Blue Beetle
New member
לגבי גרסה 3 אתה צודק
בגרסה 3, השיטה אכן מתייחסת יותר ליכולות שהן יותר "קשות" של הדמות.
בחוברות הירוקות של מו"ד הייתה התייחסות נרחבת להקמת אחוזות, פוליטיקה ושלטון. למעשה המערכה כיוונה אותך לכך שבדרגות הללו, זה מה שאתה עושה. דווקא 3.x היא החריגה שבקטע הזה, שלמעט פיט של Leadership לא מתייחסת לזה.
diplomacy היא לא מיומנות שבורה. הבעיה היא שרוב הקבוצות מתרגמות אותה לגלגול = הצלחה כישלון. אבל בניגוד לרוב המיומנויות אחרות שכן עובדות ככה, היא לא עובדת ככה. גלגול דיפלומטיה מוצלח משפר את היחס של דב"ש כלפיך, בהקשר של המטרה עבורה את מגלגל.
אתה מקבל תוספים ומחסרים, בהתאם לנסיבות ולמעשים שלך (כמו כל מיומנות אחרת), אבל שימוש מכני פרופר ב- diplomacy הוא קשה מאד (קושי של 25 להעביר דב"ש מ- indifferent ל- friendly). אותו הדבר לגבי intimidate ו- gather information.
רוב המנחים שמשחקים מו"ד (בארץ ובעולם), בעיקר הצעירים שבהם, משחקים אותה יותר כמשחק טקטי עם אלמנטים של מ"ת מאשר מ"ת עם אלמנטים טקטיים. שזה שני משחקים שונים לחלוטין. 3.5 מאפשרת את שניהם (וגם ל- PF יש חוקים שמאפשרים את שניהם), אבל 4 טובה בזה יותר מאשר 3 ונגזרותיה. בפרט לדיפלומטיה יש פחות מקום.
לגבי דמי מו"ד אחרים: העידן ה-13 אני לא מכיר כל כך (רפרוף ראשוני בשיטה לא השאיר יותר מדי רושם). OGR אחרים אני לא מכיר בכלל.
בגרסה 3, השיטה אכן מתייחסת יותר ליכולות שהן יותר "קשות" של הדמות.
בחוברות הירוקות של מו"ד הייתה התייחסות נרחבת להקמת אחוזות, פוליטיקה ושלטון. למעשה המערכה כיוונה אותך לכך שבדרגות הללו, זה מה שאתה עושה. דווקא 3.x היא החריגה שבקטע הזה, שלמעט פיט של Leadership לא מתייחסת לזה.
diplomacy היא לא מיומנות שבורה. הבעיה היא שרוב הקבוצות מתרגמות אותה לגלגול = הצלחה כישלון. אבל בניגוד לרוב המיומנויות אחרות שכן עובדות ככה, היא לא עובדת ככה. גלגול דיפלומטיה מוצלח משפר את היחס של דב"ש כלפיך, בהקשר של המטרה עבורה את מגלגל.
אתה מקבל תוספים ומחסרים, בהתאם לנסיבות ולמעשים שלך (כמו כל מיומנות אחרת), אבל שימוש מכני פרופר ב- diplomacy הוא קשה מאד (קושי של 25 להעביר דב"ש מ- indifferent ל- friendly). אותו הדבר לגבי intimidate ו- gather information.
רוב המנחים שמשחקים מו"ד (בארץ ובעולם), בעיקר הצעירים שבהם, משחקים אותה יותר כמשחק טקטי עם אלמנטים של מ"ת מאשר מ"ת עם אלמנטים טקטיים. שזה שני משחקים שונים לחלוטין. 3.5 מאפשרת את שניהם (וגם ל- PF יש חוקים שמאפשרים את שניהם), אבל 4 טובה בזה יותר מאשר 3 ונגזרותיה. בפרט לדיפלומטיה יש פחות מקום.
לגבי דמי מו"ד אחרים: העידן ה-13 אני לא מכיר כל כך (רפרוף ראשוני בשיטה לא השאיר יותר מדי רושם). OGR אחרים אני לא מכיר בכלל.