האם לדעתכם ערפדים מנצלים ליקוי חמה?

קרניjack

New member
האם לדעתכם ערפדים מנצלים ליקוי חמה?

ואם כן אז בשביל מה?
שופינג? ציד? אנשים או ציד קוטלי ערפדים?
בכל זאת, מדובר בשעות שהפעילות בסביבה שונה לחלוטין מהלילה.
מה הם עושים אז?
 

MoonFairy

New member
לדעתי ליקוי חמה נמשך זמן קצר מדי

בשביל שהערפדים באמת ינצלו את זה לטובתם....
אולי כמה daredevils ינסו את מזלם וינסו לחוות את העולם ההומה אדם של שעות היום, אבל לא להרבה זמן.
בכלל, כשחושבים על זה, מה שורף את הערפדים? אור השמש או קרני השמש עצמם? כי בליקוי חמה אומנם השמש מוצלת אבל עדיין יש אור יום בעולם.....
 

Boojie

New member
אם אור שמש מוחזר היה שורף אותם,

היית מצפה שגם אור הירח (שהוא בעצם אור שמש שמוחזר מפני הירח) יהיה בעייתי בשבילם. ובעצם, גם אור כוכבים, אם כי הוא כנראה חלש מכדי לשנות משהו.
אז או שהאור חייב להיות מעבר לעוצמה מסוימת כדי להזיק להם, או שזה חייב להיות אור שמש ישיר.
 

Berethor

New member


 

Berethor

New member
אני חושב שקרני השמש

וזאת גם הסיבה שערפדים יכולים לשאר במקום סגור או מוצל מבלי לשרף, גם אם זה לא מקום אטום לגמרי. אני חושב שזה משהו שאפשר לראות גם על אנשים, שההשרפות בשמש היא עבור אלו שמקבלים אור ישיר ולא אור בעקיפין(שהם בצל). אגב אל תשכחי שערפדים ממש מהירים על פי הרבה גרסאות, א מה שנראה לך זמן קצר יכול להיות עבור הרבה מספיק זמן, מה שכן עדיין זה נראה זמן קצר מדיי בהחלט. אם נקח לדוגמא ערפד שלא נשרף מיידית בשמש אלא זה לוקח זמן, וערפד שיכול לתפוס מחסה בצל, אז הוא לא צריך להיות daredevils נורא גדול, אבל כן עדיין יש פה סיכון גדול, לא דווקא מכך שהוא ישרף אלא יותר מזה שאנשים יראו אותו נשרף ובורח, מה שלא פחות גרוע כי זה יחשוף אותו וערפדים אחרים לאותם אנשים. בכל מקרה מי צריך ליקוי חמה, מספיק גם חיי הלילה לערפד אני חושב, חוץ מזה אם הוא כל כך אוהב לסתובב ביום הוא תמיד יכול לעשות את זה במקומות סגורים או/ו מוצלים.
 

Berethor

New member
מערכון מצחיק, והנה משהו בשבילך

אני חושב שVTM עושה סדר בדברים הרבה יותר מאשר הגרסאות הקלסיות, וגם הרבה יותר הגיוני ומגניב. תשימי לב במיוחד לחלק של Weaknesses and strengths, על פי VTM(ולא רק VTM) הערפדים לא חלשים יותר בזמן היום, אני מניח שזה משום שזה שאין הרבה הגיון מאחורי זה שהם היו, הסיבה היחידה שבגללה ערפד יהיה פגיע ביום זה כי הוא 'ישן' ולא היה מסוגל לתעורר בזמן כדי להגן על עצמו בפני היום, אם כך זה הגיוני שערפדים לא היו חלשים יותר ביום כמו שאנשים לא חלשים יותר בלילה, זה גם זמן לא נוח בשבילם להסתובב בחוץ, ליד חלונות פתוחים וכו, אבל לא יותר מזה. אם ערפד באמת היה כל כך פגיע לכלמיני 'שטיות'(כמו שום ואלף ואחד "החולשות" 'השטיות והמוגזמות' שיש להם בפולקלור וביצירות אחרות), ולאור שמש ולזמן של היום, מה ההגיון בכך שערפדים מצליחים לשרוד כל כך הרבה זמן וקשים להריגה.


http://en.wikipedia.org/wiki/Vampire_(World_of_Darkness)
 

Berethor

New member
אוף לעזזל

אם הקישור לא עובד למישהו כי לא הכל יוצא מסומן פה בכחול משום מה ומוביל לערך הרגיל של ערפד, שיעשה העתק והדבק ידנית כל ההשורה של הכתובת לשורת החיפוש, אין לי מושג למה זה עושה ככה לפעמיים, שלא כל הקישור מסומן בכחול..
 

Boojie

New member
שמע, משחקי תפקידים חייבים לעשות יותר סדר

בדברים, כי אתה צריך מכאניקה משחקית שתעבוד, לא?
אני אוהבת את העובדה שיש הרבה מיתוסים שונים. זה עושה את החיים יותר מעניינים.

מאחר שבמקור ערפדים היו מין מפלצות עממיות, ברור שחייבים לייחס להם חולשות - בני אדם לא אוהבים לדמיין שיש בסביבתם מפלצות נסתרות שאין להן שום חולשות ושאין שום דרך להתגונן בפניהן. ובסיפורים העממיים, גם הגיוני לחלוטין שהחולשה שלהן תהיה אור השמש - בני אדם פוחדים מחושך, ומרגישים מוגנים יותר בשעות היום.
 

Berethor

New member
כן זאת בהחלט הסיבה שיש שם יותר סדר

אבל לא רק זה, אבל לא רק זה פשוט אלו שרשמו את זה נראה שנכנו בהרבה היגיון וידע. VTM מסתכל על זה מהצד של הערפדים גם ולא רק אנשים, למעשה את יכולה לשחק שם ערפד אם כי לא חייבת, ברגע שמסתכלים על זה מהצד הזה ולא רק 'כמפלצת ההיא' גם כן רואים כמה דברים שהם לא ממש הגיונים ולא בסדר. בקטע של חולשות נראה לי שלא הבנת אותי נכון, לא אמרתי שלערפדים אין 'חולשות' או לא אמור להיות חולשות, כל יצור כמעט יש גם דברים שהוא פגיע בהם או פגיע מהם.

פשוט בפולקלור תמיד היה הגזמה עם מספר החולשות כמביכול של ערפד, וחלק גדול מהן היו לא הגיוניות וטיפשיות בעליל, ראיתי הרבה צוחקים על אותן חולשות כביכול ועל כך שלערפד יש המון מהן כביכול. לי אישית אין בעיה של פגיעות לאור שמש אצל ערפדים, אם כבר יש לי יותר בעיה עם כך שלפעמיים מגזימים עם זה, זאת אומרת הערפד נשרף ממנה תוך שני שניות, זה גורם לך לתהות איך אותו ערפד שרד מאות שנים אם מספיק שני שניות בשמש כדי שהוא ימות, כמה שלא ימנע וישמר משמש עדיין תמיד יש סיכוי שיתקל בא פה ושם.

אגב הפגיעות והחולשה לשמש של הערפד מובנים לי גם באופן אישי, גם אני לא אוהב להיות הרבה בשמש. חולשה לאש גם בסדר, למעשה היא על אותו עיקרון כמו לשמש, כי הרי מהשמש הערפד נשרף ומזה הוא יכול למות למעשה אם הוא ימשיך לחשף עליה לזמן רב מדיי. בכל מקרה אני לא אוהב תהגזמה עם החולשות ועם ההשפעה שלהן על ערפד שיש באותם סיפורים עממים, אני לא חושב שערפדים הם מפלצות שלאנשים אין שום דבר לתגונן בפניהן, למעשה אם זה אכן היה ככה, לערפדים לא היה שום סיבה להסתתר, והם יכולים היו לשעבד את האנשים.
 

Bartal j

New member
לדעתי ציד הכי הגיוני למה שיעשו שופינג?

אולי הערפדין מדמדומים יעשו שופינג...
 
למעלה