתבי קבלת האריז"ל.

באומרו באות ח': "וכבר אמרו ז"ל: אין לך דור, שאין בו כאברהם יצחק ויעקב.
אמנם זה האיש האלקי רבינו יצחק לוריא ז"ל, טרח ומצא בעדינו מלא מדתו,
הגדיל והפליא על קודמיו. אם היה לי לשון מדברת גדולות, הייתי משבח אותו
יום שנגלתה חכמתו, כמעט כיום אשר נתנה תורה לישראל".

באומרו באות ט': "ותמור זה חביבה יתירה מודעת לנו מאתו יתברך, שהגיענו
וזכינו לרוח אפינו הבעש"ט ז"ל, אשר פרשת גדולתו ועוצם קדושתו למעלה
מכל הגה ומכל מלה, לא התבוננו ולא יתבוננו בו, זולת אותם הזכאים ששמשו לאורו,
וגם הם לשיעורין, כל אחד ואחד לפום מאי דקביל בלביה".
והן אמת, שאור תורתו וחכמתו הקדושה נבנים על אדני הקודש מהאר"י ז"ל ביחוד,
אמנם אין ענינם דומה זה לזה כלל וכו' אשר בזמן האר"י ז"ל, לא נראה אלא ראשו,
ועל כן טרח האר"ז ז"ל בעדינו, להצילנו דרך ראש. ובזמן הבעש"ט ז"ל היה הרווחה,
וע"כ היה לברכה בעדינו, להצילנו מכנגד הלב, והיה לנו לתשועה גדולה ונאמנה.
ובעוונותינו הרבים וכו' וירדנו פלאים וכו' ושוב נעשתה מחיצה של ברזל גם לאור הגדול
הזה של הבעל שם טוב ז"ל, אשר אמרנו, שהולך ואור עד נכון גאולתינו השלימה.
ולא האמינו חכמי לב בהאפשרות בדור יבוא ולא יוכלו לראות לאורו, והנה חשכו עינינו
נשינו טובה.
ובראותי זה אמרתי: עת לעשות! ועל כן קמתי לפתוח בהרחבה פתחי אורה של האר"י ז"ל,
שהוא הוא המסוגל והמוכשר גם לדורינו זה כנ"ל, וטובים השניים מהאחד.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

נמצא שכאשר נעשית ירידה אזי מיד צריך שוב לתפוס בראש, והיות גם "רשימו" מהלב
שהוא בחינת תורת החסידות הכללית, אזי "טובים השניים מהאחד". לכן, לדורנו זה ברור
ונהיר לכל איש מישראל באמת, כי "הסולם" וחסידות המשלבת ענייני ראש וגוף יחדיו היא
חסידות חב"ד, שהרי כשמה כן היא "חכמה, בינה, דעת" הם הכלים המוכשרים לדורינו זה
"עקבתא דמשיחא" לביאת משיח צדקינו תיכף ומיד ממש, אמן כן יהי רצון!
 
הנני חושב שבעה"ס התכוון בדבריו שם לתורתו שלו

ולא לתורת חב"ד כפי שעולה מסוף דבריך.
 
טובים השניים מהאחד

בס"ד

בעל הסולם התכוון לשילוב בין תורת בעל הסולם
לתורת הבעל שם טוב היא תורת החסידות שמסתמא
היא שורש לתורת בעל התניא וחסידות חב"ד.

אשר תורת בעל הסולם לדורנו זה משמשת כיסוד להבנת תורת החסידות
ובכלל את ענייני התורה - המקרא, המדרש, הקבלה וההלכה.
 
מתוך דברי כ"ק האדמו"ר מוויז'ניצא זצוק"ל

בס"ד

"פירוש פוקח עינים, הנקוב בשם "הסולם" שכבר נודע
בישראל שמו הטוב בחבוריו וכבר הסכימו על זה גדולי
הדור שלפני נ"ע זצ"ל וכו' ונתתי מעות קדימה בעד כל
הקונטרסים שיצאו מתחת מכבש הדפוס וכו' ויהי אפשרות
להוציא לאור תעלומה בהקדם האפשרי". עכלה"ק.
 

Mr Adam

New member
מעניין מאוד

בכל נושא שבו רוצים להתקדם צריך
שיהיו שני צדדים מקבלים בעלי מטרה משוטפת אחת .

תודה ויישר כוח
 

Mr Adam

New member
כוח האמונה היהודי נצח את הכל ..

" אם הסטטיסטיקה מדויקת הרי שהיהודים הם רק אחוז אחד של הגזע האנושי. כוכב קטן מהבהב, עכור ועלוב, האובד בזוהר שביל החלב. הגיוני שכמעט ולא היה צריך לשמוע אודות היהודי, אבל שומעים, ותמיד שמעו עליו. הוא זוהר ככוכב לכת בשמיים לא פחות מן המעצמות הגדולות. חשיבותו המסחרית מרקיעה שחקים בחוסר כל יחס למספרו באוכלוסייה הכללית. תרומתו לרשימת הכבוד של אישים בספרות, מדע, אומנות, מוסיקה, כלכלה, רפואה ומדעי הרוח חורגת מכל קנה מידה. הוא ידע להילחם על נפשו, בכל הדורות, גם כאשר ידיו כפותות לאחור. מותר לו להתהדר בכך. המצרים, הבבלים והפרסים קמו בזמנם, מילאו את שמינו ככוכבי שביט עד שזיוום דעך ונמוג לחלוטין; בעקבותיהם באו היוונים והרומאים ברעמים כבירים עד שנשתתקו ונעלמו; עמים אחרים זינקו והחזיקו בלפיד הגדול עד שכבּה, וכיום הם יושבים בחשכה תחת השמש. היהודי ראה את כולם, ניצח את כולם ועוד איננו מראה סימני התדרדרות, גם לא תופעות שלזיקנה, לא תשישות ולא אובדן תנופה. ערנותו לא כהתה וחכמתו לא פגה. כל הברואים חדלים פרט ליהודי, כל עוצמה כורעת רק שלו שרירה וקיימת. מהו סוד חיי הנצח? "

מרק טווין - מתוך המאמר "בנושא היהודים"
 
הניצוץ היהודי

בס"ד

היהודי הוא מעל המזל, על כך נאמר "אין לו מזל", דהיינו, ה"אין"
הוא בחינת ה"כתר", כלומר, שהיהודי שהוא מלשון "יחודי" אוחז בכתר שבבריאה (הכוונה היא
דו-משמעית, דהיינו, ש"כתר" הוא גם "עולם" וגם "ספירת הכתר" שהיא משמשת ככלי
לאור הנעלה ביותר הוא "אור היחידה") שהוא סוד "מלכות דאצילות" שאצילות הוא עולם
מעל עולם הבריאה.
ועל כך, משתמשים המקובלים במטבע לשון ייחודית הידועה בקרב חסידי אשלג
וחב"ד "מעל הדעת"!

"דעת" כאן הכוונה היא ל"מזל" ומעל המזל הכוונה היא "מעל הדעת". ומה מעל המזל שהוא הדעת?
זהו "אין" שהוא הכתר הבחינה העליונה ביותר הנקראת "שורש", ומשמעות המושג "לו" הוא בסוד ל"ו
צדיקים
המצביעים על עבודת ההזדככות של האדם ברוחניות ע"י שעולה מעל הדעת (המזל) ומתייגע להידבק בשורש
העליון
בסוד ה"אין" אשר בגמר התיקון מתגלה לבחינת "יש" והוא סוד "יש מאין" שהצדיקים בסוד "לו" זוכים, והבן היטב!

עוד יש ללמוד מהספר "תלמוד עשר הספירות" של בעל הסולם בחלק ד' את עניין ה"ניצוצות" שנעשים לתגין (כתרים של האותיות)
ע"י הביטוש של אור מקיף באור פנימי בכל מדרגה פרטית,
אשר שם לומדים שהניצוצות אינם כבים לעולם אלא מתנוצצים בכל
פעם,
היינו, בכל מדרגה מחדש ומתחדשים בכל רגע ורגע, כי "ניצוץ" מתייחס לראש המדרגה הנקראת "תגין" (כתרים) והוא עניין "היהודי".
ועל היהודי אמר הרבי מלובביטש "אש ניתן לכבות, אך ניצוץ אי אפשר לכבות לעולם".
 
חכמת הקבלה - היא מעל הגדרות וחילוקים

בס"ד

שלום חברים,

אני כמנהל הפורום מבקש מכם לאורח רוח וסובלנות.
לאור ההתכתבויות והשרשורים האחרונים, שמחד, אכן הם מבורכים
וגדושי פעילות, אך מאידך, אל לנו ליפול לעצת היצר שהיא פירודא
בינינו, אלא אחד הנסיונות שלנו לאיחוד על כל פני ההבדלים
בדעות ובזרמים הוא דווקא הפורום שלנו, שהרי אנו לומדים בחכמת הקבלה
אשר רק ע"י ההתעלות מעל האהבה העצמית תוך כדי הביטוש הפנימי של
כל אחד ואחד בין דעותיו והרגשותיו האישיים שכ"כ אהובים על עצמו שהרי
כתוב "האדם קרוב אצל עצמו" לבין המחשבה של זולתו, הרי עלינו להתגבר
ולהזדכך יחד מעל האהבה העצמית בעבור שנזכה לקבלת האור העליון הוא
אור השם ב"ראש של הפרצוף" הוא בחינת ראש הכלי שלנו המשותף,
אשר
נבין אותו רק אם נעבוד בסובלנות כלפי השני, ואף לבקש שנצליח בסובלנות זאת!
ובקשה זו היא היא התפילה שבכל יום עלינו לעשות ולכוון בעבור שנזכה לאור השם
הנכסף כ"כ לכל אחד ואחד מישראל באשר הוא, ורק כך נחיש את ביאת משיח צדקנו בב"א!
 

Mr Adam

New member


"ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים.
המן אמר, שדעתו הוא, שנוכל להצליח לאבד היהודים, מטעם שהם
בפירוד בין אדם לחברו. על כן, הכוח שלנו נגדם, בטח נצליח, כי זה
גורם פירוד בין אדם למקום, וממילא ה' לא יעזור להם, כיון שהם
נפרדים ממנו.לכן הלך מרדכי לתקן את הפגם הזה, כמו שמבואר
בהכתוב, נקהלו היהודים וכו' להיקהל ולעמוד על נפשם. היינו על
ידי ההתאחדות הצילו את נפשם."


בעל הסולם,ישנו עם אחד
 
למעלה